• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96052112932
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار:

کمتر از 35 درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعطیل هستند

کمتر از 35 درصد واحدهای صنعتی کهگیلویه وبویراحمد تعطیل هستند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمتر از 35 درصد واحدهای تولیدی و صنعتی این استان تعطیل و یا راکد هستند.

به گزارش ایسنا، سید موسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در آیین کلنگ‌زنی و همچنین بهره‌برداری از 6 واحد صنعتی در استان گفت: قبل از دولت یازدهم بیش از 60 درصد واحدهای صنعتی استان راکد و تعطیل بودند.

وی با اشاره به اینکه برخی واحدها بازار نداشتند و برخی نیز ضعف مدیریت مواجه بودند، افزود: از سال 92 تاکنون در جلسات مختلف و پیگیری های لازم این میزان را به کمتر از 35 درصد کاهش داده‌ایم. از محل اعتبارات رونق و بسته اشتغال 50هزار میلیارد تومان برای کمک و تقویت صنعت کشور اختصاص داده شده است که 1500میلیارد تومان از این میزان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا از محل کمک های فنی و اعتباری تا 50 درصد سود تسهیلات واحدهای صنعتی را مشمول بخشودگی قرار دهیم و 140 میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور و امتیازات مناطق محروم واحدهای تولیدی و صنعتی استان را صرف تقویت، کمک و حمایت کنیم.

خادمی ضمن تبریک 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک تصریح کرد: بیش از 95 درصد صنایع این استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند.

به گزارش ایسنا، سهراب بنام، مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در آیین کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از چند واحد صنعتی در شهرک صنعتی یاسوج 3، گفت: طی دولت یازدهم 131 واحد صنعتی در این استان افتتاح و یا به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع کوچک انتظار داریم همه دستگاههای اجرایی، مردم و متقاضیان و افراد توانمند برای سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی برنامه داشته باشند و سعی ما بر ایجاد زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاران و واگذاری زمین است.

بنام بیان کرد: راه‌اندازی و به بهره برداری رساندن طرح های صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی بخصوص مناطق کمتر توسعه یافته از برنامه های دولت است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی پنج ماهه امسال 5 واحد صنعتی در این استان افتتاح و به بهره برداری رسیده است. بیش از 96 درصد صنایع استان را صنایع کوچک تشکیل می دهند که 55 درصد اشتغالزایی استان از محل این واحدهای صنعتی تامین می‌شود. بیش از 500 طرح و واحد صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد مستقر است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امسال از محل طرح رونق، افتتاح و به چرخه تولید بازگرداندن 52 طرح صنعتی را در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان در برنامه داریم.

بنام اضافه کرد: در دولت یازدهم 68 طرح صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان افتتاح و به بهره برداری رسید و با حمایت بانکها و مسئولان و تیم اقتصادی استان بیش از 63 واحد راکد و تعطیل به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش ایسنا، به مناسبت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک 6 واحد صنعتی و تولیدی افتتاح و کلنگ زنی شد، 5 طرح بهره برداری شده برای 77 نفر  اشتغالزایی کرده و ارزش سرمایه گذاری 86 میلیارد تومان بوده و یک طرح با 90 میلیارد ریال سرمایه گذاری و زمینه اشتغالزایی برای 40 نفر کلنگ زنی شده است. همچنین در این مراسم به مناسبت 21 مرداد روز حمایت از صنایع کوچک از تمبر یادبود این روز با حضور مسئولان رونمایی شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha