• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 96062816059
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس دانشکده بهداشت و محیط مازندران خبرداد:

افزایش استفاده از سموم کشاورزی

افزایش استفاده از سموم کشاورزی

ایسنا/مازندران رئیس دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: افزایش استفاده از سموم کشاورزی در استان، محیط کار و زندگی مازندرانی ها را در معرض مخاطره قرار داده است.

به گزارش ایسنا، محمد علی ززولی، در مراسم روز جهانی بهداشت محیط که در سالن اجتماعات معاونت بهداشتی برگزار شد با بیان اینکه براساس گزارش WHO  ، 23درصد مرگ و میر در سال 2012 ناشی از عوامل محیطی است، اظهار کرد: براساس این مطالعات 26 درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ناشی از عوامل محیطی قابل اصلاح است.

وی با بیان اینکه سالانه 12.6 درصد مرگ و میر ناشی از محیط ناسالم اتفاق می افتد، افزود: عوامل خطر زیست محیطی نظیر آلودگی هوا، آب و خاک، قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی و اشعه ماورا بنفش در ایجاد 100 بیماری و آسیب نقش ویژه ای دارند.

رئیس دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی  استان مازندران تصریح کرد:  از 133 بیماری 101 بیماری با محیط زندگی ارتباط دارد و کشورهای با درآمد کم و متوسط جنوب شرقی آسیا و مناطق غربی اقیانوس آرام با 7.3 میلیون مورد مرگ و میر بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از محیط زیست را دارند.

وی با اشاره  به مصرف بی رویه از سموم کشاورزی  گفت: امروز الگوی کشت در مازندران تغییر کرده که سبب استفاده بی رویه از سموم کشاورزی شده است که این مسئله مشکلاتی را در حوزه بهداشت به وجود آورده است و همچنین  افزایش فضای سبز برای کاهش آلودگی هوا، بسیار تاثیرگزار بوده و در این راستا  شهرداران در شهرهای شمالی جنگل ها را نباید جزو سرانه فضای سبز شهری محسوب کنند.

رئیس دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی  استان مازندران بکارگیری استراتژی کربن کم در تولید انرژی منازل و صنایع، استفاده سوخت و فناوری های پاک، کاهش تماس های شغلی و بهبود شرایط محیط کار، افزایش دسترسی به آب سالم، تغییر الگوی مصرف استفاده مواد شیمیایی، کاهش تماس با اشعه ماورا بنفش، ممنوعیت استعمال سیگار جهات کاهش تماس با دود سیگار را از جمله استراتژی های کاهش بار بیماری ها ناشی از محیط کار عنوان کرد.

ززولی با بیان اینکه بر اساس گزارش WHO ، 4.3 میلیون مرگ و میر در سال 2012 را ناشی از آلودگی هوای داخل ساختمان است، افزود: بار بیماری ناشی از آلودگی هوای آزاد 3.7 میلیون مرگ و میر است.

 


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha