• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96070301896
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی سوم مهر بخوانید؛

تمدید محدودیت سفر اتباع ایرانی به آمریکا/تعهد ربیعی به مجلس/حضور ضد انقلاب در منطقه رزمایش محرم

تمدید محدودیت سفر اتباع ایرانی به آمریکا/تعهد ربیعی به مجلس/حضور ضد انقلاب در منطقه رزمایش محرم

تماس تلفنی روحانی و پوتین، پرواز هواپیماهای ارتش در آسمان مرزهای غرب و شمال غرب کشور، واکنش ظریف به تمدید قانون اعمال محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا، تعهد«ربیعی» به اعضای کمیسیون اقتصادی برای افشای اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه‌اش، باقی ماندن نام ایران در فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا، جزئیات تشکیل هیئت مشورتی جمنا، حضور برخی عناصر ضد انقلاب در حواشی منطقه رزمایش محرم، بستن مرزهای هوایی اقلیم کردستان به درخواست عراق، ارسال پرونده «ستایش قریشی» به اجرای احکام ورامین، صدور دستور بازداشت موقت برای مدیرعامل «آذرآب» و...از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه سوم مهر ماه ۱۳۹۶ است.

روسای جمهور ایران و روسیه در تماسی تلفنی به بررسی اوضاع منطقه بویژه تحولات جاری عراق وسوریه پرداختند.در این تماس تلفنی طرفین برضرورت مقابله بی وقفه با تروریسم تاکید کردند. در این گفت‌وگو همچنین بر وحدت عراق وثبات و امنیت منطقه؛ تشکیل قریب‌الوقوع اجلاس سه جانبه ایران، روسیه، آذربایجان درتهران تاکید شد.

رزمایش حیدر کرار ارتش همزمان با رزمایش محرم سپاه پاسداران، با حضور تیپ های نیرومخصوص واکنش سریع نیروی زمینی، هوانیروز و نیروی هوایی ارتش با هدف ارزیابی توان عملیاتی و هماهنگی نیروهای عمل کننده برگزار شده است و هواپیماهای شکاری-بمب افکن نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اجرای عملیات های هوایی متعدد، حضور پرقدرت خود را در آسمان مرزهای غربی و شمال غربی کشور به نمایش گذاشتند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه هیچ نیروی نظامی بیگانه از خارج از منطقه نمی‌تواند در این منطقه امنیت را برقرار کند، گفت: مردم منطقه در کنار نیروهای مسلح می‌توانند در راستای برقراری امنیت منطقه نقش بسزایی داشته باشند.سردار محمد پاکپور با بیان اینکه برخی عناصر ضد انقلاب در حواشی منطقه رزمایش محرم حضور داشتند در خصوص محل رزمایش خاطر نشان کرد: این منطقه که رزمایش در آن برگزار می شود با توجه شرایط جغرافیای آن، از زمان اوایل انقلاب محل فعالیت عوامل ضد انقلاب بوده و تا سال ۹۰ نیز تحت اشغال نیروهای ضد انقلاب بوده که با اقداماتی که اجرا شده این منطقه از اشغال ضد انقلاب خارج شد.

همچنین فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسمی که در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشور به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، با بیان اینکه امروز در حوزه موشکی کاملا خودکفا هستیم، گفت: توسعه موشکی بعد از انتقادات نامشروع مقامات آمریکایی چند برابر شده و سرعت گرفته است.

سردار اسماعیل کوثری، جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله نیز گفت: آمریکا بخواهد کوچکترین حرکتی در منطقه بکند قطعاً بداند آن‌چنان بلایی به سرش خواهد آمد که از منطقه فرار کند. البته این را هم بگویم که برخی از مسئولین اگر حرف امام(ره) را گوش داده بودند، آمریکایی‌ها الان از منطقه فرار کرده بودند.

آل‌اسحاق جزئیات تشکیل هیئت مشورتی جمنا را توضیح داد. عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ضمن تشریح جزئیات تشکیل "هیئت مشورتی" این تشکل اصولگرا گفت: شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به این نتیجه رسید که هیئتی مشورتی از خبرگان و بزرگان مجموعه نیروهای انقلاب اسلامی به عنوان نهادی مشورتی فعالیت کنند که با اقبال هم روبه رو شد.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت که به دنبال تحقیق و تفحص از نحوه برخورد و اتفاقات رخ داده با کارگران کارخانه «آذرآب» و «هپکو»ی اراک هستیم و تا انتهای ماجرا نیز می‌رویم. چون معتقدیم با کارگران برخورد غیرقانونی شده است. علیرضا محجوب در واکنش به برخوردهای صورت گرفته با کارگران کارخانه‌ «آذرآب» و «هپکو»ی اراک گفت: همانطور که گزارش برخورد با کارگران معدن آق‌دره میاندوآب را تهیه کردیم و علیرغم اصرار به عدم قرائت آن در صحن علنی، آن را قرائت کرده و به اطلاع عموم رساندیم و همین روند را درباره برخورد با کارگران معدن ذغال سنگ آزادشهر دنبال می کنیم، درباره برخورد با کارگران کارخانه‌ «آذرآب» و «هپکو»ی اراک نیز تحقیق و تفحص خواهیم کرد و تا انتهای ماجرا می رویم.

«ربیعی» به اعضای کمیسیون اقتصادی برای افشای اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه‌اش تعهد داد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از طرح سوال از وزیر رفاه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.محمدرضا پورابراهیمی گفت: طبق قانون نهادهای عمومی مکلف‌اند اطلاعات شرکت‌ها و بنگاه‌های خود را نزد سازمان‌های بورس افشا کنند. سوال ما از آقای ربیعی این بود که دلیل عدم افشای اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه وزارت رفاه چه بوده و شامل چه تعدادی است؟وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد که وضعیت نامناسبی از این جهت وجود دارد و البته به جز وزارت رفاه شامل برخی وزارتخانه‌های دیگر هم می‌شود که باید به ترتیب در مورد آن اقدام شود.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم. بهرام قاسمی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه سیاست ایران نسبت به همه پرسی و بحث اقلیم عراق از همین تریبون و سایر تریبونها مکررا مطرح شده گفت: مواضع ما در این زمینه کاملا روشن بوده و هست ما به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و روند تحولات دموکراتیک در عراق مصر هستیم و آن را پیگیری می‌کنیم. وی اهمچنین تاکید کرد: به درخواست عراق مرزهای هوایی‌ با اقلیم را بستیم.وی احضار سرکنسول ایران در اربیل عراق را تایید نکرد و همچنین انتشار خبر بمباران مناطقی از اقلیم توسط ایران را نادرست خواند و گفت: این خبر توسط برخی رسانه‌های غربی منتشر شد که خبری نادرست و غلط بود. چنین اتفاقی نیفتاده و این یک فضاسازی در آستانه همه پرسی در اقلیم بود که اهداف مشخصی را دنبال می‌کرد.

نام ایران در فهرست ممنوعیت سفر به آمریکا باقی ماند. رئیس جمهوری آمریکا با صدور فرمان مهاجرتی، ورود اتباع هشت کشور ازجمله ایران را به خاک کشورش ممنوع اعلام کرد. بر اساس دستور جدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شهروندان هشت کشور چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سومالی، سوریه، ونزوئلا و یمن با محدودیت‌های جدیدی برای ورود به آمریکا روبرو خواهند بود. این قوانین جدید از  ۱۸ اکتبر(۲۶ مهرماه)عملی خواهد شد.

در همین ارتباط ظریف به تمدید قانون اعمال محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا واکنش نشان داد.وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتادو دومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، در صفحه توییتر خود نسبت به تمدید قانون محدودیت برای سفر اتباع ایرانی به آمریکا از سوی دونالد ترامپ واکنش داد و نوشت: «ابراز همدلی دروغین ترامپ با ایرانیان طنینی توخالی‌تر از همیشه است؛ آن‌هم با وجود فرمان جدید و توهین آمیزترش در منع سفر برای چنین "شهروندان برجسته‌ای".»

پرونده «ستایش قریشی» به اجرای احکام ورامین ارسال شد. ابوالقاسم مرادطلب ، دادستان عمومی و انقلاب ورامین گفت: رسیدگی به این پرونده در تهران انجام شد که در نهایت برای اجرای حکم، به ورامین می‌آید. وی با اشاره به اظهارات اخیر رییس کل دادگستری استان تهران مبنی بر اینکه «فرایند استیذان مربوط به اجرای حکم انجام و به دادسرای مجری حکم ابلاغ شده است» بیان کرد: تا این لحظه پرونده به اجرای احکام ورامین نیامده، زیرا اندکی زمان بر است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک با اعلام این که دستگاه قضایی حسب وظیفه قانونی خود، در پی رسیدگی توام با دقت و آرامش به پرونده کارخانه آذرآب است، گفت: دستگاه قضایی استان مرکزی به دنبال حل این مشکل است و پرونده روند طبیعی و قانونی خود را طی می کند.عباس قاسمی دادستان اراک در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده کارخانه آذراب با تاکید بر اینکه «خواست دستگاه قضایی رسیدگی به مشکلات و حل و فصل آن است» گفت: با صدور دستور بازداشت موقت برای مدیرعامل «آذرآب» در حال بررسی ادله ها و ابعاد و زمینه های ایجاد مشکلات هستیم و قطعا در فضایی آرام و قانونی پرونده روند طبیعی خود را به سرعت و دقت طی خواهد کرد.

رییس کل دادگستری استان گلستان از  احتمال کشف علت انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر از سوی کارشناسان خبر داد.هادی هاشمیان گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارگران معدن یکی از لوکوموتیوهایی که گمان می رفت تلاش برای روشن کردن دوباره آن باعث انفجار معدن آزادشهر شده است، از تونل خارج شد. وی  بیان کرد: با خروج این لوکوموتیو، گروهی متشکل از بازرس وزارت کار، بازپرس پرونده و نیروی انتظامی این لوکوموتیو را بررسی کردند.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha