• یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 96073017043
  • خبرنگار : 71464

پورابراهیمی: دولت به بزرگترین هزینه فرصت تبدیل شده است

پورابراهیمی: دولت به بزرگترین هزینه فرصت تبدیل شده است

پور ابراهیمی با بیان اینکه دولت از دارایی‌های خود به خوبی استفاده نمی‌کند گفت: اکنون دولت خود به بزرگترین هزینه فرصت تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی روز یکشنبه (٣٠ مهر) در اولین همایش مولدسازی و مدیریت دارایی‌های دولت با اشاره به اهمیت دارایی‌های دولت افزود: در یکی دو سال گذشته اقدامات خوبی برای شناسایی اموال دولت صورت گرفته است و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بخشی از چالش‌های اقتصادی دولت بطور مستقیم و غیر مستقیم به مدیریت دارایی های دولت بر می گردد.

وی در بخشی از سخنانش به انتشار اوراق قرضه توسط دولت اشاره کرد و گفت باید وضعیت انتشار اوراق شفاف و روشن باشد.

او به اهمیت بحث استفاده درست از دارایی‌های دولت نیز اشاره کرده و بیان کرد: اگر از دارایی های دولت به خوبی استفاده نشود این دارایی ‌ها تاثیر معکوسی در رشد و پیشرفت کشورها خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه متوسط بازده دارایی‌های دولت کمتر از ۵ درصد است، اظهار کرد: متاسفانه نرخ بازده دارایی‌های دولت بصورت عام هم ۳ درصد است و دولت به بزرگترین هزینه - فرصت در کشور تبدیل شده است.

وی درباره موضوعات مطرح شده درباره تدرین لایحه ای درباره اموال دولت هم گفت: اکنون مجلس آمادگی دارد که لایحه دولت درباره ساماندهی اموال خود را در اسرع وقت و خارج از نوبت بررسی کند. متاسفانه اکنون دولت نمی‌داند دارایی‌های‌اش چقدر است و در قدم اول باید این اموال شناسایی شود و اگر این اموال در دست بخش خصوصی باشد، دولت می‌تواند از انتفاع آن استفاده کند.

پورابراهیمی در ادامه سخنانش با بیان اینکه انتشار ابزار مالی و بدهی باید در یک چارچوب باشد، اظهار کرد: از طرفی دنبال کاهش نرخ سود بانکی هستیم ولی از طرف دیگر با ایجاد بازار بدهی، تمامی زحمات کاهش نرخ سود از بین می‌رود که نتیجه آن نابود کردن تصمیمات شوار پول اعتبار است.

وی از تمامی دستگاه‌ها در تمامی ارگان‌ها و قوا خواست در تصمیمات نظر واحدی داشته باشند و گفت: مجلس از دولت به معنای عام، برای شناسایی اموال، ارزش گذاری و مولدسازی آنها حمایت می‌کند و هیچ دستگاهی نباید از شفافیت مستثنی شوند زیرا شفافیت از عوامل پیشرفت در کشور است.

پور ابراهیمی در بخشی دیگر از سخنانش بیان کرد: امروز اداره کشور بسیار سخت است و متاسفانه بخشی از رکود از عدم توان دولت برای بازپرداخت بدهی های خود است.

وی درباره دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران هم بیان کرد: ترامپ شمشیر برهنه علیه ملت ایران افراشته و کشور را به جنگ اقتصادی فراخوانده است و تنها می‌توان از طریق منابع داخلی به اقتصاد مقاومتی دست یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha