• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۶:۳۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96052112871
  • خبرنگار : 71552

ربانی: رکوردشکنی کیهانی قابل قبول تر بود

ربانی: رکوردشکنی کیهانی قابل قبول تر بود

کارشناس دوومیدانی معتقد است که همه دوومیدانی کاران ایران در رقابت های جهانی تلاش خود را داشتند، اما قابل قبول ترین نتیجه را حسین کیهانی به دست آورد.

محمد حسن ربانی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد عملکرد دوومیدانی‌کاران در رقابت های جهانی لندن، اظهار کرد: ایران در این رقابت‌ها چهار نماینده داشت که هر چهار نفر به واسطه قهرمانی در رقابت‌های آسیایی، جواز حضور را به دست آورده بودند و کسب سهمیه طریق مستقیم نداشتند. تفتیان، حدادی و کیهانی تمام تلاش خود را در میدان رقابت‌های جهانی کردند،. البته رکورد علی ثمری به حد نصاب لازم نرسید و در این رقابت‌ها شرکت نکرد.


او در ادامه درباره عملکرد حدادی گفت‌: حدادی اولین نماینده ایران بود که وارد میدان رقابت‌های جهانی شد. با توجه به رکوردی که در رقابت‌های آسیایی ثبت کرده بود، امید زیادی به کارشناسان و دوومیدانی کاران داده بود که می‌تواند فینالیست باشد. البته خودش و فدراسیون نیز امید زیادی داشتند که کسب مدال کند، اما این امیدها دور از شرایطی بود که در رقابت‌های جهانی رخ داد. رکوردهای این دوره از رقابت ها بالای ۶۷ – ۶۸ متر بود، اما احسان حدادی در بهترین پرتابش رکورد ۶۳.۰۳  متر را به ثبت رساند و به کار خود پایان داد.


این کارشناس دوومیدانی در مورد مربی احسان حدادی خاطرنشان کرد: حدادی زیر نظر حسین توکلی، قهرمان سابق وزنه‌برداری تمرین می‌کند. توکلی مربی بسیار خوبی در رشته وزنه‌برداری است، اما خب کمیته‌ فنی و شورای تیم‌های ملی تصمیم گرفتند که مربیگری این ورزشکار را بر عهده داشته باشد. البته فدراسیون گفته است که به اصرار خود حدادی این اتفاق افتاده است و فدراسیون قید کرده است که به عنوان مربی بدنساز در کنار حدادی قرار گرفته است.
ربانی افزود: هرچند حسین توکلی، دوومیدانی کار نبوده است، اما خب حدادی هم ورزشکار کوچکی نیست و این تشخیص را داده است که توکلی می‌تواند به او کمک کند. فدراسیون نیز این موضوع را قبول کرده است و اکنون در کنار یکدیگر تمرین می‌کنند و برای این دو آرزوی موفقیت می‌کنم. البته حدادی قبلا با سپهرزاد همکاری می‌کرد و قبل از قهرمانی آسیا از یکدیگر جدا شدند و ادامه هدایت بر عهده  توکلی قرار گرفت.

در مورد عملکرد حسن تفتیان افزود: حسن تفتیان رکورد ۱۰ ثانیه و چهار صدم ثانیه را به عنوان بهترین رکوردش در کارنامه دارد. در آسیا با کسب مدال طلا جواز حضور در رقابت های جهانی را کسب کرد. در جهانی در گروه ششم در کنار یوسین بولت افسانه‌ای دوید، اما  توفیقی حاصل نشد که به مرحله بعد صعود کند و با ۱۰ ثانیه و ۳۴ صدم ثانیه در گروه خودش پنجم شد و نتوانست به مرحله بعد صعود کند. او مدتی است که با مربی فرانسوی کار می‌کند و امیدوار است که در بازی‌های آسیایی جاکارتا نتیجه‌ خوبی را کسب کند.
وی معتقد است که نمایندگان ایران تمام تلاش خود را داشته اند و دراین باره گفت: انتقاداتی نسبت به تفتیان وجود داشت، اما من باید این را بگویم که هم تفتیان و هم احسان حدادی تمام تلاششان را کردند و تمام توان خود را گذاشتند. من اطمینان دارم که همه ورزشکاران برای قهرمانی به میدان می‌روند، اما گاهی شرایط مسابقات از قبیل شرایط آب و هوایی، شرایط رسیدن به مسابقات و ترانسفرینگ طوری رقم می خورد که  می‌تواند در نتیجه‌ ورزشکاران نقش داشته باشد. البته وقتی که ورزشکار بدن آماده و خوبی داشته باشد این شرایط خیلی تاثیرگذار نخواهد بود. ولی مسلماً رخداد این مشکلات بر ذهن ورزشکار اثر خواهد گذاشت و مانع به دست آوردن رکوردهای بهتر خواهد شد.


ربانی نتیجه حسین کیهانی را در سه هزار متر با مانع رقابت‌های جهانی قابل قبول ترین نتیجه کاروان ایران خواند ، گفت‌: خوشبختانه کیهانی توانست رکورد چندین ساله ایران را در این ماده بهبود ببخشد و رکورد ۸:۳۳.۷۶  را ثبت کند. پیش تر رکورد ایران در ماده سه هزار متر   ۸:۳۳.۸۹ و در اختیار حمید سجادی ، قهرمان پیشین آسیا و رکورددار چندین ماده بود که حسین کیهانی توانست در رقابت های جهانی این رکورد را بهبود ببخشد. او در گروه خودش یازدهم شد و در مجموع در جایگاه ۲۴‌ جهان قرار گرفت. هرچند او به مرحله فینال صعود نکرد، اما با توجه به مدالی که در رقابت‌های آسیایی کسب کرده بود و رکوردی که در این رقابت‌ها به ثبت رساند می توانیم قابل قبول‌ترین نتیجه‌ کاروان ایران را به او اختصاص دهیم. او این امید را به دوومیدانی ایران داده است که میتوان باز هم شاهد اتفاقات خوبی  در ماده‌های استقامت  بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha