• دوشنبه / ۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 96050201108
  • منبع : نمایندگی ایلام

3 و 4 مرداد در ملکشاهی؛

اختتامیه‌ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می‌شود

اختتامیه‌ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می‌شود

ایسنا/ایلام رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره چَمر و چُوپی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره «چَمر و چُوپی» در ایلام ارسال شده است.

«سیروس ذوالفقاری» در گفت و گو با ایسنا،  اظهار کرد: چمر و چوپی نخستین جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام است که اختتامیه آن روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ملکشاهی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش با کلام و بی‌کلام برگزار می‌شود، اضافه کرد: لاوه لاوه، هوره، مور، چَمری، آوازهای محلی (شاهنامه خوانی، مناجات‌نامه خوانی و نادر خوانی)، آواکارشیردوشی – بیت مشک‌‎زنی، آوازهای زمان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، از بخش‌های این جشنواره است .

ذوالفقاری با اشاره به اینکه بخش بی‌کلام شامل سازهای و قطعات مقاومی، دوزله و تنبک، سُرنا (سُلو) ساز و دهل – شَیشَمال، دَف و کمانچه است، عنوان کرد: با توجه به استقبال گسترده از مناطق مختلف استان از برگزار این جشنواره مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان خردادماه سال جاری تمدید شد .

وی با بیان اینکه در نهایت 50 اثر در مرحله اول داوری برگزیده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است، گفت: کار داوری نهایی در حال انجام است و در مراسمی که با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: توجه به فرهنگ بومی، محلی و حمایت از هنرمندان موسیقی مقامی استان، ایجاد انگیزه در جوانان و ترغیب آنان به موسیقی محلی و مقامی، معرفی ظرفیت‌های موسیقیایی موجود در آواها و نواهای محلی، شناسایی و معرفی هنرمندان مستعد، هدایت استعدادها و خلاقیت‌های نهفته در موسیقی محلی از اهداف برگزار این جشنواره بوده است. انتهای  پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha