• چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 96071206382
  • منبع : نمایندگی یزد

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور خبر داد:

ورود موفق آزمایشگاه در مدیریت نگهداری راه‌های کشور

ورود موفق آزمایشگاه در مدیریت نگهداری راه‌های کشور

ایسنا/یزد مدیر عامل و رییس هیات مدیره شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک کشور با تاکید بر لزوم مدیریت هزینه‌ها در کشور از ورود موفق این شرکت در موضوع مدریت نگهداری راه‌های کشور خبر داد و گفت: دومین نمونه عملیات روکش حفاظتی (میکرو سرفیسینگ) کشور برای یزد تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، «سیدرضا حسینی» در آیین تودیع مدیر عامل جدید آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان یزد، کمترین وظیفه این آزمایشگاه که در حال حاضر نیز وظیفه جاری آن است را کنترل کیفی طرح‌های عمرانی خواند و گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک معتقد است که می‌تواند وظیفه حاکمیتی و نظارتی بر سایر آزمایشگاه‌های این حیطه در بخش غیردولتی را نیز برعهد بگیرد.

وی با بیان این که در این رابطه نیز در حال ارزیابی توانایی‌های واحدها و شعب این آزمایشگاه‌ در استان‌ها در قالب بازدیدهای منطقه‌ای هستیم، اظهار کرد: در حال حاضر مسئولیت این آزمایشگاه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نظام مهندسی‌های ساختمان، ادارات راه و شهرسازی و حتی ادارت کل استاندارد به نوعی تاییدیه صادر می‌کنند که به نظر بیانگر نقص قانون است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: تمام همت آزمایشگاه علاوه بر انجام امور روزمره، اهتمام به نوعی پوست‌اندازی نیز هست تا در قالب یک جایگاه حاکمیتی نظارت صحیحی بر فعالان این حوزه داشته باشد که این موضوع نیز در اساسنامه شرکت نیز دیده شده است.

وی با اشاره به سابقه و تجربه 60 ساله فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در کشورمان، به مقوله آموزش نیروهای انسانی در این حوزه  اشاره و عنوان کرد: متاسفانه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به رغم آموزش‌های عملی در دانشگاه، آنچنان که باید در این حوزه کایامد نیستند لذا باید جایی برای آموزش‌های علمی آنها برای آمادگی جهت ورود به بازار کار مهیا شود.

وی در این رابطه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را تنها جایگاهی در کشور خواند که می‌تواند کارشناسان خوبی را در باز زمانی سه ساله تربیت و به جامعه مهندس کشور تحویل دهد.

حسینی با اشاره به این که حوزه آزمایشگاهی جذابیت لازم را برای سرمایه‌گذاران ندارد، گفت: معمولاً سرمایه‌گذاران علاقمند به بازگشت کوتاه مدت سرمایه خود هستند لذا در این حوزه ورود نمی‌کنند لذا توسعه در این بخش نیامند حمایت‌های بیشتر دولت است.

وی با تاکید بر این که شرکت آزمایشگاه باید بر منابع مالی کشور تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: در راستای مدیریت هزینه‌های کشور، این آزمایشگاه از چند سال قبل روی مدیریت نگهداری راه‌های کشور سرمایه‌گذاری داشته‌ و اکنون با بومی‌سازی این دانش فنی توسط آزمایشگاه مکانیک خاک کشور موفق به جذب اعتبارات نگهداری راه‌های کشور شده‌ است.

مدیر عامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همین رابطه به گردآوری و تحلیلی اطلاعات 52 هزار کیلومتر از راه‌های کشور توسط کارشناسان این آزمایشگاه اشاره و تصریح کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته 18 هزار کیلومتر از راه‌های کشور نیاز به بهسازی، 14 هزار کیلومتر نیازمند نگهداری پیشگیرانه و مقداری نیز باید بازسازی اساسی شوند.

وی همچنین با اشاره هزینه‌های سنگین آسفالت راه‌ها و این که هر سانتی‌متر آسفالت 40 میلیون تومان هزینه را متحمل کشورمان می‌کند، گفت: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در همین راستا نیز موضوع آسفالت‌های حفاظتی(میکرو سر فیسینگ)  را مورد اهتمام قرار داده و در سال گذشته اولین ست تهیه اختلالات این تکنولوژی به زحمت تهیه و وارد کشور شد و امسال نیز دومین ست آن برای استقرار در استان یزد تهیه شده که در حال تحویل است.

حسینی تامین این تجهیزات را تنها بخش کوچکی را کار دانست و گفت: مهمترین بخش ترتبیت نیروی انسانی کارآمد برای بهره گرفتن از این تجهیزات است که در این رابطه برگزاری دوره‌های اموزشی لازم را با استقرار کارشناس مربوطه در استان در برنامه داریم.

گفتنی است، در این نشست از خدمات «عباس صفاری» مدیر قبلی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان قدردانی و به جای وی، «سید عیسی لاهوتی» به عنوان مدیر جدید این آزمایشگاه معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha