• دوشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 96070301947
  • منبع : نمایندگی مرکزی

پلاک ماندگار بر سر در خانه «محمد محسن سوری» نصب شد

پلاک ماندگار بر سر در خانه «محمد محسن سوری» نصب شد

ایسنا/مرکزی پلاک ماندگار بر سر در خانه «محمد محسن سوری» شاعر و نقاش پیشکسوت نامدار اراکی نصب شد.

به گزارش ایسنا، پلاک ماندگار استاد محمد محسن سوری با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان، معاونین، جمعی از هنرمندان و خانواده سوری نصب شد .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه این آئین در جمع خبرنگاران گفت: در راستای اجرای طرح ملی پلاک ماندگار و در گام سوم از اجرای این طرح در استان مرکزی کاشی سر در منزل استاد محمد محسن سوری نصب شد .

سیدمحمد حسینی افزود: پلاک ماندگار نشانی است برای مردم کشور که خبر از حضور یکی از مفاخر در نزدیکی خود داشته باشند، پلاکی که در حقیقت نشان از موج مفاخرپروری و فرهنگ دوستی در ایران زمین دارد. این حرکت که توسط سازمان میراث فرهنگی کشور صورت پذیرفته ادای دینی است برای پاسداشت خدمت بزرگانی چون سوری که جامعه‌ای با هزاران فرهنگ وارداتی را حول محور افتخاری واحد جمع می‌کند .

او ادامه داد: محمد محسن سوری یکی از شاعران، نقاشان و روزنامه نگاران بزرگ استان است که متاسفانه در خود استان مرکزی کمتر به او و آثارش پرداخته شده است. از این هنرمند تا به حال چهار مجموعه شعر به نام‌های پس از عمری سکوت، تولد در قفس، گلبانو در کویر و خانه زاد خورشید به چاپ رسیده و رمان بلند پشت برج شیشه را در دست چاپ دارد که به زودی به دست مخاطبانش می‌رسد .

حسینی تصریح کرد: یکی دیگر از ابعاد شخصیت هنری سوری نقاشی‌های اوست. او یکی از اعضای نقاشان خودآموخته ایران است که تا بحال در چندین نمایشگاه گروهی آثارش به نمایش در آمده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. تمام اینها به علاوه سال‌ها روزنامه نگاری در نشریات محلی و کشوری مانند شرق، اعتماد و فرهیختگان، عطریاس و هفته نامه لاله سرخ و هم‌چنین تربیت چند نسل از شاعران و نویسندگان استان باعث شد تا نام این استاد بزرگ در لیست اجرای طرح پلاک ماندگار قرار گیرد .

گفتنی است این مراسم پس از نصب پلاک ماندگار استاد محمدرضا محتاط و ابراهیم دهگان، سومین گام اجرای این طرح در استان مرکزی است .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha