• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96053119621
  • منبع : نمایندگی مرکزی

موافقت وزیر بهداشت با تخصیص اعتبار 5 میلیاردی جهت بیمارستان ساوه

موافقت وزیر بهداشت با تخصیص اعتبار 5 میلیاردی جهت بیمارستان ساوه

ایسنا/مرکزی نماینده مردم ساوه و زرندیه گفت: وزیر بهداشت با درخواست پرداخت 5 میلیارد تومان جهت احداث بیمارستان ساوه موافقت و دستور اقدامات لازم در این راستا را صادر کرد.

«محمدرضا منصوری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: احداث بیمارستان آموزشی دولتی در شهرستان ساوه فاقد هرگونه ردیف اعتباری و بودجه بوده است، اما با توجه به تلاش‌های انجام شده و هم‌سویی وزرای بهداشت و راه و شهرسازی احداث این مرکز درمانی آموزشی در ساوه کلید خورد.

وی با اشاره به عقد قرارداد با وزارت راه و شهرسازی در این رابطه افزود: نقشه‌های این پروژه توسط وزرات راه و شهرسازی در حال تهیه است و رقم 500 میلیون تومانی که در اختیار نماینده ساوه بود نیز جهت انجام نقشه‌کشی و تسریع در امور به صورت کامل در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.    

منصوری خاطرنشان کرد: منابع مالی برای ساخت بیمارستان باید به‌صورت مرحله‌ای تزریق شود، از سویی با توجه به تنگناهای مالی دولت و هزینه بالای بیمارستان آموزشی درمانی در مقایسه با بیمارستان صرفاً درمانی این موافقت اقدام مبارکی برای به سر رسیدن انتظار 38 ساله مردم شهرستان ساوه است که با توجه به افزایش جمعیت این شهرستان، مرکز درمانی مناسبی در اختیار نداشتند.

وی هزینه مورد نیاز برای احداث بیمارستان آموزشی و درمانی ساوه را بیش از 60 میلیارد تومان دانست و گفت: این بیمارستان با ظرفیت 160 تا 220 تختخواب پیش‌بینی شده است و با توجه به متوسط هزینه 500 میلیون تومانی برای هر تخت، ایجاد بیمارستان آموزشی و درمانی بیش از 100 میلیارد تومان هزینه در پی خواهد داشت که غالب این هزینه در بحث تهیه تجهیزات و وسایل پزشکی است که هزینه تجهیزات پس از احداث بیمارستان، خارج از بروکراسی اداری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین می‌شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه خاطرنشان کرد: این بیمارستان به مساحت 4500 متر مربع در مجاورت دانشگاه علوم‌پزشکی ساوه احداث می‌شود و در این راستا از کمک خیرین نیز بهره‌مند خواهیم بود.

منصوری تصریح کرد: در تلاش هستیم که در شهریورماه یا اوایل مهرماه پس از اتمام کار نقشه‌کشی عملیات اجرایی این پروژه بزرگ و مهم برای شهرستان ساوه با حضور وزیر بهداشت آغاز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha