• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96062112231
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ شهریور بخوانید؛

گفت‌وگو با کمال خرازی/افزایش رشد سرمایه‌گذاری تا ۷.۱ درصد/ ادعای نتانیاهو علیه ایران و...

گفت‌وگو با کمال خرازی/افزایش رشد سرمایه‌گذاری تا ۷.۱ درصد/ ادعای نتانیاهو علیه ایران و...

انتقاد شدید "رهبر انقلاب" از بی‌عملی مدعیان حقوق‌بشر در قبال فجایع میانمار، افزایش رشد سرمایه‌گذاری به ۷.۱ درصد، پیشنهاد راهبردی جدید به ترامپ برای مقابله با ایران با حفظ برجام، تشکیل جلسه پیگیری تصادف دانش آموزان هرمزگانی در دادستانی کل کشور، توضیح شهریاری درباره پرونده قتل در استودیوی ضبط صدا، ادعای نتانیاهو علیه ایران در موردحمله به یهودیان در آرژانتین ، ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده تصادفات جاده‌ای گفت و گوی ایسنا با کمال خرازی و...از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه بیست و یکم شهریور ماه ۱۳۹۶ است.

"رهبر انقلاب" از بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق‌بشر در قبال فجایع میانمار شدیدا انتقاد کردند. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه‌شنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با اشاره به حوادث فاجعه‌آمیز میانمار، از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و با تأکید بر اینکه راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است، خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی باید علیه ظلم در هر نقطه از جهان، صریح و شجاعانه، اعلام موضع کند.

در همین ارتباط نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت‌ملی برای بررسی ابعاد جنایات میانمار و اقدامات عملی ایران در این باره خبر داد.کمال دهقانی اظهار داشت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا صبح(چهارشنبه) جلسه‌ای برای بررسی ابعاد نسل کشی در میانمار و کشتار مسلمانان روهینگیا برگزار خواهد کرد تا ضمن بررسی ابعاد این جنایات اقدامات عملی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با آن مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.به گفته وی این جلسه با حضور ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه و کارشناسان مربوطه تشکیل خواهد شد.

سخنگوی دولت اعلام کرد: طبق گزارش مرکز آمار برای بهار ۹۶ رشد اقتصادی با نفت ۶.۵ درصد و بدون نفت ۷ درصد بوده و رشد سرمایه‌گذاری به ۷.۱ درصد رسیده است ضمن اینکه رشد بخش ساختمان و مسکن هم ۷.۱ درصد شده است. محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود  با اعلام این خبر افزود: تا ۲۱ شهریور ۸ میلیون و ۸۵۴ هزار تن به ارزش ۱۱ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان گندم از کشاورزان خریداری شده که ۷ هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و ۳ هزار و ۵۷۱ میلیارد در دست پرداخت است.

علی شمخانی آزادسازی دیرالزور که در ادامه سلسله عملیات والفجر انجام شد را ضربه نهایی بر بقایای گروهک تروریستی تکفیری داعش در سوریه دانست.نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر تاثیر راهبردی موفقیت در این عملیات ها و به ویژه موقعیت ویژه دیرالزور به لحاظ ژئوپلتیکی و اقتصادی که موجب تقویت محور مقاومت و جبهه واقعی مقابله با تروریسم شده است خاطر نشان کرد: با پاکسازی تدریجی مرزهای عراق و سوریه عرصه بر گروه های تروریستی تنگ تر خواهد شد. وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره مواضع اخیر مسئولان اقلیم کردستان عراق در خصوص برگزاری رفراندوم گفت:برگزاری رفراندوم در اقلیم کردستان وجاهت و اعتبار قانونی ندارد.

رویترز از  پیشنهاد راهبردی جدید به ترامپ برای مقابله با ایران با حفظ برجام خبر داد. خبرگزاری رویترز به نقل از چند مقام پیشین و فعلی آمریکا گزارش داد: رئیس‌جمهور ترامپ در حال بررسی راهبردی است که خواستار رویکرد خصمانه‌تر در قبال ایران، به ویژه به دلیل فعالیت‌های این کشور در منطقه است. چند مقام پیشین و فعلی آمریکا گفته‌اند که این راهبرد را جیمز ماتیس وزیر دفاع، رکس تیلرسون وزیر امور خارجه، ژنرال مک مستر مشاور امنیت ملی و دیگر مقامات ارشد آمریکایی تهیه کرده‌اند که روز جمعه در نشست شورای امنیت ملی در اختیار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا قرار گرفت.

حکم دادگاه استیناف آمریکا علیه فرمان ضد مهاجرتی ترامپ لغو شد. بنا به درخواست وزارت دادگستری آمریکا اجرای حکم دادگاه استیناف در مورد فرمان ضد مهاجرتی ترامپ که شامل شش کشور مسلمان از جمله ایران می‌شود، از سوی دیوان عالی این کشور لغو شد. دیوان عالی آمریکا حکمی که دادگاه استیناف سانفرانسیسکو مبنی بر توقف فرمان ضد مهاجرتی ترامپ صادر کرده بود را لغو کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ادعای این‌که ایران مسوول دو حمله تروریستی علیه یهودیان در سال‌های دهه ۹۰ میلادی در آرژانتین است، گفت: ایران کماکان اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان است.بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در یک مراسم در محل سفارت رژیم صهیونیستی در بوینس آیرس پایتخت آرژانتین که در سال ۱۹۹۲ هدف حمله قرار گرفت و هیچ‌گاه بازسازی نشد به تکرار ادعاهای خود مبنی بر دست داشتن ایران در ماجرای حمله به این سفارت‌خانه در سال ۱۹۹۲ پرداخت.

کمال خرازی ، وزیر خارجه دولت اصلاحات که در دوازده سال گذشته حضور در فضای علم، دانش و فرهنگ را به فعالیت در فضای سیاسی، اجرایی و دیپلماتیک ترجیح داده است در گفت و گویی با ایسنا تلاش آمریکا برای ضربه زدن به برجام را "جدی" خواند و در عین حال با اشاره به فضاسازی برای برهم زدن برجام از سوی این کشور گفت: اگر دیگران (آمریکا) از برجام خارج شوند، برجامی باقی نخواهد ماند و باید سیاست‌های گذشته را دنبال کرد.

نماینده گروه ۷۷ در آژانس گفت: مسئولیت اولیه در زمینه ایمنی و امنیت هسته‌ای به عهده کشورهای عضو است.رضا نجفی، سفیر و نماینده دایم ایران نزد ملل متحد در وین در اولین روز نشست شهریورماه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان رئیس گروه ۷۷ در خصوص اقدامات برای تقویت همکاری های بین المللی در زمینه تشعشات، حمل و نقل و ایمنی پسماندهای هسته ای ضمن اشاره به اهمیت ایمنی هسته ای در برنامه های صلح آمیز کشورهای عضو اظهار کرد که مسئولیت اولیه در زمینه ایمنی هسته ای به عهده کشورهای عضو است و افزود: ملاحظات ایمنی هسته‌ای نباید فرآیند استفاده صلح‌آمیز از این فناوری را مخدوش کند.

با حضور وزرای راه و آموزش و پرورش و  رییس پلیس راهنمایی و رانندگی جلسه پیگیری تصادف دانش آموزان هرمزگانی در دادستانی کل کشور تشکیل  شد. در این جلسه مقرر شد که کارگروه تخصصی و ویژه ای با ضرب الاجل یک ماهه به بررسی مشکلات موانع و راهکارهای کاهش و کنترل حوادث جاده‌ای تشکیل شود. حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این جلسه با تاکید بر ضرورت کاهش و کنترل حوادث رانندگی در سطح کشور خواهان اتخاذ تصمیمات بازدارنده تر در این زمینه شد و گفت: با توجه به کثرت وسایل نقلیه و افزایش سالانه مسافرت ها ضرورت دارد که تمام دستگاه های متولی با تعامل و همفکری در خصوص کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی تلاش کنند و قوه قضاییه و دادستانی کل کشور نیز بر حسب وظیفه خود از هیچ کمکی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

در همین ارتباط یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز از ورود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پرونده تصادفات جاده‌ای خبر داد. بهرام پارسایی اظهار کرد: موضوع تصادفات جاده‌ای پس از بحث و بررسی در هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ به کمیته اقتصادی این کمیسیون که مسئولیتش به عهده من است، ارجاع شد و این پرونده در کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران توضیحاتی را درباره پرونده قتل مدیر یک استودیو ضبط صدا ارایه داد. محمد شهریاری اظهار کرد: حدود دو هفته پیش جوانی در یکی از استودیوهای ضبط صدا در شهرک ولیعصر به قتل رسید و ما تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کردیم. وی با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، تصریح کرد: فردی که به همراه همدستش دستگیر شده، خواننده نبوده و فقط تست صدا داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha