• چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96072615115
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی۲۶ مهر بخوانید؛

توضیحی درباره حکم اعدام زنجانی/ ادعای ترامپ مبنی برمقابله باایران وکره شمالی/محکومیت احمدی‌نژاد

توضیحی درباره حکم اعدام زنجانی/ ادعای ترامپ مبنی برمقابله باایران وکره شمالی/محکومیت احمدی‌نژاد

دیدار جمعی از دانشجویان نخبه با رهبر انقلاب، تغییر استانداران به منظور استفاده از ظرفیت ها، ادعای ترامپ مبنی بر مقابله با ایران و کره شمالی، تأکید لاریجانی بر لزوم رفع مشکل ترافیک و آلودگی، تعلیق فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد ایران و کشورهای دیگر برای سومین بار، توضیح دادستان کل کشور درباره اجرای حکم اعدام بابک زنجانی، استقبال مجلس خبرگان رهبری از نظرات اندیشمندان، دیدار اعضای شورای شهر تهران با رئیس مجلس، محکومیت احمدی‌نژاد به جبران ۴۶۰۰ میلیارد تومان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، ۲۶ مهر ماه ۱۳۹۶ است.

جمعی از دانشجویان نخبه با رهبر انقلاب دیدار کردند. گروهی از استعدادهای برتر و نخبگان جوان کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب نیز در این دیدار با بیان اینکه بلاهت رئیس‌جمهور آمریکا موجب نشود از مکر غافل شویم توضیح دادند:رئیس‌جمهور آمریکا بلاهت نشان می‌دهد اما این موجب نشود از مکر آمریکا غافل شویم. آیت‌الله خامنه‌ای افزودند:وابستگی سیاسی به برکت انقلاب از بین رفت اما رفع وابستگی‌های دیگر سخت است. وابستگی بیچارگی می‌آورد. یکی از عناصر اصلی نجات از وابستگی همین پیشرفت علمی است.رهبر انقلاب گفتند: تا طرف مقابل، برجام را پاره نکند، ما آن را پاره نمی‌کنیم، اما اگر برجام را پاره کنند ما آن را ریز ریز می کنیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی تصریح کرد: در حوزه دفاع و امنیت باید جزو پنج کشور اول جهان باشیم و نیروهای مسلح به لحاظ دفاعی باید به مرحله‌ای برسند که هیچ کس در هیچ نقطه‌ای از جهان اجازه تعرض به هیچ مسلمان و مظلومی را به خود ندهد. سردار احمد وحیدی در همایش «آینده‌پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» با تاکید بر اینکه به حکم الزام عقلی و شرعی باید به آینده بیاندیشیم و برای آینده برنامه داشته باشیم.، اظهار کرد: باید جزو پنج کشور برتر جهان در حوزه دفاعی باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دنیا، ایران را از دشمنانش بشناسد، اظهار کرد: افتخار می کنیم که از ابتدای انقلاب تاکنون افرادی مانند صدام، داعش و ترامپ روبروی ایران بوده اند و امروز نیز فردی در مقابل ما قرار گرفته که تمام دنیا او را تمسخر می‌کنند. سرلشگر محسن رضایی در همایش "آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت" که در دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، تاکید کرد: افتخار می کنیم صدام، داعش و ترامپ دشمن ما هستند.

رییس جمهور در دیدار وزیر خارجه ازبکستان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران آماده است روابط دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی خود را با ازبکستان بیش از پیش توسعه و تعمیق دهد و در این مسیر هیچ مانعی وجود ندارد.حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در دیدار"عبدالعزیز کامل اف" با بیان اینکه ما به ازبکستان به عنوان یک دولت دوست در گذشته و آینده تاریخ خود می نگریم، گفت: پیوند تاریخی دو ملت،   فرهنگ و تمدن در کنار دین و اعتقادات مشترک و منافع ملی و منطقه ای، دو کشور را هر چند که مرزهای مشترکی ندارند اما کاملا به یکدیگر متصل کرده اند.

وزیر کشور گفت: جابجایی استانداران با هدف استفاده از ظرفیت ها در نقاط مختلف کشور انجام می شود. رحمانی فضلی که به منظور شرکت در مراسم تکریم و معارفه استاندار مرکزی به این استان سفر کرده است، در بدو ورود به استان در جمع خبرنگاران، ایجاد تجربه جدید و انتقال تجربیات را از دیگر اهداف تغییر استانداران عنوان کرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رئیس مجلس دیدار و گفت وگو کردند. رئیس مجلس شورای اسلامی پس از شنیدن سخنان اعضای شورای شهر اسلامی تهران گفت: مجلس از بعد تقنینی حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد تا عملکرد شورا ارتقاء یابد و در این رابطه مساعدت‌های لازم به عمل خواهد آمد. لاریجانی در این دیدار افزود: باید به مشکلات ترافیکی و آلودگی‌های زیست محیطی شهر تهران رسیدگی جدی شود.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که با دولت‌های خطرناک از کره شمالی گرفته تا ایران مقابله خواهد کرد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا  در سخنانی در بنیاد هریتج گفت: من همیشه نیازهای کشورمان را نیز در اولویت نخست قرار می‌دهم. به همین علت است که ما از توافق‌های بین‌المللی یک طرفه خارج می‌شویم، مثل همکاری دو سوی اقیانوس آرام و توافق تغییرات آب و هوایی پاریس. این توافق‌ها برای کشور ما ویرانگر هستند.ترامپ افزود: دولت من به دنبال تقویت ائتلاف‌های قدیمی و شکل دادن دوستی‌های جدید بر مبنای منافع و ارزش‌های مشترک است.

همچنین فرمان مهاجرتی ترامپ در مورد ایران و کشورهای دیگر برای سومین بار تعلیق شد. سومین فرمان ترامپ که قرار بود از روز چهارشنبه اجرا شود و طی آن شهروندان ایران و چند کشور دیگر از دریافت ویزای ورود به آمریکا منع می شوند، توسط یک قاضی فدرال تعلیق شد. قاضی فدرال هاوایی روز سه‌شنبه ۲۵ مهر نسخه تازه ممنوعیت مسافرتی ترامپ که محدودیت هایی برای صدور ویزای شهروندان ایران، لیبی، سومالی، سوریه، کره شمالی، یمن، ونزوئلا و چاد از ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) اعمال می کرد، تعلیق کرد.

نماینده اقلیم کردستان عراق در تهران با بیان اینکه رهبران کرد آمادگی حل مشکلات با بغداد را دارند گفت: رهبران کرد این آمادگی را دارند که از طریق مذاکره بین اربیل و بغداد مسایل و مشکلات به وجود آمده بین دو طرف را حل کنند. ناظم دباغ  در مورد انتشار برخی از اخبار مبنی بر افزایش فشارها بر مسعود بارزانی جهت استعفا از ریاست اقلیم کردستان و همچنین آخرین تحولات در مورد انجام مذاکرات بین اربیل و بغداد خاطرنشان کرد: در همان موقع که بحث برگزاری رفراندوم در کردستان مطرح بود، با وجود این‌که برخی از اقوام کرد در آن منطقه و همچنین کشورهای همسایه با برگزاری رفراندوم موافق نبودند ولی آقای بارزانی تصمیم بر این موضوع داشتند و متاسفانه به برخی از نصایح و مشورت‌ها در این زمینه گوش ندادند.

همچنین یک مقام پیشین اطلاعاتی عراق ادعا کرد:میانجیگری ایران میان سلیمانیه و بغداد جلوی خونریزی و ویرانی را گرفت. وفیق السامرائی، رئیس پیشین اداره اطلاعات نظامی عراق و مشاور امنیت ملی عراق در زمان ریاست جمهوری جلال طالبانی در گفت‌وگو با المیادین ضمن اشاره به اینکه همه پرسی جدایی کردستان عراق قبل از اجرایی شدن خاتمه یافت، مدعی شد: میانجیگری ایران میان سلیمانیه و بغداد جلوی خونریزی هزاران نفر و ویرانی شهرها را گرفت.

یکی از فرماندهان پیشین اتحادیه میهنی کردستان نیز عراق اعلام کرد که زمانی که داعش به مرزها رسید، ایران کمک‌های فراوانی به اقلیم کردستان عراق کرد.   برهم صالح، رئیس ائتلاف برای دموکراسی و عدالت عراق  ضمن اشاره به دیدارش با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق گفت: زمانی که داعش به مرزهای کردستان رسید، ایران کمک‌های فراوانی به اقلیم کردستان عراق کرد.

آیت‌الله جنتی ضمن دعوت از محققان و مراکز تحقیقاتی برای پژوهش در زمینه هیئت اندیشه ورز، گفت: مجلس خبرگان رهبری از نظرات اندیشمندان در این زمینه استقبال می‌کند. دبیر شورای نگهبان در آغاز نشست هفتگی اعضای شورای نگهبان، ایام شهادت امام سجاد (ع) را تسلیت گفت و تاکید کرد: دلیل دشمنی بدخواهان ایران اسلامی با مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی، ترس آنها از قدرت برخاسته از پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

دادستان کل کشور ضمن ارائه توضیحاتی درباره اجرای حکم اعدام بابک زنجانی گفت که مقدمات اجرای حکم بابک زنجانی باید فراهم شود. حجت الاسلام والمسلمین منتظری در پاسخ به سوالی درباره شایعه اجرای حکم اعدام بابک زنجانی و رد اعاده دادرسی وی در دیوان عالی کشور گفت: شایعه چرا؟ باید منتطر باشیم ببینیم چه می شود، ان‌شاءالله زودتر حقوق مردم برگردد.

اسناد پرونده تخلفات نفتی دولت نهم و دهم

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور دولت دهم در سال ۸۸ محکوم به جبران ۴۶.۰۱۰ میلیارد ریال از طریق انتقال این مبلغ از حساب‌های درآمدی شرکت ملی نفت به خزانه شد. در آخرین روزهای زمستان سال ۹۵ در حالی که هوای سرد بر جان ها نشسته بود، خبری در زمان بررسی بودجه ۹۶ تمام توجهات را به خود جلب کرد و آن موضوع تخلفات نفتی دولت نهم و دهم بود، تخلفاتی که آمار و ارقام متفاوتی درباره آن بیان می شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۷-۲۶ ۲۲:۳۸

بابک زنجانی که خودش به این مقام نرسید او با کمک آقایانی که در راس هستند توانست به اینجا برسد حال آیا نامردی نیست که سرنوشتش این باشد؟ایا این آقایان می‌توانند راحت بخوابند؟