• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 96060603010
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رییس جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد:

رشد 27درصدی تولیدات کشاورزی خوزستان در 4 سال گذشته

رشد 27درصدی تولیدات کشاورزی خوزستان در 4 سال گذشته

ایسنا/خوزستان رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که خوزستان مهمترین قطب کشاورزی کشور است، گفت: تولیدات کشاورزی خوزستان جنبه ملی دارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، کیخسرو چنگلوایی در نشست خبری که شامگاه گذشته (5شهریورماه) در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان مهم‌ترین قطب کشاورزی کشور است و به نوعی تولیدات کشاورزی استان جنبه ملی دارد. همان‌طور که نفت، گاز و صنایع پتروشیمی استان کارکرد ملی دارند، تولیدات بخش کشاورزی نیز به نوعی فراتر از نیاز استان است و محصولات تولیدشده استان، محصولات استراتژیک و اساسی هستند و بخش کشاورزی خوزستان کارکرد ملی دارد.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی استان از 12.5 میلیون تن در سال 92 به 15.9 میلیون تن در سال جاری رسیده است و در این زمینه حدود 27 درصد افزایش تولید محصولات کشاورزی در استان داشته‌ایم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این‌که در چهار ساله گذشته به طور متوسط در هر سال حدود 6.75 درصد رشد در بخش کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی در خوزستان داشته‌ایم، گفت: در حال حاضر سرانه تولید محصولات کشاورزی در کشور 1490 کیلوگرم است که این رقم در خوزستان حدود 3383 کیلوگرم است، یعنی هر خوزستانی بیش از 2.2 برابر هر فرد ایرانی تولید محصول می‌کند.

چنگلوایی عنوان کرد: در سال 92، 725 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است که این میزان امسال به یک میلیون و 353 هزار تن رسید که در این زمینه 68 درصد شاهد رشد میزان خرید گندم از کشاورزان هستیم. هم‌چنین در سال 92 نیز 500 هزار تن تولید شکر داشتیم که امسال به 840 هزار تن رسیده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 بهای پرداختی از محل خرید گندم و چغندرقند به کشاورزان مجموعا 4 هزار میلیارد ریال بود که این عدد امسال به 18 هزار و 670 میلیارد ریال رسید که حدود 4.6 برابر رشد داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha