• پنجشنبه / ۲۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 96072715624
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل استاندارد فارس:

هرجا استاندارد مانع تولید باشد تجدید نظر می‌کنیم

هرجا استاندارد مانع تولید باشد تجدید نظر می‌کنیم

ایسنا/فارس مدیرکل استاندارد استان فارس با تأکید براین‌که استاندارد و لزوم توجه به آن مانع تولید و ارتقاء تولید و بهره‌وری نیست، گفت: هرجا که استاندارد مانع تولید باشد تجدید نظر خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، «مرتضی رهنما» امروز (پنج‌شنبه 27 مهر) در آئین تجلیل از واحدهای نمونه دارنده نشان استاندارد در فارس، گفت: توجه به توسعه اقتصادی در کنار سلامت مردم همواره مد نظر استاندارد قرار داشته و ما از تولید سالم حمایت کرده و می‌کنیم.

او با تصریح این‌که واحدهای تولیدکننده محصولات سالم بر نظارت بیشتر و کنترل دقیق‌تر تأکید دارند، گفت: همه نظارت‌ها و بازرسی‌های استاندارد در راستای حمایت از تولید بوده و این ثابت شده است.

رهنما با اشاره به این‌که روح و جان یک بنگاه اقتصادی در فروش مطلوب محصولات تولیدی است، گفت: توجه به استاندارد به معنای جان بخشیدن به تولید و بی‌توجهی به استاندارد به معنای هرج و مرج تولید است.

او رسیدن به رشد متوازن و توسعه پایدار اقتصادی را در گرو توجه به استاندارد قابل حصول دانست و گفت: صادرات هم بدون توجه به استاندارد به معنی تیشه به ریشه اقتصاد کشور زدن تلقی می‌شود، اگر کالای غیراستانداردی تولید و در کشور توزیع شود، تولیدکننده برای مردم مشخص خواهد شد اما اگر همین کالا صادر شود به نام ایران تمام می‌شود.

رهنما با اشاره به این‌که هم‌اکنون بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان وثیقه ملکی و مالی دریافت می‌کنند، گفت: باید استاندارد را به شکلی تعریف و فراگیر و تأثیرگذار کنیم که بتوان گفت آینده یک شرکت با محصولات استاندارد یعنی سودآوری و بانک هم در این صورت می‌تواند با اطمینان تسهیلات را بدون وثیقه‌های ملکی در اختیار تولیدکننده قرار دهد.

او تعریف پیوست استاندارد برای طرح‌های جدید الزامی دانست و گفت: نمی‌توان منتظر ماند تا کارخانه‌ای تأسیس شود و زمانی که برای فروش محصولاتش با مشکل مواجه شد به‌دنبال استانداردسازی رفت.

رهنما استاندارد را زمینه‌ساز پویایی اقتصاد و حرکت رو به رشد جامعه دانست و گفت: براساس آمارها اکنون 1000 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد فارس قرار دارد و 1555 محصول تولیدی در این استان نشان استاندارد دریافت کرده است.

او با اشاره به بازرسی‌های مداوم در قالب برنامه‌های مشخص سازمانی از مراکز تولید و عرضه، گفت: طی یک سال گذشته تعداد 20 پروانه واحدهای مختلف تولیدی تعلیق و 20 پروانه هم باطل شده است، این نشان‌ از توجه ما به بازرسی‌های کارآمد، دارد.

رهنما به اینکه بخش عمده‌ای از کار استاندارد در فارس به بخش خصوصی واگذار شده است، افتخار کرد و گفت: در استان فارس حدود 2 برابر نیروی انسانی که در بخش دولتی استاندارد اشتغال دارد، در بخش خصوصی فعال است.

مدیرکل استاندارد فارس با اشاره به ثبت 180 سند استاندارد در سه سال گذشته در این استان، گفت: امروز در استان فارس علاوه‌بر آزمایشگاه‌ها و شرکت‌های همکار، 11 مرکز آموزشی همکار استاندارد وجود دارد.

رهنما با اشاره به اقدامات خوبی که در شورای فنی استان فارس انجام شده است، از رشد 50 درصدی پروانه‌های استاندارد مصالح‌ساختمانی در این استان خبر داد.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha