• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96070201222
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی عنوان کرد

برنامه‌ریزی دشمنان نظام برای سال‌های آینده برای افزایش شبیخون فرهنگی

برنامه‌ریزی دشمنان نظام برای سال‌های آینده برای افزایش شبیخون فرهنگی

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بدحجابی، تنها منکر جامعه نیست.

به گزارش ایسنا، «سعید شبستری خیابانی» در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر منحصر در حوزه حجاب و عفاف نیست و باید در حوزه‌های دیگر نیز به نحو احسن مورد توجه قرار گیرد، افزود: شناساندن مصادیق معروف و منکر در جامعه امروز یک ضرورت است که بهتر است به این موضوع بیش از پیش توجه کرد.

 وی با انتقاد از اجرا نشدن برخی مصوبات شورای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: تا زمانی که مقوله امر به معروف و نهی از منکر به یکی از خواسته‌های عمومی مردم تبدیل نشود و در برخی موضوعات به سیاست‌های اجباری رو آوریم، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه برطرف نمی‌شود.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی امر به معروف و نهی از منکر را به مثابه نماز و روزه دانست و گفت: باید سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که مردم نسبت به این موضوع چون نماز و روزه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 شبستری در ادامه سخنان خود با بیان این‌که ساختار و دستورالعمل‌های ابلاغی از تهران به استان‌ها با وضعیت جامعه و خواسته‌های مردم منطبق نیست، تصریح کرد: باید بتوانیم با تغییر نگرش مردم در برخی موضوعات، به بحث گفتمان‌سازی و فرهنگسازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش توجه کنیم.

وی با اشاره به  برنامه‌ریزی دشمنان نظام و استکبار جهانی برای سال‌های آتی در راستای افزایش شبیخون فرهنگی گفت: ما نیز باید در این زمینه بیش از پیش دقت کرده و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم برنامه‌های شوم استکبار را خنثی کنیم.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی با ابراز مخالفت خود نسبت به مسائلی چون فیلترینگ گفت: رشد روزافزون تکنولوژی باعث شده که جوانان با یک فیلترشکن ساده بتوانند به هر سایتی که می‌خواهند دسترسی داشته باشند و از همین‌رو باید به جای برخورد سلبی با موضوعات این چنینی، نحوه استفاده صحیح از تکنولوژی را به فرزندان خود آموزش دهیم.

شبستری گفت: برخورد فیزیکی و سلبی در برخی مواقع نیز مورد نیاز است، اما باید بیش از پیش به اصلاح جوانان از درون توجه کنیم.

وی با اشاره به گزارشی از اقدامات انجام شده در مورد امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه‌های اجرایی استان در طول چهار سال اخیر تصریح کرد: عدم پاسخگویی مناسب به مردم در ادارات هم یک منکر محسوب می‌شود و چنین نیست که بدحجابی و آرایش یک کارمند زن در ادارات، تنها منکر اداری محسوب شود.

سرپرست استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: همه مدیران استان و شهرستان‌ها، موظف به برطرف کردن مشکل مردم و تکریم واقعی ارباب رجوع هستند.

شبستری یادآور شد: مردم از وجود فساد در برخی دستگاه‌های دولتی، شبه دولتی و شهرداری‌ها ناراضی هستند و باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب در این زمینه، انواع فساد در ادارات را ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha