• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 96050301576
  • منبع : نمایندگی سمنان

یک"ماه" تا برپایی "سفره ایرانی" در سمنان

یک"ماه" تا برپایی "سفره ایرانی" در سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: استان سمنان از یکم تا سوم شهریور ماه امسال میزبان جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری است.

به گزارش ایسنا، مریم سلمانیان با اعلام این خبر افزود: رویداد گردشگری سفره ایرانی امسال و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی در استان سمنان برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنواره غذاهای محلی استان‌های سمنان، خراسان‌رضوی، جنوبی و شمالی معرفی می‌شود و برگزیدگان بخش غذای این رویداد گردشگری به لیست غذاهای رستوران و مراکز پذیرایی کشور افزوده می‌شوند.

سلمانیان افزود: برگزاری مسابقه انتخاب پیش غذا و دسر و دمنوش برتر محلی و برپایی غرفه‌های ارائه غذاهای سنتی استان و صنایع دستی مرتبط با سفره ایرانی نیز از دیگر بخش های این رویداد است.

وی، برندسازی غذاهای ایرانی در صنعت گردشگری جهان، استانداردسازی واحدهای پذیرایی ملی و بومی، جذب گردشگر، حمایت از تنوع فرهنگی و غذایی و معرفی غذاهای سالم به مردم و گردشگران را از اهداف این رویداد عنوان کرد.

سلمانیان گفت: احیای غذاهای سنتی، معرفی غذاهای بومی مهجور مانده یا در حال فراموشی، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

وی افزود: بخش‌های اصلی جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری شامل بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی و بخش مسابقه است.

وی گفت: در بخش عرضه غذاهای سنتی و بومی، مراکز عرضه غذا، با عرضه غذاهای سنتی و بومی به بازدید کنندگان به معرفی این گونه از غذاها می پردازند و در بخش مسابقه غذاهای سنتی و بومی، هراستان سه غذا، سه پیش غذا، سه دسر و سه دم نوش را برای بخش مسابقه معرفی می‌کند و آشپزها و مراکز تهیه غذا، غذاهای خود را برای شرکت در مسابقه در معرض داوری از نگاه مردم وکمیته داوران قرار می‌دهند.

سلمانیان افزود: انتخاب بهترین آشپز ، بهترین رستوران هریک از استان‌های شرکت کننده و بهترین مرکز عرضه غذای استان از جمله بخش‌های این جشنواره است و در پایان جشنواره با رای گیری از مردم و نظر داوران در هر استان یک غذا، یک پیش غذا و یک دسر و یک دم نوش به عنوان شاخص ترین انتخاب و اعلام می‌شود. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: مراکز عرضه غذایی شامل رستوران‌ها، سفره خانه‌های سنتی، رستوران‌های مراکز اقامتی شامل هتل، متل، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم گردی و اقامتگاه‌های سنتی، رستوران‌های موجود در مراکز تفریحی و گردشگری و واحد های پذیرایی بین راهی امکان شرکت در این جشنواره را دارند.

استان سمنان در سال گذشته با سه غذای اصلی شامل "ته چین گرمسار"، "دیگی سنگسر" و "سبزی پلوی سمنانی" در بخش مسابقه غذای اصلی شرکت کرد و سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک های بومی – محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha