• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۳۹۶ / ۱۹:۴۵
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96042615313
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

یک فعال دانشجویی:

کابینه دوازدهم یک دست‌تر و همسوتر خواهد بود

کابینه دوازدهم یک دست‌تر و همسوتر خواهد بود

دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: با وجود تغییراتی که در مجلس شورای اسلامی و همچنین تغییراتی که در شوراهای شهر در سراسر کشور اتفاق افتاده، قطعا این تغییرات را در کابینه دولت دوازدهم هم خواهیم دید.

مسعود سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر این‌که «تجربه نشان داده هر دولتی متناسب با سیاست‌ها و خط مشی‌هایی که در نظر دارد کابینه خود را می‌چیند»، خاطرنشان کرد: یکی از شعارهایی که آقای روحانی در بازه تبلیغات بر آن تاکید داشتند موضوع جوانگرایی بود و برخی از انتقادهایی که در دولت یازدهم حتی از طرف جریان اصلاح طلب به ایشان وارد می‌شد عدم حضور نیروی جوان در کابینه و بدنه مدیریتی دولت بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه اخیرا  تغییراتی در وزارت نفت دیده می‌شود که نیروهای جوان و کارآمد را به کار می‌گیرند و این تغییرات باید در خود دولت هم رخ دهد و نیروهای جوان‌تر وارد کار شوند. دولت یازدهم  دولت ائتلافی بود؛ زیرا جریانات مختلف در دولت حضور داشتند، اما به احتمال زیاد دولت دوازدهم به سمت دولت یک دست‌تر و همسوتر حرکت کند.

این فعال دانشجویی با بیان این‌که «دولت برای این‌که بتواند هم مطالبات خود و جریان سیاسی که از آن برخاسته و هم مطالبات مردم و مجلس را احیا کند باید به نوعی در تعامل با سایر سازمان‌ها باشد»، افزود: به همین دلیل وزرا و افرادی که در کابینه دولت دوزادهم قرار می‌گیرند باید متناسب با تغییراتی باشند که در سایر بدنه حاکمیت اتفاق افتاده است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر در سراسر کشور تغییراتی ایجاد شده و به تبع آن باید استاندارانی انتخاب شوند که متناسب با این تغییرات باشد؛ لذا خیلی بدیهی است که تغییرات عمده در کابینه دولت دوازدهم رخ دهد و و دور از انتظار نیست.

وی در خصوص عملکرد وزرا در کابینه دولت یازدهم تصریح کرد:  وزیر امور خارجه یکی از وزرایی بودند که در کارنامه جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی داشتند، آقای ظریف روند مثبتی داشته و اتفاقات مثبتی در وزارت خارجه رخ داده و خطی مشی که ایشان داشتند مثبت و روبه رشد است، موضوع سیاست خارجه بحث حساسی است و اگر سکان‌داری سیاست خارجه به دست آقای ظریف باشد هم به نفع دولت است و هم به نفع حاکمیت جمهوری اسلامی.

دبیر پیشین انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: اما در خصوص عملکرد وزیر بهداشت انتقادهایی به خصوص در طرح تحول سلامت وجود داشته که امیدواریم وزیر بهداشت اگر تغییر هم نمی‌کند سیاست‌هایی را در طرح تحول سلامت تغییر بدهندکه هزینه‌های هنگفتی که به ملت و دولت تحمیل می‌شود از بین برود. 

وی درباره حضور زنان در کابینه با تاکید بر این‌که «نگاه‌ها باید مبتنی بر کارآمدی باشد نه جنسیتی»، اظهار داشت: در انتخاب وزرا کابینه نباید نگاه جنسیتی وجود داشته باشد و ملاک کارآمدی است، حضور بانوانی مثل خانم ابتکار در معاونین نشان دهنده نگاه دولت به مسئله زنان است و الزاما نیازی نیست برای اینکه دولت نشان دهد ما در مسئله زنان نگاهمان این است الزاما از وزیر خانم استفاده کنند.

وی درباره حضور نیروی جوان در انتخاب وزرای کابینه دولت دوازدهم عنوان کرد: برخی انتقادهایی که به دولت یازدهم وارد بود مبنی بر این  بود که وزرا کار نمی‌کنند، اما این ها اخبار پشت پرده است و برای بنده هیچ سندیتی ندارد، ولی نیروی جوان کارآمد در مقایسه با نیروی مسن کارآمد ارجحیت داشته و قطعا بهره‌وری بیشتری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha