• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 96052515482
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

امام‌جمعه موقت اصفهان:

کابینه نسبت به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی بی‌طرف باشد

کابینه نسبت به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی بی‌طرف باشد

ایسنا/اصفهان امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: کابینه باید نسبت به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی بی‌طرف باشد و وظیفه وزرا تنها خدمت به مردم و کشور است. بنابراین خدمتگزاران نظام باید فراجناحی عمل کنند؛ اظهارات رییس جمهور نیز این بود که تحت تأثیر هیچ جریانی نبوده است.

محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص کابینه پیشنهادی رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: البته بسیاری از وزرای پیشنهادی این کابینه شناخته شده هستند و در دولت یازدهم هم بوده‌اند. این عده را که می‌شناسیم کارایی‌شان خوب بوده است. مثلاً وزرای بهداشت و کشور و امور خارجه دارای عملکرد خوبی بوده‌اند. اما نکته‌ای که رییس جمهور بر آن تأکید داشت این بود که در انتخاب وزرا تحت تأثیر هیچ جناح و یا جریان سیاسی قرار نداشته  که اگر واقعاً چنین باشد جای خوشحالی دارد.

وی افزود: به هر حال کابینه باید نسبت به جناح‌ها و جریان‌های سیاسی بی‌طرف باشد و وظیفه وزرا تنها خدمت به مردم و کشور است. بنابراین خدمتگزاران نظام باید فراجناحی عمل کنند.  قطعاً برخی از وزرای شناخته شده کابینه رأی می‌آورند و افراد جدید هم باید دفاعیات خود را ارائه دهند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی یک کابینه آن است که وزرای آن فراتر از شعار برای مدیریت حوزه کاری خود برنامه داشته باشند.

رهبر ادامه داد: رییس جمهور گفت که "در همه کارها با مقام معظم رهبری مشورت‌هایی می‌کنم، اما در مورد این وزرا که پیشنهاد کرده‌ام اصرار رهبری بر این افراد نبوده است و در این مورد مشورتی با ایشان نکرده‌ام". به هر حال منظور روحانی این است که کابینه را به حساب رهبری نگذاریم که حرف درستی هم است.

نماینده اسبق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز نمی‌توانیم بگوییم که این کابینه از کابینه قبلی کارآمدتر است یا خیر. مثلاً عملکرد وزیر بهداشت انصافاً خوب بوده است. فعالیت‌ها زیاد بوده  و افراد جدید هم باید صحبت‌های خود را ارائه و نمایندگان نقد لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: مردم کار و خدمت می‌خواهند تا مشکلاتشان حل شود و کاری به این جناح و آن جناح ندارند. کابینه باید در این دوره بهتر از قبل عمل کند و با تجربیاتی که به دست آورده‌اند جلوی گرانی‌ها و رکود را بگیرند.

رهبر در پاسخ به این سؤال که برخی انتقاد داشته‌اند که هیچ وزیر زنی در کابینه نیست، گفت: این موضوع خیلی مهمی نیست چراکه کارایی افراد مهم است. در دوره قبل هم کابینه وزیر زن نداشت و این انتقاد بجایی نیست و در کل ضرورتی ندارد که حتماً وزیر زن در کابینه باشد. ما کار می‌خواهیم و وزیر کارآمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha