• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 96070301591
  • منبع : نمایندگی البرز

شهردار:

کرج دچار مصیبت توسعه ناموزون شده است

کرج دچار مصیبت توسعه ناموزون شده است

ایسنا/البرز شهردار کرج گفت: ساماندهی خدمات شهری کرج یک امر ضروری است، کوچه های کرج وضعیت خوبی ندارد و توسعه محلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا، اصغر نصیری در جلسه‌ای که یک‌شنبه دوم مهرماه در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج به منظور معارفه وی برگزار شد، گفت: خداوند را شاکرم که توفیق خدمت در این شهر پر مشکل و پر مساله را دارم. امیدوارم خداوند به من این توان را بدهد تا پاسخگوی اعتماد شورای شهر باشم.

وی با بیان اینکه کرج در سال‌های اخیر دچار  مصیبت توسعه بی‌رویه و ناموزون گشته است گفت: شهرهای ما زیبنده زندگی نیست و کرج نیز ناملایمات خاص خود را دارد. اگر مشکلات زیاد است نیروهای توانمندی نیز در این شهر هست که با یکدیگر همدل هستند. همه کسانی که در راستای توسعه شهر می‌توانند نقش به‌سزایی داشته باشند دست یاری به سمتشان دراز می‌کنم.

شهردار کرج ادامه داد: چرا در ارتباط با مشارکت شهری مردم انگیزه‌ای ندارند؟ باید آسیب‌شناسی شود. در این حوزه‌ها برنامه تخصصی به شورا ارائه شده است. چالش‌های فرهنگی و اجتماعی که به شدت شهر را آزار می‌دهد و از چهره یک شهر مسلمان‌نشین خارج کرده باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: پروژه‌های عمرانی، و حمل و نقل و ترافیک باید اولویت‌بندی شود. نباید به حمل و نقل به صورت سنتی نگاه شود و باید مدرن شود، مردم باید تشویق شوند که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، هر چه بزرگراه بسازیم مردم را به استفاده از وسیله نقلیه شخصی تشویق می‌کنیم.

نصیری به ترافیک بسیار زیاد کرج اشاره کرد و گفت: بدترین خاطرات رهگذران در این مسیر رقم می‌خورد. ورودی شهر کرج تا انتهای شهر وجهه خوبی ندارد و این باید درست شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ۱۰ درصد جمعیت عبوری در کرج اقامت کنند در بیکاری ۳۰۰ هزار نفری کرج تاثیر زیادی دارد. این که کرج مهاجرپذیر است یک نقطه قوت است؛ چرا باید منفی به آن نگاه شود. توسعه محلات با مرکزیت مساجد باشد تا بتوانیم هویتی برای شهر تعریف کنیم و مشارکت شهروندان را در مدیریت شهری داشته باشیم.

شهردار کرج با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی قدرتمندی در کرج وجود دارد، گفت: امیدواریم یا یک تعامل، کرج به سمتی حرکت کند تا شهر از حداقل سرانه‌ها برخوردار شود.

نماینده عالی دولت در استان البرز به ویژگی‌های خاص استان البرز و کلانشهر کرج اشاره کرد و گفت: همه باید کمک کنیم تا مشکلات این شهر حل شود.

به  گزارش خبرنگار ایسنا، محمدعلی نجفی در جلسه تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید کرج که یک‌شنبه دوم مهر در سالن شهیدان نژادفلاح کرج برگزار شد گفت: البرز از همه جهات استثنائاتی دارد، ترکیب جمعیت شهری، روستایی و  گذرگاه بودن از جمله این استثنائات است. کرج چهارمین کلانشهر بزرگ کشور است.

وی در ادامه به گرفتاری کشور در موضوع حاشیه‌نشینی اشاره و اعلام کرد: استان البرز با این موضوع درگیری بیشتری دارد. ما در کنار شورا و شهرداری کمک خواهیم کرد تا شهرستان و شهر کرج آباد شود.

وی از تجارب و تخصص شهردار جدید کرج گفت و اعلام کرد: ما کمک‌یار خواهیم بود و مدیران کل نیز موظفند شهرداری کرج را کمک کنند.

رئیس شورای شهر کرج گفت: شهردار کرج پس از ۲۶ جلسه در قالب سه کارگروه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر محمد نبیونی در جلسه تودیع و معارفه شهرداران پیشین و جدید کرج گفت: با شروع کار شورای پنجم و انتخاب هیئت رئیسه، سرپرست شهرداری انتخاب شد.

وی ضمن تشکر از سعادت به خاطر تقبل سرپرستی شهرداری کرج افزود: طی ۲۶ جلسه کاری در قالب سه کارگروه مختلف، نهایتا از بین گزینه‌های مختلف، از بین ۳۰ نفر آقای نصیری به عنوان شهردار انتخاب شد. این جلسه به پاس تقدیر از آقای ترکاشوند و همچنین خدمات اعضای شورای چهارم برگزار شده است.

نبیونی ادامه داد: این فرآیند در شورای پنجم با بررسی همه جانبه به گونه‌ای فراهم شد تا اقدامات گذشته تکمیل شود. امیدواریم همه مسئولان در کرج با همدلی امورات را به پیش ببرند تا شاهد شهری انسان محور و اکولوژیک باشیم.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha