• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96042010842
  • خبرنگار : 90089

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران:

قوه قضائیه تحقق حقوق اساسی جامعه را ضمانت کند

قوه قضائیه تحقق حقوق اساسی جامعه را ضمانت کند

نایب رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: اگر قوه قضائیه به ماموریت و وظیفه ذاتی خود در گسترش آزادی‌های مشروع، حمایت از حقوق عمومی و برخورد با حرکت‌های مخالف آزادی‌های مشروع عمل نکند، شقاوت و سختی، جامعه را درمی‌نوردد.

محمدرضا نجفی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ گفت: یکی از وظایف نهاد حاکمیت، تامین شرایط زندگی متعالی برای شهروندان ایرانی است و حفظ حقوق و کرامت شهروندان و به رسمیت شناختن حاکمیت انسان‌ها بر سرنوشت خود با لحاظ همه اختلاف دیدگاه‌ها و سلایق قومی، مذهبی و فکری از ابزار مورد نیاز زندگی متعالی است.

وی تاکید کرد: تامین شرایط زندگی متعالی باید در چارچوب قانون اساسی تضمین شود و نقش قوه قضاییه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم تهران افزود: اگر نظام قضایی در جهت تامین و تضمین حقوق آحاد شهروندان با لحاظ همه اختلافات و تفاوت‌ها اقدام موثری کند، از یک سو هم فلسفه خلقت در آفرینش اختلافات و تفاوت‌ها را پذیرفته است و از سوی دیگر اصول قانون اساسی در تعیین سرنوشت شهروندان را اجرایی کرده است در غیر این صورت فلسفه خلقت و حقوق اساسی مردم مورد دست‌اندازی افراد، گروه‌ها و جریان‌هایی قرار می‌گیرد که خود را مسئول خودخوانده دینداری مردم می‌دانند.

نجفی تصریح کرد: اگر امنیت ارکان قانونی، شرعی، اخلاقی، حقوقی و اراده عمومی توسط قوه قضاییه تضمین شود افرادی به خودشان اجازه و حق دست‌اندازی به  این حقوق بدیهی و اساسی را نمی‌دهند تا با شیوه ای که در روز قدس و عید فطر با حمله‌ور شدن به مردم و مسئولان شاهد بودیم، به انتخاب مردم متعرض شوند و هر طور دلشان خواست و  به هر شیوه و روشی حقوق اساسی جامعه را خدشه‌دار کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس با تبیین راه‌حل مواجهه با طیف تندرو، گفت: در مواجهه با این افراد در وهله اول باید به صبر، حوصله و تعقل توصیه کرد اما اگر توجه نکردند دستگاه قضایی به عنوان مسئول برقراری امنیت اجتماعی باید ورود کند و اگر ورود نکند، هرج و مرج و بی‌قانونی در جامعه گسترش پیدا کرده و سعادتمندی جامعه به  شقاوت مبدل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مخلان نظم عمومی، سخنرانی‌ها و کنسرت‌های مجوزدار یا به عبارت روشن‌تر مخدوش کردن چهره قانون اساسی و معارف اخلاقی و ایمانی را هدف قرار می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha