• سه‌شنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96060704248
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز هفتم شهریورماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز هفتم شهریورماه

قرائت گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت درباره اجرای برجام، قول مساعد جهرمی برای توسعه پیام‌رسان‌های بومی، موافقت با کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، انتخاب ناظرین مجلس در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، تقدیر نمایندگان از قالیباف و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه‌شنبه) هفتم شهریور ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان و به ریاست مسعود پزشکیان برگزار شد و لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد روند اجرای برجام، لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان و لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلونی از جملهدستور کارهای  امروز نمایندگان مجلسبود.

ابوالفضل حسن‌بیگی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی از قول مساعد جهرمی برای تلاش برای توسعه پیام‌رسان‌های بومی در جلسه صبح امروز این فراکسیون خبر داد. وی با اشاره به حضور جهرمی در جلسه صبح امروز فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: آقای جهرمی این توضیح را مطرح کرد که در گذشته اقدامات و مطالعاتی انجام شده اکنون نیز با کمک مجلس و به خصوص فراکسیون ولایی به دنبال تهیه طرح کامل و جامعی هستیم تا حرکت بزرگی درباره مرکز پیامک، تلگرام و فضای مجازی انجام شود.

محمدعلی وکیلی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز از تقاضای استرداد لایحه اجاره و استملاک اتباع خارجی در ایران به درخواست رییس‌جمهور خبر داد.

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامیناظرین مجلس در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را انتخاب کردند. در جلسه علنی صبح امروز  همایون هاشمی با ۱۳۲ رای از کمیسیون بهداشت، سمیه محمودی با ۱۱۲ رای از کمیسیون اجتماعی و سیدمهدی فرشادان با ۱۴۵ رای از مجموعه ۱۶۴ رای به عنوان ناظرین مجلس در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی انتخاب شدند.

ناطقین امروز مجلس

یک نماینده مجلس: شبکه رادیووتلویزیونی «دولت» در صداوسیما راه‌اندازی شود

تجری: از پتانسیل‌های کرمانشاه استفاده شود

انتقاد نماینده آستارا از تاخیر در اجرای پروژه شبکه‌گذاری فاضلاب

پوربافرانی: رشد و توسعه اقتصادی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

بابایی: رای اعتماد بالا به وزرای کابینه کار دولت را سخت‌تر کرده است

***

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش شش ماهه دوم کمیسیون امنیت درباره اجرای برجام را در جلسه علنی صبح امروز  قرائت کرد. متن کامل این گزارش  دارای ۸ بخش مشتمل بر مبانی و منابع گزارش،‌ اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران،‌ تحریم‌های رفع شده،‌ تحریم‌های باقی مانده،‌ موارد نقض عهد و پیمان شکنی آمریکا،‌ اقدامات متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران و جمع بندی و پیشنهاد است.

حاجی‌دلیگانی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی بعد از قرائت گزارش با بیان اینکه آمریکایی ها ظالمانه تحریم هایی را به قصد آزار و اذیت ملت ایران اعمال کردند، گفت که ترامپ بداند همه مسئولان و گروه‌های سیاسی در مقابل آمریکا ایستاده‌اند. پس ترامپ بداند نباید با دم شیر بازی کند. وی در باره روند اجرای برجام با استناد به ماده ۲۴ و اصل ۱۱۰قانون اساسی در تذکر و اخطاری گفت: مقام معظم رهبری در ۲۹ مهر سال ۹۴، ۹  بند الزام‌آور و شروطی را برای اجرای برجام ابلاغ کردند که باید گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره روند اجرای برجام نیز ناظر به این بندها و چگونگی اقدامات متناسب در مقابل تحریم های آمریکا بود که کمتر به آن اشاره شد.

با ۱۲۸ رای موافق نمایندگان، مجلس با کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح موافقت کرد. رضا طلایی‌نیک، معاون پارلمانی وزارت دفاع در جریان بررسی کلیات لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح در مجلس با تاکید بر این که لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح و قانون‌گذاری آن می‌تواند پشتوانه‌ای برای این سازمان باشد، گفت: ما در صنایع دریایی به خودکفایی رسیدیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشره در روزهای اخیر مبنی بر انتخاب پسرش به عنوان شهردار چمخاله توضیحاتی ارائه کرد وگفت: پسرم از کاندیداتوری برای شهرداری چمخاله انصراف داده است. مهرداد لاهوتی اظهار کرد: پسر من با مدرک کارشناسی ارشد عمران ۱۵ سال است که کارمند مسکن و شهرسازی استان گیلان است و اخیرا به عنوان گزینه پیشنهادی یکی از شهرداری‌های کوچک در منطقه انتخاب شده بود البته وقتی با من مشورت کردند، گفتم او استعداد دارد شهردار یک شهر بزرگ باشد ولی چون حوزه انتخابیه من در این منطقه است با این کار مخالفم.

همچنین محمدجواد جمالی از  شکایت قوه‌قضائیه از یک نماینده و ارجاع پرونده نماینده بیجار به دادگاهخبر داد. سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ارسال شکایتی از قوه‌قضائیه ناظر به استفاده یکی از نمایندگان از امکانات دولتی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوی خبر داد و درباره شکایت از نماینده بیجار نیز گفت که قرار است این نماینده توضیحاتش را به دادگاه ارائه کند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

مطهری در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی: گزارش مربوط به موسسه کاسپین به دستگاه قضا ارسال شد

نماینده لاهیجان: وزارت جهادکشاورزی مشخص کند که چه برنامه‌ای برای صنعت چای دارد

نماینده درگز: دولت با مناطق محروم مهربان‌تر باشد

خدیجه ربیعی دستور رییس‌جمهور برای آبرسانی به بروجن را خواستار شد

خواسته‌های فاطمه حسینی از رییس‌جمهور و ۳ وزیر کابینه

مطهری در پاسخ به تذکر نماینده سیرجان: بانک مرکزی جلوی تخلفات بانک‌ها را بگیرد

تذکرات نماینده مردم ساری به رییس‌جمهور و وزرای دولت دوازدهم

مازنی: هیات رییسه مجلس با گفت‌وگو با عکاسان و خبرنگاران اشکالات را رفع کنند

***

در جلسه امروز مجلس همچنین با رای موافق ۱۴۰ نماینده مجلس، لایحه موافقتنامه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و اسلوونی تصویب شد، همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و آذربایجان موافقت کردند، همچنین با ۱۳۵ رای تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از منابع معدنی به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی، نماینده اصولگرای مجلس در اخطاری با استناد به اصل ۸۰ قانون اساسی گفت: دریافت وام از کشورهای خارجی باید با تصویب مجلس باشد این روزها گزارش‌هایی شنیدیم مبنی بر این که وام‌هایی از بعضی کشورها مانند کره جنوبی گرفته می‌شود که این مساله با تصویب مجلس نبوده و مغایر اصل ۸۰ قانون اساسی است.

۲۰۷ نفر از نمایندگان مجلس طی نامه‌ای از اقدامات قالیباف شهردار سابق تهران تقدیر و تشکر کردند که متن این نامه توسط محمدحسین فرهنگی عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha