• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 96070200962
  • منبع : نمایندگی همدان

استاندارد برخی تجهیزات تفریحی همدان در هاله‌ای از ابهام

استاندارد برخی تجهیزات تفریحی همدان در هاله‌ای از ابهام

ایسنا/همدان استاندارد برخی تجهیزات مراکز تفریحی شهر همدان نیازمند بررسی و کارشناسی مجدد است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش یکی از مخاطبان ایسنا در پیامی از استاندارد نبودن وسایل بازی درون محوطه شهربازی در همدان گلایه کرده و مدعی شده بود برخی وسایل بازی در محوطه باز شهربازی به سلامت استفاده‌کنندگان آسیب می‌زند.

از جمله آسیب‌های وارده پارگی اعصاب چشم، جابجا شدن شدید مایه درون گوش و پارگی شبکیه چشم عنوان شده بود و اینکه با وجود شکایات بسیار فقط به پرداخت بیمه بسنده می‌شود و هیچ مسئولی به جمع‌آوری این تجهیزات اقدام نمی‌کند.

او از سوءاستفاده و کسب درآمد از مردم ناآگاه در این نوع مراکز سخن گفته و از ما خواسته بود این موضوع را به گوش مردم برسانیم تا شاهد آسیب‌های دیگر نباشیم.

برای بررسی صحت و سقم این موضوع با مدیر بیمارستان سینا- فرشچیان همدان تماس گرفتیم و از او خواستار ارائه آمار در رابطه با این موضوع شدیم اما وی اظهار کرد: باید به صورت موردی مطرح کنید چرا که تعداد مراجعه‌کنندگان به این مرکز درمانی بسیار زیاد است و نمی‌توان همه پرونده‌ها را مورد بررسی قرار داد تا علل مراجعه آنها را استخراج کرد.

او با بیان اینکه فقط می‌توانیم آمار افراد بستری شده را بررسی کنیم، تصریح کرد: در صورتی‌که بتوانید نام فرد موردنظر را در صورت بستری شدن بیاورید می‌توانیم سوابق پزشکی‌اش را بررسی کنیم و اطلاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

در ادامه به منظور بررسی موضوع با مدیرکل استاندارد استان همدان تماس گرفتیم. او در گفت‌وگو با ایسنا با تأکید بر اینکه تمامی تجهیزات مشمول استاندارد اجباری شهربازی رنگین‌کمان دارای پروانه تأیید استاندارد است، اعلام کرد: برخی از تجهیزات غیراستاندارد این شهربازی برای استانداردسازی فک‌پلمب شده است.

محمد مددی اظهار کرد: شهربازی یک پکیج است که تجهیزاتی که فاقد پروانه استاندارد هستند، نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و براین اساس تعدادی از تجهیزات فاقد پروانه استاندارد موجود در شهربازی رنگین‌کمان همدان پلمب شده بود.

وی با بیان اینکه پلمب تجهیزات شهربازی مشکلی را حل نمی‌کند، تصریح کرد: تجهیزات غیراستاندارد باید استانداردسازی شوند که در این شهربازی با دستور مرجع قضایی و به منظور رفع مشکل و استانداردسازی، فک‌پلمب صورت گرفته است.

مددی درباره استانداردسازی تله‌کابین گنجنامه همدان با اشاره به شایعه کج بودن آخرین دکل تله‌کابین گنجنامه به ایسنا گفت: تله‌کابین گنجنامه در بازه زمانی 6 ماهه باید استانداردسازی تجهیزات خود را انجام می‌داد که البته تا کنون تأخیر داشته است.

وی درباره شایعه خم شدن دکل تله‌کابین گنجنامه نیز یادآور شد: تجهیزات تله‌کابین باید مورد آزمون قرار گیرند و از دور نمی‌توان گفت دکل تله‌کابین مشکل دارد چرا که باید کارشناسی شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان تصریح کرد: تله‌کابین گنجنامه همدان در سال‌های دور ساخته شده است و تجهیزات آن باید به‌روز و استاندارد شود.

وی درباره استاندارد سورتمه‌ریلی مجموعه توریستی گنجنامه نیز گفت: تأییدیه و پروانه برای آن صادر شده است اما این بدین معنا نیست که تا ابد مورد تأیید استاندارد باشد، بلکه پروانه یکساله بوده و باید نظارت‌های مستمری داشته باشیم.


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha