• چهارشنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96071910577
  • خبرنگار : 71381

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۱۹ مهرماه

مهمترین اخبار مجلس شورای اسلامی در روز ۱۹ مهرماه

تفاهم برای واگذاری واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر و اجتماعی به مددجویان کمیته امداد، جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ظریف، تاکید بر فرامین رهبری در مورد برجام، حمایت از سپاه، موضع مشترک نظام، درخواست طرح سوال از رئیس‌جمهور درمورد مشکلات سپرده‌گذاران، ادامه رایزنی‌های دولت و مجلس درباره تحولات منطقه و... از جمله مهمترین اخبار امروز (چهارشنبه) ۱۹ مهر۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، در جلسه غیرعلنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف گزارشی درباره تحولات منطقه، برجام و همچنین همه پرسی اخیر اقلیم کردستان عراق به نمایندگان ارائه کرد. محمدجواد جمالی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که وزیر امورخارجه در جلسه غیرعلنی تاکید کرد که ایران آمادگی هرگونه اقدام متناسب با تصمیمات آمریکا درباره برجام را دارد. وی افزود: بیشتر مباحث مطروحه از سوی آقای ظریف مربوط به سخنرانی پیش روی رئیس‌جمهور آمریکا درباره برجام و موضع‌گیری ترامپ در این‌باره بود.

همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از طرح مسائلی در خصوص برجام، همدلی قوا و کردستان عراق و تاکید بر فرامین رهبری در مورد برجام در جلسه غیرعلنی مجلس با حضور ظریف خبر داد. رسول خضری، نماینده مجلس در روایتی دیگر از جلسه غیر علنی امروز با حضور وزیر امور خارجه گفت که آقای ظریف در این جلسه تاکید کرد موضع مشترک نظام حمایت از سپاه است و درباره کردها نیز ایران به تنهایی ورود نخواهد کرد. رسولی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز گفت: آقای ظریف در جلسه غیر علنی امروز تاکید کرد که برجام غیر قابل مذاکره است و در هیات عالی نظارت بر برجام خطوط قرمز و اقدامات متقابل تعیین شده است.

علی لاریجانی نیز در ابتدای جلسه علنی با بیان اینکه رایزنی‌های دولت و مجلس درباره تحولات منطقه ادامه می‌یابد ، گفت: وزیر امورخارجه در جلسه غیر علنی گزارشی از تحولات منطقه ارائه کردند و اعضای کمیسیون امنیت نیز نظرات خود را مطرح نمودند و فکر می کنم این رایزنی‌ها با توجه به تحولات منطقه در سطح بین‌المللی بین مجلس و دولت ادامه پیدا کند.

ناطقین امروز مجلس

اکبری: تا مادامی که تریبون‌داران نظام همدل باشند آسیبی متوجه نظام نمی‌شود

نجفی: تقسیم کار ملی را جایگزین مباحث جناحی، قدرت و منفعت کنیم

هشدارهای نماینده مردم میاندوآب در مجلس نسبت به آسیب‌های اجتماعی

دهمرده: سپاه حافظ ارزشهای دینی و مردمی در سطح ملی و بین‌المللی است

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد:ردیف توازن در بودجه ۹۷ جهت رفع بی عدالتی ایجاد شود

***

در کمیسیون عمران برای واگذاری واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر و اجتماعی به مددجویان کمیته امداد تفاهم شد. در پی سوال دو نماینده مجلس از عباس آخوندی درخصوص آخرین وضعیت مسکن مهر و مسکن اجتماعی نیمه‌کاره، وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست کمیسیون عمران توافق کردند که واحدهای نیمه‌کاره مسکن مهر و مسکن اجتماعی فاقد متقاضی به مددجویان کمیته امداد واگذار شود.

۱۵۲ نفر از نمایندگان در بیانیه‌ای درخواست  طرح سوال از رئیس‌جمهور درمورد مشکلات سپرده‌گذاران به کمیسیون مربوطه را مطرح کردند. در این بیانیه ۱۵۲ نفر از نمایندگان در بیانیه‌ای از هیئت رئیسه درخواست کردند تا طرح سوال از رئیس جمهور در مورد مشکلات سپرده گذاران را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد.

در همین ارتباط نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی که مسئولیت اداره جلسه علنی امروز مجلس را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده ارومیه در خصوص اینکه چرا علی رغم امضای ۱۳۵ نفر از نمایندگان برای طرح سوال از رئیس جمهور در خصوص موسسات مالی و اعتباری هنوز این سوال در جلسه طرح نشده است، گفت: پیگیری حقوق این افراد در حال انجام است و هیات رئیسه نیز جلسات مختلفی در این خصوص داشته است ولی طرح سوال از رئیس جمهور در جلسه علنی و اعلام آن در اختیارات رئیس مجلس است. علی مطهری اظهار داشت: براساس قانون طرح سوال از رئیس جمهور در جلسه علنی با تصمیم رئیس مجلس امکان‌پذیر است و شاید ایشان صلاح نمی‌داند که این مساله طرح شود.

محمد حسین فرهنگی از قدردانی ۱۵۰ نماینده از رییس جمهور در مورد رییس جمعیت هلال احمر خبر داد و اظهار کرد: نامه‌ای با امضای ۱۵۰ نماینده خطاب به رییس جمهور واصل شده که در این نامه از خدمات دکتر ضیایی رییس جمعیت هلال احمر و محمدیون دبیر کل جمعیت تقدیر شده است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

پزشکیان در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی: بسته بودن دفاتر نمایندگان در روزهای جلسه علنی، مصوبه هیات رئیسه نیست

تذکر نماینده پارس‌آباد به وزیر کشور در مورد انتصاب استانداران

کواکبیان: سران قوا مثل سپاه و دستگاه دیپلماسی اتحاد خود را بروز دهند/ صداوسیما رویه‌اش را اصلاح کند

کاظم‌زاده: بازگشایی مرز دهلران به عنوان فرصت اقتصادی دیده شود

نماینده رودسر در تذکر به وزیر کشاورزی: اگر مشکلات چایکاران تعیین تکلیف نشود، از طریق سوال یا استیضاح پی‌گیری می‌کنیم

نماینده گرمی در تذکری به وزیر کشور: نسبت به انتخاب استاندار اردبیل تسریع شود

درخواست نماینده رزن برای تشکیل کمیته‌ای جهت مبارزه با فساد اداری

نماینده فریدن در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی: واردات سیب زمینی ممنوع و صادارت تقویت شود

نماینده نور: چرا در معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو تاخیر می‌کنید؟

کواکبیان: قوه قضاییه هرچه زودتر حق و حقوق تجمع‌کنندگان مقابل ساختمان این قوه را روشن کند

دبیر فراکسیون نمایندگان ولایی: نگران رویارویی با آمریکا نباشیم

***

با رای مجلس طرح اصلاح قانون استخدام مهندسین ناظر کشاورزی به تصویب رسید و همچنین محمدعلی وکیلی  طرح عادی بانک مرکزی جمهوری اسلامی را اعلام وصول کرد.

در ادامه اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی را در جلسه علنی امروز قرائت کرد و  نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام پایان جلسه علنی امروز ، جلسه علنی بعدی مجلس را یکشنبه سی‌ام مهر ماه اعلام کرد و گفت که مجلس هفته آینده جلسه علنی نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha