• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 96062514315
  • منبع : نمایندگی زنجان

آغاز اجرای آزمایشی نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در زنجان

آغاز اجرای آزمایشی نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در زنجان

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در زنجان هم‌زمان با 9 استان دیگر آغاز به کار کرده است.

«محمدرضا صائینی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به این‌که نظام ارجاع الکترونیکی و پزشک خانواده در زنجان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، گفت: این طرح در 9 استان دیگر به جز زنجان اجرای آزمایشی خود را آغاز کرده است.

وی با اشاره به این‌که از اولویت اصلی وزارت بهداشت در دولت دوازدهم، توجه به موضوع بهداشت، پیشگیری و ارتقای شاخص‌های بهداشتی در کشور است، گفت: با توجه به این‌که استان زنجان در حوزه بهداشتی جزو استان‌های پیشرو در میان 10 استان قرار گرفته است بنا شده است تا پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت این طرح در استان، برای اجرا در کل کشور تصمیم‌گیری شود.

صائینی با بیان این‌که مراقبان سلامت در این مدل جدید در صف نخست خدمات‌دهی قرار دارند، گفت: در سایر مراحل نیز خود بیمار توانایی انتخاب سطح خدمات‌دهی را در سیستم دارد و اگر مراجعه‌کننده در مسیری که دانشگاه علوم‌پزشکی پیشنهاد کرده قرار بگیرد، به قطع هم مسیر علمی‌تر و هم با هزینه کمتری در مان خواهد شد.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان اظهار کرد: بومی شدن نظام ارجاع بیماران از سیاست‌های وزارت بهداشت است که قرار است به‌صورت الکترونیکی صورت گیرد که امید است با برنامه‌ریزی مطلوب، بدون تحمیل هزینه به دولت این مهم انجام گیرد.

صائینی با بیان این‌که نظام ارجاع الکترونیکی هم‌اکنون در شهرستان خرم‌دره آغاز شده است، گفت: به طور رسمی شهرستان‌های ابهر و خدابنده نیز از هفته آینده در اجرای این طرح مشارکت خواهند داشت. هم‌چنین اجرای نظام ارجاع در شهرستان‌های ایجرود، طارم، ماه‌نشان و سلطانیه وابسته به اجرای طرح در شهرستان زنجان است و امیدواریم تا 15 مهر با افتتاح کلینیک ویژه شفیعیه این اتفاق بیفتد.

معاون دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با تبیین مزایای نظام ارجاع الکترونیک بیمار، یادآور شد: هزینه حداقلی ویزیت بیمار و رسیدگی ویژه از جمله مزایای این طرح محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha