• سه‌شنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 96071810009
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

جاده‌های چهارخطه کهگیلویه و بویراحمد به 340 کیلومتر افزایش می‌یابد

جاده‌های چهارخطه کهگیلویه و بویراحمد به 340 کیلومتر افزایش می‌یابد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان جاده های چهارخطه این استان به 340 کیلومتر خواهد رسید.

‌به گزارش ایسنا، پژمان نیک اقبالی در همایش طلایه داران و همیاران ترافیک استان افزود: جاده‌های چهارخطه این استان طی چهار سال گذشته به 140 کیلومتر رسیده و 200کیلومتر در دست ساخت است که با بهره برداری از این میزان به 340 کیلومتر افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: 47 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی این استان وجود دارد، میزان تصادفات جرحی طی 4 سال اخیر افزایش چهار برابری داشته و تصادفات فوتی با کاهش مواجه بوده‌اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از سال 90 تا سال 95 تردد در جاده های استان 256 درصد افزایش داشت که این امر نشان دهنده مقصد جدید برای گردشگری و تردد خودروهای سبک و سنگین است.

نیک اقبالی تصریح کرد: حجم ترافیک در یام تعطیلات بخصوص نوروزی و عید فطر نشان دهنده مقصد جدید گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

وی ادامه داد: در این استان هم اکنون 6 پایگاه امداد جاده ای هلال احمر، 12پایگاه اورژانس شهری، 23 پایگاه جاده‌ای و چهار پلیس راه وجود دارد که به 13 پایگاه امداد و نجات هلال احمر، 6 پایگاه اورژانس و 10 پلیس راه نیاز داریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در ورودی های شهر یاسوج بعنوان مرکز استان با بحران ترافیک مواجهیم که با بهره برداری از پل های سوم و چهارم بشار این مشکلات کمتر خواهد شد.

نیک اقبالی تاکید کرد: در سطح شهرهای استان بخصوص شهر یاسوج مشکلات ترافیکی وجود دارد که باید شهرداران چاره‌ای اساسی در این زمینه انجام دهند که در شهر یاسوج باید کارهای ویژه‌ای در زمینه کاهش ترافیک از مبلمان شهری، خط کشی خیابان‌ها و معابر، اصلاح هندسی چهار راهها، تمرکززدایی از مرکز شهر و انتقال واحدها و صنوفی - که باعث ترافیک می‌شوند- و ایجاد تقاطع‌های غیر هم سطح و تونل صورت گیرد.

وی با اشاره به وضعیت مانیتورینگ شهر یاسوج اضافه کرد: مقدمات زیرساختی این امر مهم فراهم شده که نیازمند اعتبارات است اما شهرداری می‌تواند با مشارکت بخش خصوصی این زیرساخت ترافیکی را اجرا کند.

فعالیت 36هزار همیار پلیس در کهگیلویه و بویراحمد

همچنین هادی زارع پور، مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 36هزار دانش آموز در این استان همیار پلیس هستند، گفت: این تعداد دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه هستند که آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

در همایش همیار پلیس گفت: 1300 معلم نیز بعنوان فرهنگ یاران ترافیک در سطح استان فعالیت می‌کند.

وی گفت: از سال تحصیلی جدید طرح پلیس یار نوجوان نیز اجرا می‌شود.

سرهنگ اسماعیل خوشوقت، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: طرح‌های پلیس وفرهنگیان ترافیک با مشارکت دانش آموزان وفرهنگیان در رعایت مقررات راهنمایی ورانندگی در چند سال اخیر کاهش تصادفات را به همراه داشته است‌.

وی بیان کرد: برنامه‌های آموزشی در زمینه فرهنگ ترافیک و تازه‌های ترافیکی برای همیاران پلیس برگزار شد.

خوشوقت اضافه کرد: کارشناسان پلیس راهور در مدارس استان حضور یافته و آموزش‌های لازم را ارائه دادند.

به گزارش ایسنا، همزمان با هفته نیروی انتظامی در این همایش از فعالان همیار پلیس و فرهنگیاران ترافیک در یاسوج تجلیل شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha