• شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96070100525
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

پرداخت یارانه صادراتی به صادرکنندگان سیب‌زمینی پیگیری شده است

پرداخت یارانه صادراتی به صادرکنندگان سیب‌زمینی پیگیری شده است

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از صادرات 78 میلیون دلاری محصول کشاورزی در سالجاری خبر داد و گفت: امسال 71 هزار تن محصول کشاورزی به ارزش 78 میلیون دلار از استان همدان صادر شده است.

منصور رضوانی‌جلال در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در سال گذشته 396.7 میلیون دلار محصول کشاورزی از استان همدان صادر شده بود که امسال تا کنون 78 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

وی تدوین برنامه صادراتی محصولات بخش کشاورزی با قابلیت صادراتی 24 محصول تولیدی استان را از مهمترین برنامه‌های این سازمان در راستای تنظیم بازار و توسعه بازرگانی بخش کشاورزی دانست و افزود: روان‌سازی کار در گمرک و دارایی استان و رفع مشکل در معطلی امور گمرکاتی و مالیاتی، تشویق صادرکنندگان به صادرات محصولات و اجتناب از صادرات خام محصولات در راستای افزایش ارزش افزوده استان و تشویق صادرکنندگان به رعایت اصول بازاریابی به نحوی که منجر به سورت، بسته‌بندی و بازارپسندی محصول و تداوم صادرات شود از دیگر اقدامات سازمان جهادکشاورزی در راستای توسعه صادرات است.

رضوانی‌جلال با اشاره به ایجاد تشکل صادراتی با نام شرکت تعاونی کشاورزی صادرکنندگان زرخیز هکمتانه، بیان کرد: این تشکل صادراتی متشکل از صادرکنندگان محصولات کشاورزی به‌ویژه سیب‌زمینی است که برگزاری نشست‌های متعددی در این زمینه را در برنامه دارد.

وی از پیگیری ایجاد حداقل 3 واحد سورت و بسته‌بندی برای بالا بردن توان رقابتی محصولات صادراتی در همدان خبر داد و گفت: حمایت از بیش از 50 واحد صنعتی و ایجاد 20 واحد فرآوری برای افزایش ارزش‌افزوده محصولات صادراتی توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه پیگیری و پرداخت یارانه صادراتی به صادرکنندگان محصول سیب‌زمینی در سالجاری صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یارانه صادراتی به باغدارانی که محصول کشمش آنان از طریق صادرکننده صادر شده، پیگیری و پرداخت شده است.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha