• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96070301693
  • منبع : فضای مجازی

پیام تسلیت سیاسیون برای درگذشت آیت‌الله غروی

چهره‌های سیاسی با صدور پیام‌هایی، درگذشت آیت‌الله غروی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایسنا، پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در این باره به شرح زیر است:
بسمه تعالی

حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد غروی دامت برکاته

درگذشت پدر بزرگوارتان حضرت آیت الله آقای حاج سید محمد رضا غروی(طاب) ثراه موجب تأثر دوستداران ایشان شد. آن بزرگوار  عمر گرانقدر خویش را در ترویج مبانی اسلام و همراهی با حضرت امام سپری نمود.

اینجانب این مصیبت را خدمت حضرت عالی و بیت مکرم ایشان به خصوص داماد های معظم حضرت آیت الله خرازی(دامت برکات) و جناب حجت الاسلام و المسلمین مدرسی تسلیت عرض نموده، برای ایشان حشر با اولیاء الهی و برای جنابعالی و سایر بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.
سید حسن خمینی

پیام تسلیت شهردار تهران در پی درگذشت آیت الله غروی

محمدعلی نجفی در پیامی در گذشت آیت الله سیدمحمدرضا غروی را تسلیت گفت.
متن این پیام بدین شرح است:

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء

خبر ارتحال عالم فقید آیت الله سید محمدرضا غروی در روزهای سوگواری سالار شهیدان، موجب تأثر و تأسف گردید.
فقدان این روحانی انقلابی و از یاران دیرین حضرت امام خمینی (ره) در سالهای مبارزه علیه رژیم پهلوی موجب دریغ و افسوس است.
 اینجانب این ضایعه جبران ناپذیر را به خانواده معظم آن مرحوم، شاگردان ایشان و حوزه‌های علمیه تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای آن عالم ربانی رضوان و رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل مسألت دارم.
محمدعلی نجفی

وزیر کشور درگذشت آیت‌الله سید محمدرضا غروی را تسلیت گفت

وزیر کشور در پیامی با تسلیت درگذشت حضرت آیت‌الله سید محمدرضا غروی، از درگاه پرودگار قادر متعال برای آن روحانی برجسته، رحمت و علو درجات و برای بیت مکرم و محترم ایشان صبر جمیل و اجر جزیل مسألت کرد.

متن پیام تسلیت دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی به این شرح است:

بسمه تعالی
حضرت آیت‌الله غروی
عضو محترم جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه

سلام علیکم

با کمال تأسف و تأثر ضایعه درگذشت عالم جلیل‌القدر، مظهر زهد و تقوی، ابوی بزرگوارتان حضرت آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی را صمیمانه تسلیت عرض نموده، در ایام متعلق به سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ، از درگاه پرودگار قادر متعال برای آن روحانی برجسته، رحمت و علو درجات و برای جنابعالی و بیت مکرم ومحترم صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی نیز طی پیامی درگذشت آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«درگذشت روحانی مجاهد و عالم گرانقدر حضرت آیت‌الله سید محمدرضا غروی از شخصیت‌های برجسته انقلاب و موثر در نهضت امام خمینی(ره) موجب تاثر و تاسف گردید.

این عالم بزرگوار که در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بعنوان یکی حامیان مالی و معنوی مبارزین و انقلابیون بود، خدمات ارزشمندی را در راستای گسترش معارف الهی و ترویج آموزه‌های دینی از خود به یادگار گذاشت.

شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درگذشت این عالم جلیل‌القدر را به بیت معزز آن مرحوم بویژه آیت‌الله خرازی و حجت‌الاسلام سیدمحمد غروی تسلیت می‌گوید و علو درجات را برای آن روحانی مجاهد از خداوند متعال خواستار است»

همچنین حزب ندای ایرانیان در پیامی درگذشت آیت‌الله غروی را تسلیت گفت.

در پیام این حزب آمده است:

«قالَ رَسوُل الله (ص): مَوتُ العالِمِ مُصیبۀ لا تُجَبرُ وَ ثُلمَۀ لا تُسَدّ، وَ هُوَ نَجمً طَمِسَ ...

گمگشته دنیای حال، دُرّ گرانسنگ اخلاق است و وا اسفا وقتی عالِمی اخلاق مدار، رخت رحلت بربندد.

ارتحال جانسوز فقید عالیجاه، یار دیرین امام و همراه انقلابی مردم تهران، حضرت آیت‌الله سیدمحمدرضا غروی، بیش از آنکه ضایعه‌ای دردناک برای خاندان شریف ایشان باشد، ثلمه‌ای جبران‌ناپذیر است بر پیکره فرهنگی اجتماعی ایرانیان.

اشاعه معروف در رفتار آن فقید سعید، مشهود بود و نهی از منکر، در سکناتش بارز. روحیه انقلابی نشأت‌گرفته از آزادمنشی او بود که در بحبوحه قلدری‌های آژان‌های میرپنج، برای حفظ کرامت انسانی، تبدیل به نعره‌ای شد بر سر حکومت جبار پهلوی و همین بارقه‌های آزادیخواهی، طوفان عظیم انقلاب اسلامی را رقم زد. کردار رئوفانه پدر پیر محله گلشن، باعث همبستگی خانواده‌ها بود و نسل به نسل به تیمن و تبرک خطبه‌های عقد امام جماعت مسجد گلشن، چراغ خانه‌ها به مهر، فروزنده بود.

و وا اسفا که نسل جدید، از شناخت مشاهیر و اندیشمندانی اینچنین، غافل مانده‌اند.

حزب ندای ایرانیان، این ثلمه عظیم را به‌ تمامی ایرانیان، خاصه خاندان و بازماندگان آن مرحوم بالأخص آیت‌الله سیدمحسن خرازی (مدظله‌العالی)، حجت‌الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمد غروی (دامه توفیقاته) و نوه‌ برومند ایشان جناب آقای دکتر سید محمدصادق خرازی تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند سبحان علو درجات برای آن اندیشمند فقید و فقیه عالی‌مقام مسئلت دارد.

حزب ندای ایرانیان بر خود وظیفه می‌داند با ترویج حسنات اسوه‌های این‌چنینی و قدرگذاری مقام و منزلت علمی و مذهبی ایشان، طریق پویایی را بر جوانان ایران اسلامی منور و میسور سازد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha