• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96052112757
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۲۱مرداد بخوانید؛

رایزنی ایران وعراق برای اربعین/جلسات وزرای پیشنهادی دولت با نمایندگان/تکذیب شکایت کویت از ایران

رایزنی ایران وعراق برای اربعین/جلسات وزرای پیشنهادی دولت با نمایندگان/تکذیب شکایت کویت از ایران

توصیه‌هایی به احزاب، اظهاراتی در مورد وزرای پیشنهادی روحانی، تکذیب خبر شکایت کویت از ایران در سازمان ملل، رایزنی وزیر کشور عراق با مقامات ایرانی در مورد برگزاری مراسم اربعین حسینی، رونمایی از "طاهر" و "قدس"؛ ارقام جدید برنج مقاوم به کم آبی و خشکسالی، نامه صادقی به رئیس‌جمهور درباره اعلام صورت اموال وزرای پیشنهادی به مجلس، استماع برنامه‌های وزرای پیشنهادی دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس، جلسه دوستانه علوی با فراکسیون امید، توییت انور قرقاش درباره سفر مقتدی صدر به عربستان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و یکم مرداد ماه ۱۳۹۶ است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در تماس تلفنی با استانداران خراسان رضوی و گلستان بر رسیدگی هرچه بیشتر و تلاش حداکثری برای امدادرسانی به سیل زدگان تاکید کرد. وی  در تماس با استانداران خراسان رضوی و گلستان، گزارشی از آخرین میزان تلفات و خسارات وارده و روند امدادرسانی در مناطق سیل زده دریافت کرد.

آیت الله جنتی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به تحریم های بی سابقه اخیر آمریکا گفت:تحریم‌های ظالمانه آمریکا، ملت ایران را تسلیم نخواهد کرد و این نشانه اوج خصومت دشمنی آمریکا علیه ملت ایران است.آیت‌الله جنتی همچنین در  پیامی  شهادت محسن حججی رزمنده مدافع حرم اهل بیت (ع) را تسلیت گفت.

توصیه هایی به احزاب

علی اصغر احمدی، معاون سیاسی وزیر کشور با بیان این که  همه احزاب باید دارای برنامه اجرایی باشند و دولت را در شرایط مختلف یاری دهند، گفت: اداره و توسعه کشور با کادر سازی احزاب امکان پذیر است. قدرت الله حشمتیان، رییس خانه احزاب با تاکید بر اینکه احزاب در ایفای نقش سیاسی خود پر رنگ‌تر عمل کنند گفت: اعتماد مسئولان به خانه احزاب و تحزب، زمینه گسترش همکاری و نشاط سیاسی را به همراه دارد.

***

دستور کار این هفته کمیسیون‌های تخصصی مجلس، استماع برنامه‌های وزرای پیشنهادی است. وزرای پیشنهادی دولت برای کابینه دوازدهم طی هفته جاری جهت ارائه برنامه‌های خود و پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور خواهند یافت. محمود صادقی، رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس نیز طی نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار اعلام صورت اموال وزرای پیشنهادی به نمایندگان مجلس پیش از زمان رای اعتماد به وزرا شد. در همین ارتباط سخنگوی هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس گفت که با توجه به تصریح آیین‌نامه مجلس پنجشنبه نیز جلسه علنی خواهد داشت و انتظار می‌رود روند بررسی صلاحیت‌ها حداکثر تا روز یکشنبه هفته آینده به اتمام رسد.

حمیدرضا حاجی بابایی از برگزاری نشست‌های  فراکسیون ولایی  با ۱۴ وزیر  پیشنهادی دولت دوازدهم در هفته جاری خبر داد. رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی افزود: فراکسیون نمایندگان ولایی در راستای بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم هفته جاری نشست‌هایی را با این وزرا در محل کمیسیون تلفیق برگزار می کند. امروز هم ۸ وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم به فراکسیون مستقلین ولایی می‌روند.

همچنین وزیر پیشنهادی اطلاعات جلسه امروز خود با اعضای فراکسیون امید را دوستانه و برادرانه توصیف کرد. حجت الاسلام و المسلمین  درباره این جلسه اظهار کرد: فضا بسیار دوستانه و برادرانه بود. نمایندگان محترم سوالات و ابهاماتی که دارند را می‌پرسند و ما هم تا جایی که به ذهنمان برسد،‌ جواب می‌دهیم. قطعا در این میان کسی عناد و دشمنی ندارد و تنها ابهاماتی که مطرح است پرسیده می‌شود. محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه صبح امروز فراکسیون امید حضور یافت و درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای چهار سال دوم کاری خود گفت: در حوزه سیاست خارجی طبق قانون وزارت خارجه صرفا مسئول روابط خارجی نیست و تمامی امور به خصوص این حوزه زیر نظر مقام معظم رهبری است که در چارچوب ها تعیین می شود. وی همچنین از ورود میلیاردها دلار سرمایه خارجی به کشور بعد از برجام سخن گفت.

وزیر کشور عراق، برای گفت‌وگو با مقامات ایرانی امروز وارد تهران می‌شود. گفت و گو در مورد مسائل دو جانبه و همچنین مسائل مرتبط با اربعین حسینی و هماهنگی‌های دو کشور برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم و تسهیل  شرایط سفر زوار ایرانی به این کشور در این ایام از محورهای عمده رایزنی این مقام عالی رتبه‌ عراقی در جریان سفر به تهران است.

کویت خبر شکایت از ایران در سازمان ملل را تکذیب کرد. یک منبع مسئول در وزارت خارجه کویت خبر شکایت کویت از ایران در سازمان ملل به دلیل ورود نیروهای سپاه به آب‌های کویت و بازجویی یک شهروند کویتی را تکذیب کرد.

وزیر مشاور امارات متحده عربی در امور خارجه مدعی شد که انتقاد رسانه‌های ایرانی از سفر مقتدی صدر به عربستان بر ضرورت تداوم سیاست باز با عراق تاکید دارد.انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه در صفحه توییتر خود مدعی شد: راه دشوار است اما شرایط کشورهای عربی نیازمند این سیاست است.

اسماعیل ولد الشیخ،نماینده سازمان ملل در امور یمن وارد تهران شد و در جریان سفر خود به کشورمان با تعدادی از مقامات ایرانی ازجمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه  و  حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در ارتباط با آخرین تحولات یمن رایزنی و گفت‌وگو می کند. در دیدار اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن با ظریف آخرین تحولات یمن بررسی و بر لزوم پایان دادن به فاجعه انسانی در این کشور و یافتن راه‌حل‌های سیاسی جامع تاکید شد. جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خاجه کشورمان نیز پس از دیدار با نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت: از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی بحران یمن حمایت می‌کنیم.اسماعیل ولد الشیخ نیز  پس از این دیدار گفت: راه حل مشکلات یمن نظامی نیست.

سفیرانگلیس در دیدار با اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در کاخ استانداری، برجام را عامل مهمی در راستای توسعه مناسبات ایران و انگلیس دانست.

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر مدعی شد که ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نیست. دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بامداد روز شنبه پس از دیدار با رکس تیلرسون وزیر امورخارجه‌اش و نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران بار دیگر ادعای خود درباره پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک را تکرار کرد. وی گفت: ما نقطه نظرات کاملا قاطعی داریم. من می‌گویم که ایران به روح توافق هسته‌ای پایبند نیست. درباره پایبندی به روح این توافق آنها به هیچ وجه پایبند نیستند.

همچنین از سوی سازمان انرژی اتمی از "طاهر" و "قدس"؛ ارقام جدید برنج مقاوم به کم آبی و خشکسالی رونمایی شد. دو رقم جدید برنج مقاوم به کم آبی و خشکسالی موسوم به "طاهر" و "قدس" که دارای منشاء طارم و هاشمی هستند، در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۳-۲۲ مرداد ماه جاری در شهرهای آستانه، لنگرود و طالش رونمایی می‌شوند.

مرضیه محبی، وکیل دادگستری با بیان اینکه با خلاء قانونی عدم نظارت کافی بر مجرمین خطرناک مواجه هستیم گفت: خلاء قانونی که بدان مبتلا هستیم عدم نظارت قانونی کافی بر مجرمین خطرناک است؛ زیرا امروز در نظام های مدرن قضایی متعرضین جنسی به کودکان به شدت کنترل می شوند و جامعه از موقعیت و خطر آنها آگاه می شود.

محمدرضا دشتی‌ اردکانی ، رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تاکید بر لزوم تنظیم سند رسمی برای جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی گفت که بخشنامه رییس قوه قضاییه فصل الخطاب موضوع خودرو است.

*همچنین اخبار واکنش های فعالین سیاسی و نمایندگان مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی «روحانی» را میتوانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha