• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96073016911
  • منبع : نمایندگی کرمان

حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا مطرح کرد،

اعتماد به مردم و ابتکارات استاندار مهمترین عامل انتخاب استان کرمان به عنوان الگوی اقتصادی کشور

اعتماد به مردم و ابتکارات استاندار مهمترین عامل انتخاب استان کرمان به عنوان الگوی اقتصادی کشور

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اعتماد به مردم و ابتکارات استاندار کرمان مهمترین عامل انتخاب استان کرمان به عنوان الگوی اقتصادمقاومتی در سطح کشور دانست.

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از دلایل اینکه استان کرمان به عنوان الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح شده است را تجربه موفق استان در اجرای اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه‌گنج دانست و اظهار کرد: عملگرایی استاندار کرمان، ابتکارات و خلاقیت وی در اقتصاد را می توان از عاملان مهم این انتخاب نام‌برد، ضمن‌آنکه پیگیری‌های استاندار کرمان برای آنکه قلعه‌گنج را به عنوان شهر پایلوت اقتصادمقاومتی معرفی شود، در این مهم بی‌تاثیر نمی دانم.

وی از  پای کار آوردن همه ارکان جامعه توسط استاندار سخن به میان آورد و بیان کرد: مثلث توسعه اقتصادی استان یکی از خلاقیت‌های استاندار کرمان است، زیرا این طرح همه ارکان جامعه را درگیر مسایل اقتصادی و توسعه‌ای کرد، به‌گونه‌ای که اضلاع مثلث را روحانیت، نمایندگان مردم در مجلس، دولت و بخش خصوصی تشکیل داده‌اند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی پهن کردن فرش قرمز واقعی برای بخش خصوصی در استان کرمان توسط نماینده عالی دولت  را یکی دیگر از علل این انتخاب نام‌ برد و تصریح کرد: رزم‌حسینی توانست استفاده مناسبی از توان بخش خصوصی در پیشبرد اهداف توسعه‌ای خود در استان داشته باشد.

وی استاندار کرمان را یک فرد پیگیر و سمج در اجرای پروژه‌های اقتصادی دانست و عنوان کرد: استان کرمان قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بی‌شمار در زمینه های گردشگری، صنعتی ومعدنی، کشاورزی و نیروی انسانی دارد که این موضوع خود می‌تواند یکی از برگ‌های برنده استان کرمان باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تقسیم‌بندی استان کرمان به هشت منطقه اقتصادی را یکی دیگر از ابتکارات استاندار کرمان و همچنین دلایل انتخاب استان کرمان تحت عنوان الگوی اقتصادمقاومتی کشور می داند و مطرح کرد: استاندار کرمان توسعه هر منطقه از استان را برعهده موسسه‌های بزرگ بخش خصوصی گذاشت.

وی با بیان این مطلب که نگاه به مردم جزء اصلی اقتصادمقاومتی است که در استان کرمان این نگاه وجود دارد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مردم و توجه به سرمایه‌های خرد از اهم اقدامات استان کرمان برای اجرای اقتصادمقاومتی بوده است، به‌گونه‌ای که با تشکیل صندوق‌های خرد روستایی توانست مردم را پای کار بیاورد که می‌توان نتیجه درخشان این مهم را در قلعه‌گنج نظاره‌گر باشیم.

حسن‌پور استفاده از شعار ولایت و توسعه در امور اقتصادی و سیاسی و تدوین طرح منشور همدلی را از دیگر موارد دخیل در الگو شدن استان کرمان در اقتصادمقاومتی برشمرد و عنوان کرد: احصا قوانین مزاحم توسعه توسط استاندار کرمان و ارسال قوانین مزاحم به مجلس و دولت برای رفع آنها نیز بی تاثیر نمی‌باشد، قابل توجه است که برای نخستین‌بار یکجا قوانین مزاحم مشخص شده‌اند.

وی طرح افزایش اختیارات استان‌ها برای تسریع در امور اقتصادی را از دیگر تلاش‌های استاندار کرمان دانست و بیان کرد: مهمترین عامل در موفقیت استان کرمان نخست لطف و توجه خداوند متعال بوده است و همچنین همکاری و تعامل بین کلیه ارکان حکومت از جمله نمایندگان دولت، مجلس و قوه قضائیه و همکاری خوب ارگان‌های امنیتی بسیار موثر می باشد، ضمن‌آنکه توجه به مردم و اعتماد به آنها و استفاده از ظرفیت نخبگان از نکات درخشان این موفقیت می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha