• یکشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96061910812
  • خبرنگار : 30057

اعلام ارزش محصولات زیست‌فناوری ایران/عرضه دستاوردهای فناورانه در اواخر شهریور

اعلام ارزش محصولات زیست‌فناوری ایران/عرضه دستاوردهای فناورانه در اواخر شهریور

رئیس کارگروه تجهیزات زیست‌فناوری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به 600 میلون دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از تولید داخلی داروهای زیستی، گفت: با توجه به دستاوردهای عرضه‌شده در اواخر شهریورماه جاری چهارمین جشنواره زیست‌فناوری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر وثوقی با اشاره به گزارش انکتاد از وضعیت زیست‌فناوری ایران، افزود: بر اساس این گزارش، ایران میان 5 کشور نخست در زمینه تولید محصولات زیست‌فناوری قرار گرفته؛ به گونه‌ای که رتبه اول را در تولید واکسن در غرب آسیا به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارزش محصولات زیست‌فناوری ایران نیم میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

وثوقی با بیان اینکه همچنین ایران در زمینه تولید داروهای زیست‌فناوری رشد چشمگیری داشته است، ادامه داد: در بخش داروهای زیست‌فناوری رشد خوبی داشتیم، به طوری که سالانه حدود 600 میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داریم.

به گفته وی در این مسیر با سرعت زیادی محققان کشور توانسته‌اند 12 دارو را به تولید برسانند که این داروها اکنون به بازار عرضه شده است.

رییس کارگروه تجهیزات زیست‌فناوری ستاد توسعه زیست‌فناوری با تاکید بر اینکه از سوی این ستاد و وزارت بهداشت تمام داروهای وارداتی زیستی تعیین تکلیف شده است، یادآور شد: تقریبا تولید همه داروهای زیستی وارداتی در قالب پروژه‌های تحقیقاتی با سرعت بالا در مسیر تولید و ورود به بازار هستند.

وی تاکید کرد: از این رو سالیانه یک تا دو داروی زیستی وارد بازار می‌شده است، ولی اکنون به مرحله‌ای از پیشرفت رسیده‌ایم که شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده نزدیک 4 تا 5 دارو در سال تولید و روانه بازار خواهند کرد.

وثوق از برگزاری جشنواره‌ای در این زمینه خبر داد و گفت: با توجه به پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه زیست‌فناوری چهارمین جشنواره زیست فناوری از 27 تا 29 شهریور ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha