• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96050301971
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

استاندار:

خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری در کرمانشاه هستیم

خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری در کرمانشاه هستیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه گفت: خواستار اجرایی شدن سامانه سردسیری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسدالله رازانی در آیین افتتاح چند طرح آبی در استان کرمانشاه که امروز (سوم مرداد) با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امروز طرح های مهمی در استان افتتاح می شود که بیانگر کارنامه درخشان دولت تدبیر و امید در کرمانشاه است. این طرح ها شامل آبگیری دو سد، افتتاح آبرسانی به ۱۰۲ روستا و افتتاح کارخانه ایران خودرو است.

وی با بیان اینکه در حوزه وزارت نیرو هر سال شاهد اجرای پروژه های بزرگی هستیم، سامانه گرمسیری را از مهمترین این پروژه ها برشمرد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کار حفاری تونل سامانه گرمسیری دو ماه پیش به پایان رسید و امید به مردم داده شد که در فصل آبی جدید و فصل پاییز بتوانند از فاز اول این پروژه بهره مند شوند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: چند تصفیه خانه آب و فاضلاب نیز در شهرهای مختلف استان در دست احداث است و پروژه های آبرسانی روستایی متعددی هم در دست اجرا داریم.

رازانی با بیان اینکه کرمانشاه انتظار بیشتری از وزارت نیرو خصوصا در پروژه های آبی دارد، خاطرنشان کرد: کشاورزی استعداد اول استان است و در شرایطی که ۱.۵ درصد مساحت کشور، 6 درصد اراضی زراعی و هشت درصد آب کشور را داریم، اما میزان تولیدات کشاورزی کرمانشاه از ۱.۵ تا 2 درصد کشور تجاوز نمی کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک پروژه بزرگ آبی در کرمانشاه به نام سامانه سردسیری باقی مانده که مطالعات آن توسط وزارت نیروانجام شده و تقاضا داریم اجرایی شود.

استاندار کرمانشاه  همچنین گفت: نیازمند توجه ویژه دولت جهت آبی کردن اراضی دیم استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اسدالله رازانی در نشست شورای اداری استان کرمانشاه که عصر امروز(سوم مرداد) با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه مشارکت بیش از ۷۰ درصدی مردم در انتخابات اخیر مثال زدنی بود، اظهار کرد: در استان کرمانشاه نیز به رغم تمامی مشکلات، از نظر میزان مشارکت به سقف مشارکت کشوری نایل آمدیم که اگر آن مشکل ساعات آخر رای گیری نبود، مشارکت کرمانشاهیان بیشتر هم می شد.

وی افزود: در کرمانشاه مردم برای دومین مرتبه بالاترین آرای خود را به دکتر روحانی دادند که حتی بیش از دور قبل بود.

رازانی ادامه داد: امروز یک روز بسیار مبارک برای مردم استان بود. دو سد جامیشان و زمکان آبگیری شد و طرح مهم کارخانه ایران خودرو کرمانشاه افتتاح شد که تا پایان سال ظرفیت آن به ۳۰ هزار دستگاه می رسد.

وی با بیان اینکه تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با عنایت و حمایت خاص دکتر جهانگیری در دولت تصویب شد و با تاکید ایشان تسریع در احداث راه آهن کرمانشاه داشتیم، گفت: حدود ۱۰ کیلومتر از ریل گذاری راه آهن کرمانشاه باقی مانده که وزارت راه قول داده ظرف ۱۰ روز آینده به اتمام برسد.

رازانی به مشکل بیکاری استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه نرخ بیکاری استان بسیار بالاست و انتظار داریم دولت با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی کمک کنند تا بتوانیم در زمینه اشتغالزایی اثرات مثبتی بگذاریم.

وی عنوان کرد: با وجود داشتن هشت درصد آبهای کشور، ولی ۷۵ درصد اراضی این استان دیم هستند، لذا نیازمند توجه ویژه به بحث آبی کردن اراضی دیم استان هستیم.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha