• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96052816920
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی مطرح کرد:

امنیت ایده، بزرگترین معضل صاحبان ایده

امنیت ایده، بزرگترین معضل صاحبان ایده

ایسنا/خراسان رضوی انقلاب تکنولوژی و مسئله گردشگری دو مسئله مهم امروز کشورها هستند اما در مسیر هرکدام مشکلاتی وجود دارد.

دیگر لازم نیست ساعت ها در صف نانوایی بایستید و یا در روزهای گرم تابستان کنار خیابان معطل تاکسی شوید و امروزه خیلی از نرم افزارها زندگی را برایمان راحت تر کرده اند، البته ما کمی اغراق کردیم و هنوز انقلاب تکنولوژی رخ نداده اما در حال رخ دادن است...

بسیاری از شغل های کنونی، همانند شغل های 50سال پیش از بین خواهند رفت و شغل های جدیدی پدید می آیند و این ایده ها هستند که در این مسیر افراد را موفق می کنند، اما ایده ها در دنیای امروز از امنیت بالایی بهره مند نیستند و افرادی که دارای ایده هستند از ترس کپی شدن ایده هایشان گاها هیچ وقت آن ها را را بیان نمی کنند.

همچنین کشورها متوجه ذخایر تمام شدنی شان مانند نفت شده اند و به مسئله گردشگری، این صنعت بسیار سودده رو آورده اند و کشورهایی در مسیر توسعه موفق هستند که بتوانند صنعت گردشگری پررونقی داشته باشند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی علاقه مند به ایده است و همانند خیلی از افراد معتقد است شناسایی ایده های خوب و به نتیجه رساندنشان از پیدا کردن چاه نفت ارزشمندتر است.

شکوه میرشاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال شهرستان تربت جام با بیان این مطلب اظهار کرد: باتوجه به ارزشمند بودن ایده های خوب به سراغ فرهنگ سازی این موضوع از دوران دانش آموزی رفتیم و رویداد کارآفرینی دانش آموزی(رکاد)را شروع کردیم و تاکنون چندین مرحله برگزار شده است.

وی افزود: دانش آموزان با پرداخت هزینه اندکی در طرح رکاد ثبت نام و در قالب برنامه هایی مانند استارت آپ ویکند با همکاری برخی شرکت های نرم افزاری و خیّرین فعالیت می کنند و ایده هایشان توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

میرشاهی عنوان کرد: همچنین مراکز رشد دانشگاهی هم برای دانشجویان وجود دارد و تصمیم داریم مراکز رشد و شکوفایی خلاقیت در شهرستان ها را هم راه اندازی کنیم تا ایده های شهرستانی ها نیز شناسایی و تقویت شود.

وی در مورد امنیت ایده ها گفت: امروزه امنیت ایده ها یک معضل خیلی بزرگ برای صاحبان ایده است و اغلب افراد مراجعه کننده که ایده های ارزنده ای دارند صرفا به دلیل ترس از دزدیده و کپی شدن ایده هایشان آن ها را پیگیری نمی کنند.

میرشاهی ادامه داد: در این راستا با شرکت ها و مشاوران حقوقی گفت و گو داشته ایم تا بتوانیم برای دزدیده نشدن ایده ها راه حلی پیدا کنیم و مجلس شورای اسلامی هم به این جریان ورود کرده اما هنوز به نتیجه خاصی نرسیده است.

وی افزود: به طور جدی پیگیر این مسئله هستیم و امیدواریم بتوانیم راه حل قابل قبولی را برای این موضوع پیدا کنیم.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان اظهار کرد: در حوزه اپلیکیشن و استارت اپ ها همانند تاچسی، تپ سی و ... توافقاتی در حوزه وزارت فناوری اطلاعات و وزارت کار تحت عنوان پروژه تکاپو انجام شد و همچنین تفاهم نامه هایی بین استاندارهای استان های مختلف با شرکت های ملی و استانی درمورد توسعه این نرم افزار ها منعقد شده است.

میرشاهی افزود: در این راستا در حوزه های ساخت انیمیشن و اپلیکیشن های خاص ورود شده تا در کنار ساماندهی مشاغل، اشتغال هم ایجاد شود.

وی تصریح کرد: سیستم به این نتیجه رسیده است که باید به سوی هوشمندسازی شهرها پیش برویم تا هم از شفافیت لازم بهره مند باشیم و هم با هزینه های اندک بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری صدور مجوزهای لازم در حوزه گردشگری را یکی از مشکلات اساسی این حوزه برشمرد و بیان کرد: حدود 19 استعلام برای مجوزهای حوزه گردشگری لازم که این مسئله صدور مجوز را بسیار طولانی کرده است.

میرشاهی ادامه داد: در این راستا سامانه ای را در روز ولادت حضرت امام رضا(ع) به صورت آزمایشی راه اندازی کردیم که در هفته دولت به صورت رسمی آغاز به کار می کند و امیدواریم به واسطه این سامانه بتوانیم طی 9 یا 10 هفته مجوزها را صادر کنیم و افراد بتوانند برای سرمایه گذاری شان سریعتر تصمیم بگیرند چراکه بعضی مواقع صدور مجوزها تا سه سال طول می کشید و سرمایه گذاران از سرمایه گذاری منصرف می شدند.

وی گفت: در حوزه گردشگری سلامت متقاضیانی از داخل کشور و متقاضیان خارجی از کشور کره داشتیم که مراجعه کرده اند و پیشنهادهایشان در حال بررسی است و هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.

میرشاهی ادامه داد: تاکید داریم که در حوزه گردشگری سلامت مرکزی در دوغارون ایجاد شود و به صورت جدی پیگیر این مسئله هستیم. همچنین چند طرح هم برای مشهد در این حوزه وجود دارد که هنوز در مراحل ابتدایی هستند.

سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری در مورد سرمایه گذاری های سال گذشته گفت: سرمایه گذاری های سال 95 در حوزه های مختلفی بودند اما عمده سرمایه گذاری ها در حوزه هتل و گردشگری بوده است.

میرشاهی ادامه داد: همچنین سهمیه استان خراسان رضوی در حوزه سرمایه گذاری های خارجی در سال جاری یک میلیارد و 50میلیون دلار است.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به این که در حوزه انرژی های تجدیدپذیر استان مجوز های فراوانی صادر شده اما سرمایه گذاری انجام نشده و از طرفی درخواست های سرمایه گذاران خارجی در این حوزه زیاد است، پیگیر رفع این مشکل هستیم تا بتوانیم با توجه به پتانسیل های استان از ظرفیت های انرژی های تجدید پذیر استفاده کنیم.

میرشاهی گفت: در کنار گردشگری و گردشگری سلامت، مسئله فولاد را هم پیگیری می کنیم تا زنجیره فولاد در استان تکمیل شود.

وی در مورد سوالی درخصوص مصرف آب زیاد فولاد گفت: بحث انتقال آب از دریای عمان هم توسط سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حال پیگیری است. صنایع پایین دستی فولاد هم آب زیادی مصرف می کنند و تکمیل زنجیره فولاد در استان یکی از طرح های مهم استان است که باید انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha