• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 96053119647
  • منبع : نمایندگی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:

توسعه ظرفیت های تولید و کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی را تحقق می سازد

توسعه ظرفیت های تولید و کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی را تحقق می سازد

ایسنا/قم رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: توسعه ظرفیت های تولید و کارآفرینی و صادرات اقتصاد مقاومتی را طبق منویات رهبری تحقق می سازد.

احمد ذاکری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به ضرورت گام نهادن در تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: از مولفه های مهم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد درون زا و برون گرا می باشد در اقتصاد درون گرا باید به تولیدات داخلی اهمیت بیشتری داده شود و کیفیت و بسته بندی و کاهش هزینه ها مورد اهتمام قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد:همچنین در اقتصاد برون زا صادرات و توسعه بازارهای هدف از اولویت های برنامه های صادراتی می باشد که این امر مهم در گرو اعزام و پذیرش هیئت های تجاری بازارهای هدف و برگزاری نمایشگاههای تخصصی و از همه مهم تر مساله آموزش تجار در سرلوحه کار این سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در مورد ضرروت توجه به توسعه اقتصادی عنوان کرد:می توان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در تحقق اقتصاد مقاومتی به موفقیت دست یافت و ظرفیت های لازم را فراهم ساخت.

وی تصریح کرد:از سوی دیگر رفع بروکراسی‌ها و موانع اقتصادی اولین گام در راستای ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی در تولید و اشتغال زایی می باشد.

ذاکری خاطرنشان کرد:از شاخصه های مهم توسعه اقتصادی، تکیه بر توان و تولید داخلی است در این زمینه اگر بتوان کیفیت تولیدات، توان صنعتی و تولیدی خود را ارتقاء بخشید،اقتصاد مقاومتی نیز امکان پذیر خواهد شد.

وی گفت:اشتغال زایی نیز از مولفه‌های مهمی است که می تواند مسیر را در جهت رسیدن به اقتصاد مقاومتی و توسعه هموار سازد در این راستا باید به بخش خصوصی برای حضور در صنعت و تولید و کارآفرینی بها داد و با رفع موانع و همراهی در جهت اخذ مجوزهای لازم به جذب سرمایه گذاران توانمند پرداخت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت:طبق منویات رهبری باید در ایجاد استقلال اقتصادی و سیاسی، ایجاد کار و اشتغال، افزایش ثروت ملی، افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، کنترل نقدینگی و کاهش تورم اهتمام ورزید.

ذاکری گفت:تسهیلات با سود کم، پشتوانه خوبی در جهت توسعه ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی است و در این راه می‌توان با حمایت‌های مالی از ایده‌های اقتصادی و تولید و به ویژه صادرات در این امر موفقیت‌های لازم را به دست آورد.

وی افزود:صادرات، محور بسیار مهمی در توسعه اقتصادی است و می‌توان در جهت تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی، صادرات را توسعه داد و بازارهای جهانی را تصرف کرد و در سطح بین الملل با تاکید بر کیفیت برتر حضور یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اظهار داشت:اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت کشیدن در عرصه‌های اقتصادی نیست، بلکه بدان معناست که از نظر اقتصادی به رشد و پویایی لازم دست یابیم تا وابسته به کشورهای بیگانه و ابرقدرت‌های جهانی نباشیم و هیچ تحریمی کارساز نباشد.

وی عنوان کرد:بخش تولید توانایی آن را دارد که جوابگوی بسیاری از معضلات اقتصادی داخلی باشد در این زمینه رونق تولید داخل با مدنظر قرار دادن اقتصاد مقاومتی ممکن خواهد شد.

ذاکری بیان کرد:باید توجه داشت که این منابع باید بر روی ظرفیت‎های تولید داخلی و اشتغال‎زایی و صادرات سرمایه گذاری گردد تا بتوان به رشد و توسعه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی دست یافت.

وی با اشاره به مشکلات بخش تولید اظهار داشت:این مشکلات اجازه نمی دهد امروز تولید به حداکثر ظرفیت خود برسد بی شک حل این موضوع نیازمند اجرایی شدن کامل اقتصاد مقاومتی است زیرا نگاه این اقتصاد به طور کامل به تولید داخل است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان قم تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه فعالیت تولیدکنندگان داخلی باشد اگر این فرصت‎ها به خوبی مدیریت شود می توان به شکوفایی اقتصادی دست یافت در این راستا یکی از سیاست‎های مهم کاهش هزینه‎ها در صادرات است.

ذاکری یادآور شد:شناخت ظرفیت‎های داخلی، بازنگری بر برخی از قوانین تولید، تکیه بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت هزینه‏ها و افزایش کیفیت تولیدات هر یک مولفه‏های مهم در موفقیت ما در اقتصاد مقاومتی است.

وی در مورد ظرفیت های مهم استان قم در اقتصاد نیز اظهار داشت:یکی از ظرفیت های مهم اقتصادی در قم معادن است که باید با استفاده از سرمایه‌های موجود از این معادن بهره‌برداری کرد که امیدواریم با همکاری مسئولان استانی بتوانیم گام‌های مناسبی در راستای پیشبرد اهداف استان قم برداریم.

وی در پایان متذکر شد:قم در اقتصاد غیر نفتی به ویژه فرش و معدن پویا و فعال است و اگر بتوان در جذب سرمایه گذار موفق شد بسیاری از ظرفیت های اقتصادی در قم در مسیر تولید و اشتغال قرار می گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha