• دوشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 96053019102
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران:

امروز با چالش پیوند میان دانش و نیازهای جامعه روبه‌رو هستیم

ایسنا/خراسان رضوی رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: امروز با چالش پیوند میان دانش و نیازهای جامعه روبه‌رو هستیم که موجب مشکلاتی در بخش کشاورزی و ایجاد آسیب‌‎های اجتماعی شده است.

به گزارش ایسنا، عبدالحسین خسرو پناه امروز 30 مرداد ماه در افتتاحیه کارگروه مجمع اساتید مسلمان جهان که در دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه امروزه با آسیب‌های افراط گرایانه در گرایش‌های مذهبی مواجه هستیم، اظهار کرد: مذهب و ادیان مختلفی در ایران هستند و ما باید از ظرفیت خوبی که در اهل تسنن وجود دارد، استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه ای از اهل سنت ولایت مدار نسبت به اهل بیت هستند و به آنان توسل و علاقه دارند، ادامه داد: این ظرفیت خوبی است که بین اهل سنت و شیعه وجود دارد، بخش اعظمی از اهل سنت گرایش‌های تصرف دارند و علاقه فراوانی به اهل بیت دارند که باید تلاش کنیم کثرت را به وحدت تبدیل کنیم.

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران بیان کرد: ایرانی‌ها باید نشان دهند با زور به اسلام گرایش نیاورده‌اند و اسلام در ایران با عقلانیت پذیرفته شده است، روحانیون نباید نسبت به کوروش کبیر حساس شوند، زیرا این اقدام باعث تحریک دیگران می‌شود که اصلا مطلوب نیست. کوروش هم در جای خود سخنان بسیار بزرگی بیان کرده است.

خسروپناهی عنوان کرد: ظرفیت خانوادگی و اصالت خانواده ایرانی هنوز باقی است و حتی خانواده‌های غیر مذهبی نیز برای بنیان خانواده ارزش قائل هستند. این درحالی است که در میان خانواده‌های کشورهای سوئد، نروژ و دانمارک بحران مشاهده می‌شود.

وی درخصوص هنر ایرانی اسلامی، بیان کرد: هنر اسلامی ایرانیان ظرفیت عظیمی در حوزه‌های معماری و صنایع دستی دارد. صنایع دستی در شهرهای مختلف ایران با بعضی از کشورهای دیگر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: صنایع دستی استانبول از تبریز الگوبرداری کرده است، درحالی که استانبول یکی از بزرگترین شهرها در صنایع دستی است.  

رییس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران با بیان اینکه موسیقی اصیل ایرانی اسلامی با مقامات تعریف شده است، تاکید کرد: هم دستگاه‌های موسیقی و هم سازهای ایرانی با مقامات است. در دستگاه موسیقی ایرانی سه تار و سنتور وجود دارد و گیتار جایی ندارد.

خسروپناهی اضافه کرد:  تکلیف هنرهای اسلامی و ایرانی را باید مشخص شود؛ اینکه کسی بگوید این موسیقی درست است و آن موسیقی غلط، اشتباه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha