• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 96070301765
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

پرهیز از بیان خرافات در مجالس امام حسین(ع)

پرهیز از بیان خرافات در مجالس امام حسین(ع)

ایسنا/چهارمحال و بختیاری امام جمعه لردگان با اشاره به این‌که در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید از بیان خرافات پرهیز شود، گفت: لازم است مطالب از نظر محتوا مستند باشد، خلاف عقاید مکتب اهل‌بیت(ع) نباشد هم‌چنین موجب پایین آمدن مقام مؤمنین و عزاداران نشود.

حجت‌الاسلام «سیدمهدی تاجزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) نباید مطالب حرام و خلاف شرع بیان شود.

وی افزود: مطالبی که توسط مداح یا علما بیان می‌شود دروغ و غلو نباشد، موجب وهن مذهب و تنقیص مقام اباعبدالله(ع) و معصومین نشود.

تاجزاد با اشاره به این‌که در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید از بیان خرافات پرهیز شود، گفت: لازم است مطالب از نظر محتوا مستند باشد، خلاف عقاید مکتب اهل‌بیت(ع) نباشد هم‌چنین موجب پایین آمدن مقام مؤمنین و عزاداران نشود.

وی با اشاره به این‌که شیوه عزاداری نباید با کار حرام چون موسیقی‌های حرام همراه باشد، تصریح کرد: این کارها موجب وهن مذهب، سوءاستفاده دشمنان و تبلیغ سوء علیه مکتب اهل‌بیت خواهد شد.

تاجزاد گفت: مداحان و سخنرانان مذهبی ما باید در هیئت‌های مذهبی و زمان‌های عزاداری فلسفه و هدف امام حسین(ع) از قیام کربلا را برای مردم به ویژه جوانان بازگو و تبیین کنند.

وی ادامه داد: علما باید چارچوب‌های مباحث مربوط به عزاداری را مشخص کرده و راه اعتدال را در عزاداری به‌صورتی که باعث تقویت بنیه دینی و فرهنگی اجتماع شود تبین کنند.

امام جمعه لردگان با اشاره به این‌که عزاداری به‌ هر نحو و با هر سبکی مفید است، تصریح کرد: باید تلاش شود بهره‌وری بیشتر از این مجالس انجام شود و جوانان حضور حداکثری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مداحان و علما در برانگیختن احساسات دینی و مذهبی نقش منحصر به فرد ایفا می‌کنند و درقالب هنر توانسته‌اند مفاهیم بلند والایی را منتقل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha