• جمعه / ۳۰ تیر ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96043017348
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در دیدار رئیس دانشگاه فردوسی با وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق مطرح شد؛

توسعه رشته‌های دانشگاهی جدید در عراق توسط دانشگاه فردوسی

توسعه رشته‌های دانشگاهی جدید در عراق توسط دانشگاه فردوسی

در ادامه حضور رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و هیات همراه در کشور عراق، وی با دکتر عبدالرزاق عیسی، وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق و معاونان وی دیدار و در ارتباط با گسترش همکاری‌های دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه‌های عراق گفت وگو کردند.

به گزارش ایسنا، دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار که در وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق با حضور دکتر صلاح فتلاوی مدیر کل بورس وزارت آموزش عالی عراق انجام شد، با اشاره به پیشینه درخشان علمی و فرهنگی و تاریخی دو منطقه خراسان و بغداد در جهان بر ضرورت روابط علمی میان این دو منطقه برای دستیابی به قله‌های دانش و معرفت تاکید کرد.

وی  با معرفی دانشگاه فردوسی مشهد و جایگاه برتر آن در ایران و بهبود این جایگاه در سطح بین‌الملل، آمادگی دانشگاه فردوسی مشهد را برای تعامل با دانشگاه‌ها، استادان و دانشجویان عراقی در بخش‌های آموزشی و پژوهشی اعلام کرد. ایشان نگاه دانشگاه فردوسی مشهد به بیش از 700 دانشجوی عراقی را بر پایه سرمایه علمی و انسانی عراق و ایران عنوان نمود و برخی از خدمات دانشگاه فردوسی مشهد را به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان عراقی از جمله کارگاه یک ماهه بیوتکنولوژی، سه دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی، فراهم کردن شرایط مناسب اقامتی، ورزشی، آموزشی و پژوهشی را مطرح نمود.

دکتر عبدالرزاق عیسی وزیر آموزش عالی و تحقیقات علمی جمهوری عراق نیز نام دانشگاه فردوسی مشهد را برای استادان و دانشجویان کشور عراق شناخته شده دانست و از دانشگاه فردوسی مشهد برای مهیا کردن زیرساخت‌های مناسب آموزشی، پژوهشی و رفاهی تشکر کرد. وزیر آموزش عالی عراق به ضرورت روابط علمی و دانشگاهی میان دو کشور عراق و ایران تاکید کرد و رشد دانش در ایران را بسیار مهم و قابل توجه دانست.

دکتر عبدالرزاق عیسی از رئیس دانشگاه فردوسی مشهد درخواست کرد زمینه توسعه رشته‌های دانشگاهی جدید را در کشور عراق فراهم آورد. همچنین ایشان از دانشگاه فردوسی مشهد برای تاسیس رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کوفه عراق را خواستار شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، در این نشست که دکتر محمدرضا هاشمی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و دکتر احسان قبول، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان نیز حضور داشتند، دکتر فتلاوی از دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل فراهم کردن شرایط مناسب آموزشی و رفاهی برای دانشجویان عراقی و نیز شفافیت و سهولت پذیرش از وی تشکر کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha