• چهارشنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96042816799
  • منبع : نمایندگی خوزستان

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای به نیروی انسانی بخش درمان داشته باشد

دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای به نیروی انسانی بخش درمان داشته باشد

ایسنا/خوزستان قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حوزه درمان در جنوب کشور توسعه‌نیافتگی به خصوص در حوزه نیروی انسانی بسیار عمیق است و لازم است دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای به نیروی انسانی به خصوص در مناطق کمتر توسعه‌یافته داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رمضان احدی در نشست آمایش پرستاران که امروز در اهواز برگزار شد، با بیان این‌که نیروی انسانی سرمایه اصلی یک سازمان است، ‌اظهار کرد: در حوزه درمان کمبود نیروی انسانی قابل مشاهده است و انتظار ما این است که در بخش پرستاری این چالش رفع شود. علاوه بر این‌که با کمبود نیروی کار تخصصی در حوزه کار داخلی مواجه هستیم، در حوزه بین‌المللی نیز کمبود نیرو داریم.

وی افزود: خیلی از کشورها با کمبود منابع مواجه‌اند اما نیروی تخصصی را برای استفاده‌های جهانی تربیت می‌کنند. در حوزه درمان حدود 14 میلیون نیروی کار در خارج از کشور فعالیت می‌کنند. در بسیاری از مناطق نیز به دلیل توانایی نیروهای ایرانی حاضرند ایرانیان را برای کار جذب کنند در حالی که ما برای توسعه خدمات در حوزه دانشگاهی به نیروی پرستاری نیاز داریم.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: از سال 92 آگهی استخدام منتشر می‌شود اما هیچ کدام از این موارد نمی‌تواند کمبود نیروی ما را جبران کند. باید نقص‌هایمان را در حوزه درمان برطرف کنیم. امیدواریم دولت دوازدهم نگاه ویژه‌ای به نیروی انسانی در بخش درمان به خصوص در مناطق کمتر توسعه‌یافته داشته باشد.

احدی ادامه داد: پس از جنگ تحمیلی دانشگاه‌های کشور به توسعه نیروی انسانی خود رسیدند اما بسیاری از شهرهای خوزستان تا حدود پنج سال پس از آتش‌بس نیز هنوز خالی از سکنه بودند. در بخش‌های تخصصی باید در حوزه‌های مدیریتی بالادست باید نگاه ویژه‌ای داشته باشند و میزان کسری‌ تخت‌های ما و همچنین نیرویی که به ازای هر تخت برای ارائه خدمات درمانی نیاز داریم، را بپذیرند.

وی تصریح کرد: در بحث ارزیابی خدمات درمانی در بیمارستان‌ها ارزیاب‌ها اگر از نقاط بهره‌مند آمده باشند شرایط ما را با خود مقایسه می‌کنند و ممکن است به بیمارستان‌های ما مانند بیمارستان ابوذر نمره‌های پایینی بدهند. مناطق توسعه‌نیافته باید به حق خود درباره نیروی انسانی و توسعه یافتگی برسند.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در حوزه درمان در جنوب کشور توسعه‌نیافتگی به خصوص در حوزه نیروی انسانی بسیار عمیق است. باید زیرساخت‌های خود را اصلاح کنیم. دانشگاه‌های ما باید پیش‌بینی رشد جمعیت را می‌کردند و متناسب با نیاز جامعه و مراکز درمانی و تخصصی نیرو تربیت می‌کردند اما این اتفاق‌ها نیفتاد و نتیجه آن نیز اتفاقات امروز است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha