• سه‌شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96050302180
  • منبع : نمایندگی یزد

افزایش فن‌بازارها و تخصصی کردن آنها در دستور کار مرکز فن‌بازار ملی

افزایش فن‌بازارها و تخصصی کردن آنها در دستور کار مرکز فن‌بازار ملی

رییس مرکز فن بازار ملی ایران، افزایش فن‌بازارهای استانی و ایجاد فن‌بازارهای تخصصی را از جمله برنامه‌های آتی این مرکز دانست.

به گزارش ایسنا، اکبر قنبرپور در پنجمین جلسه شورای  هماهنگی فن بازار استان یزد که در مرکز فناوری اقبال پارک علم و فناوری یزد برگزار شد، گزارشی از نحوه عملکرد فن بازار ملی، از جمله زیر ساخت و شبکه، بازاریابی محصولات، انتقال فناوری و سرمایه‌گذاری ارائه کرد.

وی در خصوص برنامه آتی فن بازار ملی، اظهار کرد: افزایش فن‌بازارهای استانی، ایجاد فن بازارهای تخصصی، آموزش و توانمندسازی فن بازارها، ارزیابی سالانه و برگزاری نشست‌های سراسری فن‌بازارها از جمله برنامه‌های این نهاد است.

قنبرپور با بیان این که تقسیم‌بندی فن‌بازارهای استانی بر اساس سطح فناوری و صنعتی بودن استان‌ها انجام شده است، افزود: فن‌بازارهای استانی به سه سطح الف، ب و ج تقسیم شدند که هر سطح بنا به ظرفیت‌ها و محدودیت‌های هر گروه دارای سه فاز است که استان یزد با توجه به بالابودن سطح فناوری و صنعت این استان در سطح الف و در فاز اول این سطح قرار دارد.

وی با اشاره به ارتقای جایگاه استان یزد در میان فن‌بازارهای کشور، اظهار کرد: فن بازار استان یزد از جایگاه دوازدهم فن‌بازارهای استانی در سال 94 توانست به جایگاه پنجم فن‌بازارها در سال 95 ارتقاء پیدا کند.

وی با اشاره به این که از سال 94 پارک علم و فناوری یزد به عنوان عاملیت فن بازار ملی در استان معرفی شد، ابراز امیدواری کرد: با همین روند پیشرفت انتظار داریم فن بازار استان یزد در سال آینده جزو سه فن بازار برتر باشد.

رییس مرکز فن بازار ملی ایران خاطرنشان کرد: نقش‌آفرینان اصلی فن‌بازارهای استانی، استانداری، پارک‌های علم و فناوری، شرکت شهرک‌های صنعتی، جهاد دانشگاهی، اتاق بازرگانی و بنیاد نخبگان هستند.

وی تصریح کرد: رمز موفقیت فن بازارها، همکاری و هماهنگی دستگاه‌ها، پشتیبانی نهاد متولی فن بازار و عملکرد خود فن بازارهاست.

داریوش پورسراجیان، رییس پارک علم و فناوری یزد نیز اظهار کرد: تجربه‌ 15 ساله‌ فعالیت در پارک‌های علم و فناوری به ما نشان داده است که رویکرد فعالانه حمایتی باید به تدریج جایگزین رویکرد صرفا حمایتی و منفعلانه شود.

وی ادامه داد: در این راستا یکی از سیاست‌های پارک علم و فناوری یزد، استفاده از ظرفیت نهادهای مرتبط با مراکز فناوری است و فن بازار ملی یکی از این نهادهاست.

پورسراجیان با بیان این که سیاست دیگری که پارک علم و فناوری یزد در جهت تخصصی شدن خدمات در پیش گرفت، رویکرد تغییر ساختار از مراکز رشد به پردیس‌های تخصصی است که در قالب سه پردیس فناوری اطلاعات و ارتباطات، زیست فناوری و فناوری‌های نرم عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پردیس‌های تخصصی متولی ارائه خدمات بازار برای شرکت‌های فناور نیز هستند و در این راستا در کنار فن بازار ملی می‌توانند بسیار اثربخش و موفق باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha