• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 96050905349
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 96 هزار تن نخود در کرمانشاه

پیش‌بینی تولید 96 هزار تن نخود در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال بیش از 96 هزار تن نخود در استان تولید شود.

 شهریار قاسمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری نخود در استان کرمانشاه به دو صورت بهاره و پاییزه کشت شده، اظهار کرد: امسال 7500 هکتار نخود پاییزه در استان کشت شد که همگی آن جزو ارقام پابلند بود و مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت آنها به صورت کاملا مکانیزه انجام می‌گیرد.

قاسمی متوسط عملکرد نخود پاییزه در استان را 1200 کیلوگرم در هکتار عنوان  و پیش‌بینی کرد: امسال حدود 9200 تن نخود پاییزه در این استان تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در چند سال اخیر در کشت پاییزه نخود ارقام پابلند و دانه درشت انجام می‌شود و شاهد بازار پسندی بالا و افزایش بهره وری این کشت هستیم.

وی ادامه داد: در گذشته ارقام پاییزه کشت نخود ارقام ریز با بازار پسندی کم بود.

وی با اشاره به برنامه توسعه کشت نخود پاییزه در استان، اذعان کرد: این نوع کشت به دلیل استفاده از آب باران در فصل پاییز و زمستان حداکثر استفاده از آب را داشته و از این حیث برنامه توسعه آن را داریم.

قاسمی تاکید کرد: توسعه کشت نخود پاییزه به لحاظ امکان استفاده از آب سبز، کشت مکانیزه و افزایش عملکرد در واحد سطح در برنامه است.

قاسمی ادامه داد: برداشت نخود پاییزه در استان از اواخر خرداد ماه آغاز شده و تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

قاسمی با بیان اینکه بیشترین نخود پاییزه امسال به ترتیب در دو شهرستان روانسر و کرمانشاه کشت شده، اضافه کرد: برداشت نخود پاییزه در مناطق سرد و معتدل استان ادامه دارد.

 این مسئول در ادامه سطح زیر کشت نخود بهاره استان در سال زراعی جاری را 145 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: متوسط عملکرد نخود بهاره در استان 600 کیلوگرم در هر هکتار است.

قاسمی پیش بینی کرد: امسال 87 هزار تن نخود بهاره در استان تولید شود.

قاسمی با بیان اینکه کاشت نخود بهاره از اسفند آغاز می‌شود، عنوان کرد: برداشت نخود بهاره در استان از اواخر تیر آغاز و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه همواره رتبه اول تولید نخود کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha