• پنجشنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96062313141
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اینچه درگاهی: از بدهی یک میلیاردی فدراسیون خبر نداشتم

اینچه درگاهی: از بدهی یک میلیاردی فدراسیون خبر نداشتم

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: هنگام ورودم به فدراسیون گزارشی مبنی بر وجود ۴۰۰ میلیون تومان در حساب فدراسیون به دستم دادند، اما چیزی که عنوان نشد بدهی یک میلیاد تومانی این فدراسیون و پلمپ درهای سالن اختصاصی ژیمناستیک بود.

به گزارش ایسنا، زهرا اینچه درگاهی، رییس جدید فدراسیون ژیمناستیک در سفری به اصفهان با حضور در کنفرانس خبری هیات ژیمناستیک این استان درباره وضعیت فعلی و برنامه‌های آتی این فدراسیون در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دوماهی که این مسوولیت را به عهده گرفتم تغییرات زیادی در چارت سازمانی و تشکیلات سازمانی فدراسیون ژیمناستیک صورت گرفت. فدراسیون پیش از این تغییرات به صورت سنتی اداره می‌شد. اکنون حدود هشتاد سال از این سبک مدیریتی گذشته و اگر با همین روند پیش برویم در آینده دیگر شکوفایی در انتظارمان نخواهد بود چرا که سبک اداره سنتی به شکوفایی کافی رسیده است.

او با بیان این که تغییر زیادی در ساختار ژیمناستیک ایران صورت گرفته، افزود: برای تغییر ساختار سنتی فدراسیون ژیمناستیک تصمیم گرفتیم از کشورهایی که در رشته ژیمناستیک جهش و رشد ناگهانی داشته‌اند الگوبرداری کنیم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک با بیان برای تغییر ساختار از کشورهای مهد ژیمناستیک الگوبرداری نکرده‌ام، اظهار کرد: اگر ۲۰ سال پیش جایگاه ژیمناستیک انگلیس در مسابقات جهانی و المپیک‌ها را برسی می‌کردید باید در انتهای جدول به دنبالش می‌گشتید اما اکنون در بیست سال این رشته جهشی ناگهانی داشته است و در حال حاضر به یکی از قدرتمندترین کشورها در این رشته تبدیل شده‌اند.

اینچه درگاهی با بیان این که جهش در ۲۰ سال برای رشته ژیمناستیک جهشی ناگهانی محسوب می‌شود، تصریح کرد: تربیت و آموزش قهرمانان این رشته نیاز به زمان زیادی دارد. با توجه به وضعیت کنونی ژیمناستیک کشور امید زیادی برای دریافت سهمیه المپیک ۲۰۲۰ نداریم اما برنامه جامعی برای المپیک ۲۰۲۴ طراحی شده است و می‌توانیم بر روی سکوهای المپیک بایستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر نتوانید در دوره بعد رییس این فدراسون باشید و به برنامه‌هایی که برای المپیک ۲۰۲۴ در نظر گرفته‌اید، عمل کنید تکلیف این برنامه‌ها چه می‌شود؟ گفت: تفاوتی نمی‌کند که چه کسی رییس این فدراسیون باشد. چیزی که اهمیت دارد پیشرفت رشته ژیمناستیک است. فرقی نمی‌کند قهرمانانی که تربیت می‌شوند در دوره ریاست من اعزام شوند یا در فدراسیون بعدی مهم این است که سنگ بنای پیشرفت این رشته نهاده شود.

رییس فدراسیون ژیمناستیک درباره روند فعالیت فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: این رشته از ۶ زیر مجموعه ژیمناستیک هنری بانوان، ژیمناستیک هنری آقایان، ترامپولین، آکروژیم، ایروبیک ژیمناستیک و ژیمناستیک برای همه تشکیل شده است. در حال تلاش برای ایجاد یک مینی فدراسیون برای هر یک از این زیرشاخه‌ها هستیم تا هرکدام بتوانند به صورت تخصصی به فعالیت خود ادامه دهند.

اینچه درگاهی با اشاره به اعزام نشدن ورزشکاران به مسابقات جهانی در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های اخیر انگیزه ورزشکاران از بین رفته بود اما با برگذاری اردوهای تیم ملی و اعزام به مسابقات برون مرزی انگیزه‌ای دوباره میان ورزشکاران جان گرفت.

او افزود: در مسابقات انتخابی هنری پسران جوانان ۱۸ نفر و در رده بزرگسالان ۱۱ نفر برای اردوی تیم ملی دعوت شدند، اما با توجه به حجم فعالیت‌های سال‌های گذشته، فرصتی برای کسب مدال نداشتند.

رییس فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به تأسیس ۵ مدرسه ژیمناستیک در دو سال نخست و ۱۰ مدرسه ژیمناستیک دیگر دوسال پس از آن تصریح کرد: در این مدارس مربیان و ورزشکاران به صورت همزمان آموزش می‌بینند.

اینچه درگاهی با اشاره به برگزار نشدن کلاس مربی‌گری درجه ۱ در ۹ سال اخیر، از برگزاری کلاس مربی‌گری درجه یک خبر داد و گفت: در پاییز سال جاری یک کلاس مربی‌گری درجه یک برگزار می‌شود تا مربیان بتوانند علم خود را ارتقاء دهند.

وی با تاکید بر این که شایسته سالاری را فدای رابطه نمی‌کنم، گفت: ۴۱ سال است که در این رشته به فعالیت می‌پردازم اما با هیچ کس به سفر و برنامه‌ای نرفته‌ام. بنابراین با کسی حساب دوستانه‌ای ندارم و سمتی را به دلیل تعارف و رابطه در اختیار کسی قرار نمی‌دهم.

رییس فدراسیون ژیمناستیک افزود: در فدراسیون ژیمناستیک به روی همه باز است و هر کسی بتواند به این رشته کمک کند در کنار ما جای دارد.

اینچه درگاهی از تأسیس دومین خانه ژیمناستیک اصفهان خبر داد و گفت: در دیداری که با مدیرعامل فولاد مبارکه داشتم، ایشان قول همکاری برای تأسیس دومین خانه ژیمناستیک اصفهان را داده‌اند. اصفهان نیاز به دو خانه ژیمناستیک دارد.

او با بیان این که در هنگام ورودم به فدراسیون گزارشی مبنی بر وجود ۴۰۰ میلیون تومان در حساب فدراسیون به دستم دادند اما چیزی که عنوان نشد بدهی یک میلیاد تومانی این فدراسیون و پلمپ در سالن اختصاصی ژیمناستیک بود، افزود: از سال ۱۳۹۳ تا کنون پرونده‌ها بدون اظهارنظر باز مانده‌اند. اکنون پیگیر بررسی پرونده‌های مفتوح مالی فدراسیون هستیم. هرچه پرونده‌های قدیمی سریع‌تر به نتیجه برسند پرونده‌های سال‌های بعد نیز سریع‌تر به جواب می‌رسند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha