• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 96053119467
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نیازمندی هرمزگان به ۹ ایستگاه پایش آلودگی هوا

نیازمندی هرمزگان به ۹ ایستگاه پایش آلودگی هوا

ایسنا/هرمزگان معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست هرمزگان از نیازمندی هرمزگان به ۹ ایستگاه پایش آلودگی هوا خبر داد.

به گزارش ‌ایسنا، حبیب مسیحی در این خصوص گفت: برای پایش آلودگی و گازهای ناشی از تردد خودروها در شهر بندرعباس به ۲ ایستگاه و برای پایش ریز گردها در شهرستان‌های استان به ۷ ایستگاه نیاز است.

وی افزود:شهرستان‌های ابوموسی، بندرلنگه، پارسیان، رودان، جاسک، حاجی‌آباد و میناب ایستگاه پایش آلودگی هوا ندارند.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست هرمزگان با اشاره به اینکه برای خرید و راه‌اندازی این ایستگاه‌ها به ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در هرمزگان یک ایستگاه پایش آلودگی شهری در شهر بندرعباس و ۴ ایستگاه برای پایش صنعتی در صنایع این شهر وجود دارد.

مسیحی اضافه کرد: برای پیش‌بینی شرایط جوی استان با توجه به طویل بودن استان و تفاوت آب و هوایی راه‌اندازی ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۶۱ روز در شهر بندرعباس هوا پاک، دو روز هشدار و دو روز حالت اضطرار بوده است، اظهار کرد: آمار روزهای هشدار و اضطرار در شهرستان‌هایی مانند جاسک که در معرض حرکت شن‌های روان قرار دارد بیشتر است، اما به علت نبود ایستگاه سنجش آلودگی در شهرستان‌ها آمار دقیقی در دست نیست.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط‌زیست بابیان اینکه هوای آلوده هوایی است که ۸ ساعت کامل آلوده باشد، خاطرنشان کرد: به علت نبود دستگاه‌های اندازه‌گیری غبار هرگونه اعلام هشدار برای حفظ سلامت مردم با گزارش هواشناسی و دید افق در منطقه و با تصمیم‌گیری کارگروه شهرستانی با ریاست فرماندار صادرمی شود.

مسیحی تصریح کرد: زمین‌های شوره‌زار جنوب گچین و شمال تالاب خورخوران، زمین‌های خشک منطقه جنوب قلعه قاضی و شمیل، مناطق بیابانی شهرستان جاسک، منطقه شوره‌زارهای بندرلنگه، منطقه خشک و کم پوشش مرکزی و جنوب غربی قشم و غرب شهرستان میناب از مناطق ایجادکننده ریز گردها در استان هرمزگان است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha