• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 96042112305
  • منبع : نمایندگی گلستان

طرح جامع حفاظت از تالاب میانکاله و خلیج گرگان اجرا می شود

طرح جامع حفاظت از تالاب میانکاله و خلیج گرگان اجرا می شود

ایسنا/گلستان معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به انجام تحقیقات در خصوص اجرای طرح های مناسب برای نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله، گفت: بعد از بررسی تحقیقات بدست آمده، طرح جامع حفاظت از تالاب میانکاله و خلیج گرگان مطرح می شود.

به گزارش ایسنا، دکتر پروین فرشچی در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: علاوه بر کمیته استانی نجات خلیج گرگان در استان های گلستان و مازندران، کمیته ملی برای نجات این خلیج با حضور تمامی ذینفعانی که در این بخش وجود دارند، تشکیل شده که محوریت اصلی این کمیته را سازمان حفاظت محیط زیست بر عهده دارد.

وی افزود: در حقیقت تلاش اصلی ما ایجاد هماهنگی بین بخشی و فرا بخشی و پیگیری ساختاری است که یا ذیل شورای عالی محیط زیست ایجاد شود و یا ستاد ملی است که بتواند با مصوبه دولت، همان ساز و کاری که برای ستاد احیای دریاچه ارومیه داشتیم، دنبال کند.

فرشچی مهم ترین نتایجی که تاکنون به دست آمده را ایجاد هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه های مختلف دست اندرکار مرتبط با این موضوع عنوان کرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: ستاد ملی نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله ماهانه جلسه برگزار می کند و در این راستا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت نجات این خلیج و تالاب را مورد بررسی قرار می دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در حال اجرا گفت: در مرحله اول جمع آوری اطلاعات مناسب در نظر بود که این کار در حال انجام است. با استفاده از این اطلاعات تصمیم نهایی برای اجرای راهکارهای کوتاه مدت نجات این خلیج اجرا خواهد شد.

فرشچی با تاکید بر اینکه ما هرگز به دنبال راهکارهای عجولانه، بدون پشتوانه و بدون اطلاعات علمی نیستم، اظهار کرد: بر همین اساس تا 3 الی 4 ماه دیگر نتایج اولیه کار به دست خواهد آمد و بعد از آن طرح جامع حفاظت از تالاب میانکاله و خلیج گرگان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به پس روی آب دریای خزر طی سالهای اخیر، گفت: در حال حاضر امسال به مقدار کمی سطح آب دریای خزر افزایش یافته است اما بدلیل اینکه سرعت بالا آمدن آب با سرعت خشک شدن خلیج تناسب ندارد، انجام اقداماتی لازم است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تصریح کرد: لایروبی، ایجاد دایت ها و پیگیری حقابه های دریای خزر از طریق وزارت امور خارجه از جمله موارد مهمی است که در حال حاضر برای نجات خلیج گرگان و تالاب میانکاله می توان به سراغ آن ها رفت.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha