• شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96043118222
  • منبع : نمایندگی خوزستان

معاون اقتصادی استاندار:

استعلام‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان سازماندهی و فرآیندمحور می‌شوند

استعلام‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان سازماندهی و فرآیندمحور می‌شوند

ایسنا/خوزستان معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان در خصوص صدور مجوزها در استان به منظور سرمایه‌گذاری، گفت: استان خوزستان به لحاظ صنایع و زیرساخت‌هایی که دارد، قاعدتا تعداد دستگاه‌های استعلام شونده آن نسبت به سایر استان بیشتر است اما سازماندهی و فرآیند محور کردن این استعلامات در چهارچوبی قانونی کاری است که معاونت اقتصادی استانداری در بحث پنجره واحد در حال اجرای آن است.

به گزارش ایسنا، سید علی بحرینی مقدم در جلسه کارگروه اشتغال استان که امروز، 31تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این کار یک کار بسیار سنگین است که با همکاری مشاور و واحد IT و دستگاه‌های مختلف در حال اجرا است. در فاز اول این کار که فاز احصای فرآیندها بود، همه فرآیندها شناسایی شد.

وی افزود: تقریبا حدود 770 فرآیند را در دستگاه‌های اجرایی مختلف شناسایی کردیم که بسیاری از دستگاه‌های استعلام شونده نسبت به فرآیندی که در دستگاه خودشان اجرا می‌شد، اشرافی نداشتند.

معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: با کمک مشاوران، فرآیندهای دستگاه‌های اجرایی را بر اساس آیین‌نامه‌ها و قوانین بالادستی آن‌ها ترسیم کردیم و 770 فرآیند موجود در دستگاه‌ها را برای صدور مجوز به 160 فرآیند کاهش دادیم؛ این 160 فرآیند به تایید بالاترین مقام دستگاه اجرایی مربوطه رسیده است.

بحرینی مقدم ادامه داد: در این کار، فرآیندهای موازی، مزاحم و فرآیندهایی که دارای ضرورت چندانی نبودند، حذف شدند و فرآیندهای تسهیل‌گر جایگزین آن‌ها شد.

وی اظهار کرد: استان خوزستان به لحاظ وجود صنایع و زیرساخت‌های فراوان دارای تعداد دستگاه‌های استعلام شونده بسیار بیشتری نسبت به سایر استان‌ها است اما سازماندهی و فرآیند محور کردن این استعلامات در چهارچوبی قانونی کاری است که معاونت اقتصادی استانداری در بحث پنجره واحد در حال اجرای آن است.

معاونت امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان این‌که، اکنون در حوزه IT ، مشاور دیگری مشغول کدنویسی و تبدیل فرآیندها به نرم افزار است، گفت: در این نرم افزار، زمان پایانی برای صدور مجوزها در نظر گرفته می‌شود تا اگر در آن موعد مقرر به استعلام پاسخی داده نشود، صدور مجوز در سیستم به مرحله بعد می‌رود و دستگاه اجرایی مربوطه نمی‌تواند عذر و بهانه‌ای داشته باشد.

بحرینی مقدم خاطرنشان کرد: اکنون تا زمان نهایی شدن این نرم افزار، کار به صورت فیزیکی و سنتی پیش می‌رود. تا زمان راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه‌گذاری، دستگاه‌های اجرایی باید با تعامل و همکاری بیشتر به فعالیت بپردازند تا شاهد خروجی مناسبی در این زمینه باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha