• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۵:۱۶
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 96050100686
  • خبرنگار : 71552

معیار کاهش اردونشینان هندبال چه بود؟

معیار کاهش اردونشینان هندبال چه بود؟

سرپرست تیم هندبال، بیتا سبزوار معتقد است که معیار ‌دقیق و مشخصی برای حذف حداقل نیمی از اردونشینان هندبال در مرحله دوم وجود ندارد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در اولین مرحله از اردوی تیم‌ ‌ملی هندبال که در مشکین شهر اردبیل و با ‌اسپانسری تیم بیتای سبزوار برگزار شد، تعداد ۵۱ هندبالیست دعوت شدند، اما در دومین مرحله اردو که در تیر ماه و در محل تالار فدراسیون هندبال برگزار شد، تنها ۲۹ ملی‌پوش حاضر شدند.

سرپرست تیم هندبال بیتا سبزوار در این خصوص در گفت و گو با ایسنا، گفت‌: حضور تعداد زیادی از بازیکنان در اردوی تیم‌ ‌ملی هندبال توقعات را بالا برد، اما در مرحله دوم اردو تنها مجموعه خاصی به اردو دعوت شدند. سوال من این است که طبق چه روالی ۲۹ بازیکن به این اردو دعوت شدند؟ دلیل حذف سایر هندبالیست‌ها چه بود؟

او در ادامه‌ افزود: حدود ۵۰ نفری که در مرحله اول دعوت شده بودند بازیکنان برتر هندبال ایران هستند. دعوت نشدن دوباره آنها به اردو بدون هیچ معیار مشخصی برای بازیکنان گران تمام خواهد شد و آنها شاید احساس سرخوردگی کنند.

محمد ضماند خاطر نشان کرد: در مرحله اول اردو تقریبا هیچ کدام از بازیکنان آمادگی نداشتند و قرار بود در مرحله دوم خود را محک بزنند. ملی‌پوشان در حد فاصل دو اردو سخت تمرین کردند تا در مرحله دوم اردو خوب ظاهر شوند، اما اصلا به اردوی دوم دعوت نشدند.

سرپرست تیم بیتا سبزوار، ‌به اسپانسری تیم‌ ‌ملی هندبال در اولین  مرحله اشاره و بیان‌ کرد: در اولین مرحله از اردو ما اسپانسر تیم ملی بودیم، هدف خاصی هم برای اسپانسری داشتیم که حمایت از رییس فدراسیون هندبال یکی از عمده‌ترین آن اهداف بود. از طرف دیگر امیدواری و آینده نگری برای ملی‌پوشان و هندبالیست‌های خوب شهرستان از دیگر دلایل ما بود. در اولین مرحله از اردو که بیشتر هم جنبه تفریحی داشت تعداد زیادی دعوت شدند. ای کاش در همان اولین اردو ۵۱ هندبالیست دعوت نمی‌شدند!

او اظهار کرد: تیم‌ ‌ملی هندبال برای کل کشور است. اما نمی دانم که دلیل دعوت نشدن ملی‌پوشان تیم بیتا سبزوار بر هم خوردن ‌اسپانسری تیم‌ ‌ملی است یا خیر؟ به نظر من باید فدراسیون کمی پخته‌تر عمل می‌کرد. من نمی دانم سایر هیات‌های استانی که هندبالیست‌هایشان دعوت نشده‌اند به دنبال دلایل این موضوع هستند یا خیر، اما برای من به عنوان سرپرست مهم است که بدانم دلیل و معیار دعوت نشدن بازیکنان چیست تا آن ها احساس سرخوردگی نکنند.

ضماند در ادامه به حاضر نشدن برخی از لژیونرها در سئول کاپ کره اشاره کرد و گفت‌: احتمالا برخی از لژیونرها نمی‌توانند در سئول کاپ حاضر باشند. آیا نباید از داشته‌ها استفاده می کردیم و همین تعداد هندبالیست که در ایران در اختیار هستند را در اردوی تیم‌ ‌ملی نگه می داشتیم. آیا نباید از بازیکنان تست می گرفتند تا در حق کسی احجاف نمی‌شد؟

او در پایان دلیل بر هم خوردن ‌اسپانسری تیم بیتا و تیم‌ ‌ملی هندبال ایران را این گونه، عنوان کرد: رییس فدراسیون هندبال و مدیر عامل تیم بیتا صحبت‌ها و نشست‌های زیادی داشتند. بحث کلی ما کمک به رحیمی بود. تیم بیتا می خواست در آغاز اردوها در کنار تیم‌ ‌ملی باشد. در اولین مرحله اردو بیتا ‌اسپانسری را بر عهده گرفت، اما بعد مشکلاتی برای رییس فدراسیون پیش آمد و زمزمه‌هایی از رفتن رحیمی شنیده شد که بیتا تصمیم گرفت در این شرایط کناره‌گیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha