• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96060603508
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ششم شهریور بخوانید؛

بررسی بودجه ۹۶دردولت/رونمایی از تمبر یادبود شهیدحججی/درگذشت ابراهیم یزدی/رونمایی۴سامانه راهبردی

بررسی بودجه ۹۶دردولت/رونمایی از تمبر یادبود شهیدحججی/درگذشت ابراهیم یزدی/رونمایی۴سامانه راهبردی

رونمایی از ۴ سامانه راهبردی، دفاعی و نظامی، دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر انقلاب، بررسی گزارش بودجه ۱۳۹۶ در هیئت دولت، رونمایی از تمبر یادبود شهید حججی با حضور جهانگیری، درگذشت ابراهیم یزدی، دولت یازدهم در یک نگاه، روایتی از رایزنی‌ها درشورای معاونین وزارت خارجه برای ایجاد تغییرات در دستگاه دیپلماسی، برگزاری نشست آستانه در ۶ هفته آخر شهریور ماه، جزئیات طرح‌های افتتاح شده در البرز توسط معاون رییس جمهور و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، ششم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

در آستانه‌ی آغاز سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه، جمعی از طلاب مدارس علمیه‌ی استان تهران،  با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار گفتند: ما توانستیم یک انقلاب اسلامی یعنی یک حرکت انقلابی به‌وجود بیاوریم؛ توانستیم بر اساس آن یک نظام اسلامی به‌ وجود بیاوریم. تا اینجاها توفیق حاصل شده است و خیلی هم مهم است لکن بعد از این، ایجاد یک دولت اسلامی و ایجاد تشکیلات مدیریتی اسلامی برای یک کشور است. ایشان تاکید کردند:انقلاب ادامه دارد؛ برای تداوم و حفظ انقلاب باید مبارزه کرد.

همچنین در آستانه دهمین سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی ۴ سامانه راهبردی، دفاعی و نظامی کشور رونمایی شد.امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)در نشستی خبری که به مناسبت دهمین سالگرد تشکیل این قرارگاه برگزار شد، با اشاره به جزئیات سامانه هواشناسی سماء خاطر نشان کرد: این سامانه کاوشگر جو بالا و رصد جو سطح زمین است. این سامانه قادر است سرعت، ارتفاع، سمت باد و میزان رطوبت را برای سامانه های پدافند هوایی مشخص کند.

دولت یازدهم در یک نگاه

دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت با هدف ارائه­ تصویری موجز و درعین‌حال جامع از عملکردها و دستاوردهای دولت گزارشی را منتشر کرده که در آن تلاش می­‌شود تا به این سؤالات جواب داده شود که دولت یازدهم در حوزه‌های مختلف چه دستاوردی داشته است و این دستاوردها حاصل کدام مجموعه اقدامات بوده است؟

گزارش سازمان برنامه و بودجه درباره بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور در هیئت دولت بررسی شد. هیئت دولت در جلسه ای  به ادامه بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص منابع و مصارف بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور اختصاص یافت و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون آن پرداختند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت دوازدهم فراجناحی است و متعلق به این تفکر یا آن تفکر نیست، تاکید کرد: تلاش بر این بوده که هر دو دولت آقای روحانی فراجناحی باشد و شایستگان و هر کسی که مشی اعتدالی دارد از هر تفکری در دولت حضور داشته باشد. محمود واعظی در برنامه نگاه یک صداوسیما اظهار کرد: بحث‌هایی درباره سهم‌خواهی از دولت مطرح شد که باید بگویم دولت یازدهم و دوازدهم که آقای روحانی تشکیل داد دولت جناحی متعلق به این حزب و آن گروه و این تفکر و آن تفکر نیست بلکه تلاش شده فراجناحی باشد و شایستگان که مشی اعتدالی دارند از هر تفکری در آن حضور داشته باشند.

با حضور معاون اول رئیس جمهور از تمبر یادبود شهید حججی رونمایی شد. رونمایی از این تمبر در مراسم تودیع و معارفه واعظی و آذری جهرمی وزرای پیشین و فعلی ارتباطات و خانواده این شهید انجام شد. جهانگیری در این مراسم گفت:کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور به طلب حلالیت از او می‌شوند. معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه در این دوره فناوری اطلاعات، اینترنت و فضایی مجازی توسعه بیشتری می باید گفت: کسانی که علیه آذری جهرمی مطلبی گفتند مجبور می شوند از او حلالیت بطلبند.

ابراهیم یزدی درگذشت. وزیر خارجه دولت موقت و سیاستمدار باسابقه کشورمان شامگاه یکشنبه در سن ۸۶ سالگی پس از دوره‌ای بیماری در شهر ازمیر ترکیه درگذشت.در همین راستا مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصاویری از ابراهیم یزدی را منتشر کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت دکتر ابراهیم یزدی وزیر اسبق امور خارجه و مبارز برجسته دوران ستمشاهی را به خانواده و کلیه بازماندگان آن فقید سعید تسلیت گفته و از درگاه خداوند سبحان برای آن مرحوم رضوان و رحمت واسعه مسئلت کرد. کمال خرازی،رئیس شورای راهبردی روابط خارجی نیز صبح امروز (دوشنبه) با حضور در خبرگزاری ایسنا و بازدید از این خبرگزاری، در پاسخ به سوالی در رابطه با درگذشت ابراهیم یزدی گفت: ابراهیم یزدی از جهت سیاسی فردی کارشناس و پیگیر بود و به مسائل سیاست خارجی اشراف داشت.

معاون ظریف از رایزنی‌ها درشورای معاونین وزارت خارجه برای ایجاد تغییرات در دستگاه دیپلماسی روایت کرد و گفت: در مورد لزوم ایجاد تغییرات در ساختار وزارت خارجه شش ماه در شورای معاونین این وزارتخانه بحث و گفت‌وگو شد و موافقین و مخالفین نظر خود را مطرح کردند. ابراهیم رحیم‌پور با بیان اینکه هر وزارتخانه‌های ممکن است بر اساس نیازهایی که دارد تغییراتی در ساختار خود به وجود آورد و این شامل وزارت خارجه نیز می‌شود، تصریح کرد: بر اساس تغییرات ساختاری ایجاد شده در وزارت خارجه، سه معاونت منطقه‌ای این وزارتخانه حذف می‌شوند و معاونت سیاسی در این وزارتخانه ایجاد می‌شود.

جابری انصاری، معاون عربی و آفریقایی وزیرخارجه بعد از گفت‌وگو با نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد: نشست آستانه در ۶  هفته آخر شهریور ماه برگزار می‌شود. گرچه در مورد تاریخ دقیق آن درحال رایزنی هستیم.

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رییس جمهور که به مناسبت هفته دولت به البرز سفر کرده است، سه طرح صنعتی را افتتاح کرد. صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگارات گفت: درست است که در کشور مشکلاتی وجود دارد اما به مردم این اطمینان را بدهم که مشکلات کشور روز به روز در حال کمتر شدن است.وی همچنین در جلسه شورای اداری استان البرز گفت: برخی از برجام به عنوان خیانت یاد می کنند اما برجام یک لطف الهی بود.

خلیل حمدان، عضو هیات رئیسه جنبش امل در سالروز ربوده شدن امام موسی صدر در نشستی خبری در تهران گفت: اهداف امام موسی صدر از جمله آزادی، عدالت و آزادسازی سرزمین‌های مقاومت همچنان پابرجاست و حرکت او از ایران اسلامی آغاز و در لبنان، عراق و همه جهان امتداد یافت. وی افزود: هر کس پیگیری سرنوشت امام موسی صدر را نادیده بگیرد، مروج تروریسم است.

«تحریم رسانه‌ای ایران از منظر حقوق بین‌الملل»نوشته فاطمه حکمتی منتشر شد.این کتاب دارای سه فصل «پیشینه ارتباطات و تحریم رسانه‌ای در حقوق بین‌الملل» ، «ارزیابی مشروعیت تحریم رسانه‌ای ایران از منظر حقوق بین‌الملل» و «مسوولیت بین‌المللی ناشی از تحریم های رسانه‌ای» است که با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان از سوی انتشارات خرسندی به بازار کتاب عرضه شده است.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه)ششم شهریور۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha