• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96052816952
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

کمک هایی برای اجرای طرح هادی در ژرف خواهیم کرد

کمک هایی برای اجرای طرح هادی در ژرف خواهیم کرد

ایسنا/خراسان رضوی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به اجرای طرح هادی در روستای ژرف کمک خواهیم کرد.

عزیز الله مهدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در حاشیه بازدید از روستای سیل زده ژرف شهرستان کلات نادری ضمن بیان این مطلب ابراز کرد: اگر مردم علاقه نشان دهند و در داخل بافت روستا نیز خانه بسازند تا روستا کمی با ثبات  و ماندگاری اهالی پایدار شود در اجرای طرح‌های هادی کمک خواهیم کرد و کوچه‌ها را نیز سنگ فرش می‌کنیم تا مردم از این وضعیت خارج شوند.  

وی ادامه داد: در روستای ژرف تعدادی از واحدهای مسکونی در بستر رودخانه بودند که هنگام سیل این خانه‌ها آسیب دیدند و تعدادی از آن‌ها را نیز به طور کلی آب برده است، تلاش می‌کنیم تا با کمک فرماندار و مسئولان شهرستان کلات نادری زمین مناسبی را در سمتی از روستا پیدا کنیم که قابل توسعه باشد و خانه‌هایی که در حریم هستند را به بالا دست انتقال دهیم.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: به خانه‌هایی که خارج از حریم هستند 20 میلیون تومان تسهیلات بازسازی با کارمزد 4 درصد و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض تعلق می‌گیرد.

مهدیان خاطر نشان کرد: در روستای ژرف به دلیل اینکه مسیر راه طولانی است و حمل مصالح هزینه زیادی را به دنبال دارد، علاوه بر سایر کمک‌ها 2 میلیون نیز از حساب 100 کمیته امداد امام خمینی(ره) به افرادی که خانه‌های خود را احداث می‌کنند، پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم فرماندار شهرستان کلات بتواند اعتباراتی را از محل ماده 10 و 12 را برای دیواره سازی رودخانه و شبکه آبرسانی روستا دریافت کند که بتوانیم  این معضل‌ها را حل کنیم و نیز با کمک دولت جاده خاکی روستا نیز که جاده بسیار سختی است آسفالت شود.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: روستای ژرف روستای بسیار بانشاطی بود و مردم این روستا مردمی بسیار خوب و در خدمت تولید هستند و ما هم باید کمک کنیم تا مشکلات آن‌ها حل شود.

مهدیان در پاسخ به مقاوم سازی مساکن روستایی عنوان کرد: افرادی که حادثه دیده‌اند طبیعتا با وامی که دریافت می‌کنند خانه مقاوم می‌سازند، 10 سال است که سالی 200 هزار واحد تسهیلات روستایی ارائه می‌دهیم و در همه جا مورد استقبال قرار گرفته است، اما در برخی روستاها مانند روستای ژرف که مشکل اصلی آن‎‌ها گرانی تمام حمل مصالح بود مورد استقبال قرار نگرفت.

وی افزود: برای حل این معضل نیز اگر کسی بخواهد خانه‌های فرسوده را نوسازی کند به هر واحد 2 میلیون از حساب 100 کمیته امداد امام خمینی(ره) کمک می‌کنیم  تا از این تسهیلات استفاده کنند و خانه‌های آن‌ها از آسیب پذیری درآید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha