• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96052213124
  • خبرنگار : 71234

بررسی طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا

نقوی‌حسینی: چارچوب برجام در طرح مقابله با آمریکا حفظ شده است

نقوی‌حسینی: چارچوب برجام در طرح مقابله با آمریکا حفظ شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه چارچوب برجام در طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه حفظ شده است، گفت: در این طرح، پیشنهادی مغایر با برجام نیامده است چون همه می‌دانیم که آمریکا به دنبال تحمیل هزینه توقف برجام به ایران است.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی در جریان بررسی کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس گفت: این طرح در راستای ادامه رفتارهای مداخله گرایانه و جنایتکارانه آمریکا در منطقه، دشمنی‌ها و خصومت‌های آنها علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است که یک فوریت آن در صحن علنی مورد موافقت بیش از ۹۳ درصد نمایندگان قرار گرفت.

وی افزود: مخالفت مخالفان نیز از حیث مقابله با اقدامات تروریستی آمریکا نبود، بلکه آنها معتقد بودند این طرح نیازمند استحکام و قوام بیشتری است چون جنایات آمریکا به برخورد شدیدتری نیاز دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در جریان بررسی این طرح دیدگاه نمایندگان از فراکسیون ها و کمیسیون های مختلف مجلس دریافت شد، افزود: پیشنهادات بسیاری در جهت تقویت و استحکام طرح ارائه شد. کمیسیون چهار جلسه فوق‌العاده در ایام تعطیلی مجلس برگزار کرد؛ جلسه‌ای که با حضور مقامات مسئول دستگاه‌های ذی ربط از جمله آقای عراقچی برگزار شد.

نقوی حسینی با تاکید براینکه در این طرح چارچوب برجام حفظ شده است، گفت: در این طرح ماده ای که با برجام مغایرت داشته باشد، نیامده است. همه می‌دانیم آمریکا به دنبال تحمیل هزینه توقف برجام به ایران است؛ آن هم در شرایطی که براساس گزارش سازمان انرژی اتمی و حتی دولت جدید آمریکا ایران به اجرای تعهداتش پایبند بوده است؛ لذا ایران هرگز زیر بار هزینه توقف برجام نمی رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه پیام ما با این مصوبه پایان نیافتن دشمنی با آمریکا است گفت: ما با تصویب این طرح پیام ضد آمریکایی را به دنیا مخابره می کنیم. لذا اگر آمریکایی‌ها بخواهند غلط بیشتری کنند مجلس از ظرفیت‌های خود به گونه‌ای استفاده می کند که آمریکا پشیمان خواهد شد.

نقوی حسینی در پایان گفت که این طرح متناسب با مصوبه کنگره آمریکا در اعمال تحریم علیه ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha