• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96080100305
  • خبرنگار : 90047

همچنان برای بلیت فروشی الکترونیکی آماده‌ایم

مدبر: مشکل زیرساختی برای حضور بانوان در استادیوم آزادی نداریم

مدبر: مشکل زیرساختی برای حضور بانوان در استادیوم آزادی نداریم

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نشست مطبوعاتی، اعلام کرد: این شرکت با توجه به این که مالک ورزشگاه آزادی است می‌تواند بر اساس قوانین حاکم بر باشگاه‌های دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس اقدام به بلیت فروشی الکترونیکی کند و قطعا می‌تواند کمک بزرگی برای بازسازی این ورزشگاه را به دنبال داشته باشد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، مصطفی مدبر در جمع خبرنگاران و در آخرین روز از  هفته "تربیت ‌بدنی" ،اظهار کرد: دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی که از ورزشگاه آزادی برای برگزاری دیدارهای خود استفاده می‌کنند شرایط خود را برای بلیت فروشی مطرح کرده‌اند، اما بهتر بود که بلیت فروشی به یک نهاد واگذار شود نه این که هر باشگاهی خود خواهان بلیت فروشی شود.

وی گفت‌: البته پیش از این نیز قرار بود شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به نمایندگی از این دو باشگاه و تیم‌ ‌ملی موضوع فروش بلیت به صورت الکترونیکی را با این دو باشگاه با همان تقسیمات قبلی مطرح کند و به همان شکل قبلی این کار صورت بگیرد و ما نیز فقط اجاره بهای این ورزشگاه را از محل فروش بلیت دریافت کنیم  که در ادامه‌ مسیر تغییراتی ایجاد شد و این کار صورت نگرفت.

مدبر ادامه‌ داد: شرکت برهان مبین قبلا قراردادی را به مدت یازده سال با سازمان لیگ فوتبال منعتقد کرده بود که قرار بود 35 درصد از محل بلیت فروشی به این شرکت اختصاص  داده شود. از مدت عقد این قرارداد دو سال سپری می‌شود و در طی این دو سال تنها این شرکت توانسته است بلیت فروشی استادیوم آزادی را انجام دهد، در حالی که می‌توانست این شرکت برای سایر ورزشگاههای همچون غدیر اهواز  که درآمدش کمتر از استادیوم آزادی است نیز بلیت فروشی انجام دهد. هر چند که هزینه‌هایی در این زمینه صورت نگرفته است، اما به‌ هر حال این شرکت هزینه خود را دریافت کرده است. قرار بود قرارداد با این شرکت فسخ شود و یا دوباره اقاله صورت بگیرد، اما در مجموع بلیت فروشی به دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال واگذار شد. چون قرارداد با شرکت برهان مبین فسخ شد، این شرکت ادعا داشت که در این مدت بلیت فروشی زیادی صورت نگرفته است و تیم‌های استقلال و پرسپولیس از تماشاگران بالایی برخوردار نبوده اند به همین خاطر بلیت فروشی در آن زمان آن طور که انتظار داشت، انجام نشده است. به‌ هر صورت تا زمانی که تکلیف برهان مبین مشخص می‌شد ما به لحاظ حقوقی نمی توانستیم قرارداد دیگری را در این زمینه  با سازمان لیگ فوتبال داشته باشیم. حتی در وهله اول قرار بر این شد  که این شرکت  از محل بلیت فروشی به جای 35 درصد 12.5 درصد قرارداد جدیدی را به امضا برساند که ما اعلام کردیم که از لحاظ حقوقی این کار امکان پذیر نیست که قبل از فسخ قرارداد ما بخواهیم بلیت فروشی در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گذاشته شود.

وی خاطر نشان کرد: شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مالک استادیوم آزادی است و طبق چارچوب مقرارت و قوانین حاکم بر هر دو باشگاه و فدراسیون‌ها خود می‌توانست بلیت فروشی را برای هر دو باشگاه و حتی برای بازی‌های تیم‌ ‌ملی انجام بدهد که قطعا این می‌توانست کمک بزرگی برای بازسازی استادیوم آزادی باشد که متاسفانه این کار صورت نگرفت.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه‌ ‌اضافه کرد: ما هنوز هم آمادگی پذیرش بلیت فروشی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس  و تیم‌ ‌ملی را در ورزشگاه آزادی داریم ضمن این که به لحاظ امنیتی من تصور می‌کنم که این ورزشگاه تحت تهدیدات امنیتی است و باید در استادیوم آزادی بتوانیم امنیتی از این جهت ایجاد کنیم تا زمانی که یک تماشاگر در بین جمعیت ۱۰۰ هزار نفره ترقه‌ای را می اندازد بتوانیم از طریق دوربین‌های خود چهره این فرد را شناسایی کنیم. به‌ هر شکل اگر سازمان لیگ و تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیاز به حمایت‌های ما داشته باشند ما می‌توانیم در کار فروش بلیت الکترونیکی کمک کنیم.  

وی درباره بازسازی سکوهای ۳۴، ۳۵ و ۳۶ استادیوم آزادی و این  که این بازسازی در چه مرحله‌ای قرار دارد، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که بازسازی این سکوها را در سه ماه به اتمام برسانیم، اما زمان بر است و نیاز به حمایت‌ داریم. تمام سعی ما بر این است که بتوانیم بهترین کار بازسازی را در مجموعه ورزشی آزادی انجام دهیم تا در آینده دیگر مشکلی برای این ورزشگاه ایجاد نشود. اگر بودجه به موقع به دست ما برسد  می‌توانیم در پایان دو سال، بازسازی استادیوم آزادی را به اتمام برسانیم. ضمن این که هنگام بازسازی این سه سکو متوجه شدیم که زیر این سکوها بتن انباشته شده است و تخریب آن زمان بر است. بنابراین هنوز نتوانسته‌ایم  که کار این سکو را به پایان برسانیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در استادیوم آزادی انجام دهیم آب بندی این سه سکو است و حتی به دنبال تغییرات و به روز کردن بلندگوها، نور دهی و سایر تجهیزاتی که مورد نیاز است هستیم. تا به امروز برای تعمیر این سه سکو چهار میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. البته پیش‌بینی ما برای  کل بازسازی استادیوم آزادی ۱۶۰ میلیارد تومان بود که قرار بود دولت در دو بخش و در مدت دو سال این بودجه را در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور قرار دهد. امیدوارم که بودجه به موقع به دستمان برسد تا در این دو سال این کار به اتمام برسد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همچنین در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، اظهار کرد: ما به لحاظ سخت افزاری و امکانات برای حضور بانوان در استادیوم ها هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم به لحاظ امنیتی، سخت افزاری و حتی ایجاد جایگاه مناسب برای ورود و خروج بانوان و سرویس های بهداشتی تمهیدات لازم را بیاندیشیم، اما به هر صورت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در جایگاه تصمیم گیری نیست.

او در ادامه‌ درباره استانداردسازی پیست‌های اسکی نیز ، خاطر نشان کرد: ما به سرعت استانداردسازی پیست‌های اسکی را انجام داده‌ایم و به دنبال این هستیم که بتوانیم تا فصل زمستان این پیست قابل بهره‌برداری باشد، حتی سعی کردیم از نظر استانداردسازی مشکلاتی که وجود داشت از طریق موسسه استانداردسازی با بازدیدی که از این پیست‌ها داشتند را بر طرف کنیم تا بتوانیم هر چه‌ سریع‌تر مجوز بهره‌برداری پیست اسکی دیزین را بگیریم.

مدبر در خصوص شایعات عجیبی که در برخی از سایت‌ها درباره مفقود شدن ۱۰۰ نفر منتشر شده بود، گفت‌: ما در حال‌ بازسازی پیست اسکی دیزین هستیم و تله کابینی کار نمی‌کند که کسی بخواهد در آن حبس شود. ما شکایتی را آماده کرده‌ایم که کسانی می‌خواهند مانع استانداردسازی پیست دیزین شوند را پیدا کنیم تا دیگر شاهد منتشر شدن چنین شایعاتی در پیست اسکی دیزین نباشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره وضعیت بازسازی مجموعه ورزشی شیرودی، بیان‌ کرد: زمانی که قالیباف شهردار بود، به رغم این که تمهیدات لازم صورت گرفته بود و همه موارد برای بازسازی این مجموعه وجود داشت این کار به نتیجه‌ نرسید و فکر می‌کنم که تیم قالیباف قصد تعامل با شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نداشتند. امیدوارم که با حضور تیم جدید در شهرداری این مشکل حل شود و بتوانیم در بازسازی مجموعه شیرودی گام‌های بزرگی را برداریم تا این ورزشگاه به دلیل تخریب دچار ریزش نشود.

وی در ادامه‌ این نشست همچنین درباره واگذاری استادیوم آزادی به بخش خصوصی، خاطر نشان کرد: آزادی قیمت گذاری نشده است و خصوصی سازی این بخش به معنای آن نیست که ما بخواهیم آزادی را به معرض فروش بگذاریم. به‌ هر صورت فروش استادیوم آزادی کار غیر اجرایی و غیر معقولی است.

مدبر درباره درخواست فدراسیون بسکتبال برای در اختیار گذاشتن یک زمین آماده برای انجام تمرینات بسکتبال برای باشگاه مهرام، خاطر نشان کرد: ما به فدراسیون بسکتبال اعلام کرده‌ایم  که ما نمی توانیم یک سالن آماده در اختیار این فدراسیون قرار دهیم. هر فدراسیونی که از ما زمین نیمه کاره بخواهد که برای انجام تمرینات‌شان خود به دنبال تکمیل آن باشد ما زمین مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهیم و حمایتشان نیز می‌کنیم. همان طور که فدراسیون والیبال این درخواست را از ما داشت و ما با گذاشتن یک سوله در اختیار آنها، توانستند سوله را به یک محل تمرینی تبدیل کنند. به فدراسیون بسکتبال هم گفته ایم که در حال‌ حاضر یک سالن در بعثت و با گنجایش سه هزار نفر به صورت نیمه کاره وجود دارد  که باشگاه مهرام می‌تواند  این سالن را تکمیل کند. ما این آمادگی را داریم  که سالن های نیمه کاره را در اختیار بخش خصوصی و یا فدراسیون قرار دهیم و هیچ مشکلی در این زمینه  وجود ندارد. ما سالن آماده نداریم که در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

وی همچنین در ادامه‌ درباره درخواست فدراسیون اتومبیلرانی برای شروع یک پروژه‌ جدید توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، گفت‌: از سال 92 تا به الان هیچ پروژه‌ جدیدی را آغاز نکرده‌ایم و برنامه‌ای نیز برای این کار نداریم و ما تا زمانی که پروژه‌ های قبلی خود را به اتمام نرسانیم نمی توانیم پروژه‌ جدیدی را آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درباره وضعیت پیست دوچرخه‌سواری ساری نیز ‌اضافه کرد: این پیست یکی از مهم‌ترین پیست‌های ماست که سازه و فضای کار آن تمام شده است. برای بازسازی  این پیست  کار مناقصه آن را انجام داده‌ایم و تنها مشکلی که در بازسازی با آن مواجه هستیم، بخش پوشش سقف و پیست تراک چوبی آن است. در کشور متاسفانه این تکنولوژی وجود ندارد و ما ناچار هستیم با اتصال دادن شرکتهای داخلی با شرکت‌های خارجی بتوانیم پیست تراک چوبی را وارد کشور کنیم. امیدوارم با بخش خصوصی بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم. ضمن این که پیست دوچرخه‌سواری کرمان نیز آماده افتتاح است و این پیست در حال‌ حاضر روکش پلیمری دارد.

وی با اشاره به این که از زمان تاسیس این شرکت تا الان 596 پروژه‌ داشته است، خاطر نشان کرد: در سال 92 همزمان با شروع دولت تدبیر و امید از 596 پروژه‌ 292 پروژه‌ باقی‌ مانده بود که از این تعداد 54 پروژه‌ را در سراسر کشور افتتاح کرده‌ایم و تا پایان امسال بنا داریم در صورت تامین اعتبار 48 پروژه‌ دیگر را افتتاح کنیم. در حقیقت در پنج ساله دولت 102 پروژه‌ تا پایان سال 96 افتتاح می‌کنیم و تحویل جامعه ورزش می‌دهیم.

وی ‌اضافه کرد: نقش جهان و استادیوم پنج هزار نفری میان رود شیراز جزو پروژه‌های بزرگی بود که انجام شد و پنج پروژه‌ دیگر در هفته‌ تربیت ‌بدنی نیز افتتاح شد که از جمله می‌توان به سالن دوومیدانی بروجن اشاره کرد که توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. امیدوارم که دو پروژه‌ دیگر از جمله خرم آباد، اردبیل و یزد را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم. قطعا اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد ما می‌توانیم در بخش دوومیدانی که اکثر پروژه‌ ها مربوط به بخش دوومیدانی است، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه‌ این نشست، توضیح داد: این شرکت در سال 95 ، 509 میلیارد تومان  بودجه برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نظر گرفته شده بود که به صورت اوراق در اختیار شرکت قرار داده شد که از این میزان بودجه 232 میلیارد تومان جذب شرکت شد و کمتر از 50 درصد پرداخت شده است. در سال 96 نیز 368 میلیارد تومان بودجه مصوب داریم که این میزان بودجه از طریق 27 صدم درصد ارزش افزوده از محل استان‌ها بوده که تاکنون 206 میلیارد تومان در قالب اوراق این بودجه به شرکت تخصیص داده شده است که به لحاظ زیر ساختی می‌توانم بگویم که نسبتا وضعیت خوبی داریم. ما باید بتوانیم به سمت نرم افزاری نیز گام موثری برداریم و افراد خوبی برای حفظ و نگهداری پروژه‌های خود داشته باشیم. در حال‌ حاضر در بخش نرم افزاری و همچنین حفظ اماکن ورزشی با مشکلات زیادی مواجه هستیم. پروژه‌ افتتاح و تحویل داده می‌شود، اما بعد از مدتی به دلیل عدم نگهداری مناسب دچار آسیب جدی می‌شود. متاسفانه ادارات کل استان‌ها با بودجه نگهداری مشکل دارند. اگر استفاده بهینه از پروژه‌ هایی که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند توسط ارگان‌ها و نهادهای مختلف صورت بگیرد این مساله برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ایجاد انگیزه می‌شود تا کار پروژه‌ های نیمه کاره را هر چه‌ سریع‌تر به سرانجام برساند تا دیگر پروژه‌ های نیمه کاره نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: نقش جهان یکی از پروژه‌ های مهمی بود که توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور صورت گرفته است و در حال‌ حاضر سپاهان در آن بازی می‌کند. تکمیل این سازه به طور کامل انجام شده است و تنها بخشی از آن که چادر است باید روی استادیوم کشیده شود که ما چادر لازم را نیز تهیه کرده‌ایم و وسایل لازم برای نصب آن وجود دارد. منتهی به خاطر این که در بخش ایمن سازی بتوانیم کار مضاعفی را انجام بدهیم خودمان یک مقدار وسواس زیادی به خرج می‌دهیم تا بتوانیم المنت‌های مناسبی زیر چادر نصب شود تا کار نهایی را به اتمام برسانیم. در زمینه کار عمرانی نقش جهان دیگر مشکلی ندارد و تمام کارهای بازسازی آن به اتمام رسیده است. حتی درباره طبقه دوم نقش جهان که برخی ها می‌گویند دلیل عدم استفاده از طبقه دوم به دلیل مشکلاتی است که این طبقه دارد باید این را بگویم که طبقه دوم نقش جهان قابل بهره‌برداری است و هیچ مشکلی ندارد. در صحبتی  که با مسئولان و استاندار اصفهان داشتیم به ما گفتند چون جمعیت زیادی وجود ندارد ما از طبقه دوم استفاده نمی‌کنیم. استفاده نکردن به معنای آن نیست که طبقه دوم مشکل دارد و در حال‌ ریزش است. استادیوم نقش جهان از نظر ایمنی بهترین ایمنی را دارد و هیچ حادثه‌ای به جز زلزله در آن قابل تصور نیست. ما سعی کرده ایم استانداردها را به طور مضاعف در آن رعایت کنیم.

مدبر در پاسخ به این سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این که برخی از افراد عنوان می‌کنند که بیرون استادیوم نقش جهان اصفهان پلاک خاک و بیابان است، گفت: این موضوع به شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور  ارتباطی ندارد و شرکت هیچ عملیاتی خارج از استادیوم انجام نمی‌دهد. باید مسئولان استان و شرکت فولاد کارهای باقی‌ مانده را انجام بدهند. تمام کارهای نقش جهان به جز چادر انجام شده و کار دیگری در نقش جهان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور، خاطر نشان کرد: سعی ما بر این است که طرحهای نیمه تمام را به بخش خصوصی واگذار کنیم همانند پدل، استادیوم آزادی، انقلاب و شیرودی. اعتقاد من این است که باید بخش خصوصی را وارد کار کنیم و دولت نیز خود در این زمینه  تاکید بسزایی دارد. شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور بر اساس اصل "44" در واگذاری قرار گرفته است چون ماهیت توسعه‌ای دارد، اما قابل واگذاری نیست. به خاطر کارهای توسعه‌ای این شرکت قابل واگذاری نیست. البته اموال و دارایی‌های این شرکت قابل واگذاری است. به طور کلی این شرکت در 33 نقطه دارای اموال و دارایی است که 17 نقطه از این 33 نقطه مجموعه سوارکاری در سراسر کشور است که به اعتقاد من به جز نوروز آباد و گنبد که از نظر قابلیت حاکمیتی قابل واگذاری نیستند مابقی اماکن قابل واگذاری هستند.

وی در ادامه‌ بیان‌ کرد: باشگاه آزادی و انقلاب که محل مناسبی برای ورزش هستند، متاسفانه دچار مشکلات جدی هستند. در حال‌ حاضر 80 درصد از مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار بخش خصوصی است، مثل پدل که یک میلیارد و 300 میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده است. خصوصی سازی فقط فروش اموال نیست. این گونه مسائل سبب شده است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و سرویس دهی بهینه دچار مشکلات زیادی شود و در بلاتکلیفی قرار بگیرد. حتی آزادی را در لیست فروش قرار می دهند و اجازه نمی‌دهند که کار عمرانی خاصی را در این مجموعه انجام دهیم و یا شیرودی به همین شکل. وقتی پیست اسکی دیزین در لیست فروش قرار می‌گیرد ما نمی توانیم برای ایمن سازی آنها کاری انجام دهیم و یا هزینه ای کنیم. این گونه مسائل پارادوکسی هستند که ما گرفتار آن هستیم و امیدواریم که این موضوع به زودی حل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه‌ این نشست  همچنین، ‌اضافه کرد: شرکت خصوصی سازی به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام کرد که آماده هر گونه همکاری است تا بتوانیم بخش‌های دیگری را نیز به بخش خصوصی واگذار کنیم. البته واگذاری به صورت بی یو تی (اجاره به شرط تملک) در آن دیده شده است و قانون اجازه چنین کاری را منع نمی‌کند. در حال‌ حاضر مقدار زیادی از فضا در اختیار فدراسیون‌ها است و تنها 57 درصد از اماکن در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است. به طوری  که مجموعه ورزشی آزادی 41 مکان دارد که 27 مکان آن در اختیار فدراسیون هاست. انقلاب 54 مکان که 22 مکان آن در اختیار فدراسیون‌ها است. همچنین شیرودی 80 درصد از اماکن آن در اختیار فدراسیون‌ها و هیات های ورزشی است و مجموعه ورزشی کشوری نیز 38 درصد آن در اختیار فدراسیون ها است که می‌توانم بگویم همچنین مجموعه ورزشی تنیس که 100 درصد در اختیار فدراسیون تنیس قرار دارد و سوار کاری 29 درصد در اختیار فدراسیون است، اما متاسفانه هنوز هم برخی از دوستان کم لطفی می‌کنند و می‌گویند که برای برگزاری مسابقات فضای کافی ندارند. اینها همه منبع درآمدزایی برای فدراسیون ها است، اما باز هم برخی از فدراسیون ها در این زمینه  گلایه می‌کنند. برخی از فدراسیون ها در نگه داری اماکن ورزشی خود زمان کافی را نمی‌گذارند.  مثل سالن افراسیابی که واقعا شرایط خوبی ندارد. البته برخی از فدراسیون‌ها مثل تنیس از محل درآمد خود به خوبی در حفظ و نگه داری اماکن خود را نهایت بهره‌برداری لازم را دارد و ضمن درآمدزایی از محل درآمد خود برای بازسازی مجموعه ورزشی نیز استفاده می‌کند و یا والیبال به همین شکل. برخی از فدراسیون‌ها فقط استفاده کننده هستند و نه تنها در بازسازی اماکن ورزشی خود هیچ گونه کاری انجام نمی‌دهند ،‌ بلکه بارها شکوه کرده اند که معتقدند امکانات کافی در اختیار ندارند. ما 100 درصد شرکت دولتی هستیم و نمی توانیم سر خود عمل کنیم و امکانات بیش از حدی را در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم.

مدبر ادامه‌ داد: فدراسیون‌ها نه تنها اجاره بها نمی‌دهند حتی پول آب و برق را نیز باید شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور متقبل شود. ما سه و نیم میلیارد تومان به تازگی بابت انشعابات بودجه پرداخت کرده‌ایم که اگر این مبلغ پرداخت نمی‌شد برق یا آب برخی از اماکن قطع می‌شد. ما این مبلغ را پرداخت کرده‌ایم و می دانیم که هیچ برگشتی نخواهد داشت. ما واقعا در دریافت اجاره بها از فدراسیون‌ها دچار مشکل هستیم. من این را می دانم که فدراسیون‌ها از نظر بودجه دچار مشکل هستند، به ویژه‌ فدراسیون‌های که قهرمان پروری می‌کنند و یا حتی برخی از فدراسیون‌ها نمی‌توانند درآمدزایی داشته باشند، اما به‌ هر حال از محل دریافت کمک‌های خود می‌توانند بخشی از بدهی های خود را پرداخت کنند و در حفظ و نگه داری اماکن سهیم باشند. در حال‌ حاضر استادیوم آزادی محلی برای انجام تمرینات و مسابقات تیم‌های استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی است . به آنها گفته ایم که یا اجاره مختصر بدهند و یا اگر اجاره نمی‌دهند حداقل در حفظ و نگه داری اماکن سهیم باشند. هر بازی  که صورت می‌گیرد قریب به 70 تا 80 میلیون تومان برای حفظ چمن استادیوم آزادی هزینه می‌کنیم. حتی موتورخانه چمن آزادی که در سال 94 تعمیرات اساسی آن را انجام دادیم چهار میلیارد تومان بابت آن هزینه کرده‌ایم. این دو تیم و تیم‌ ‌ملی واقعا نمی‌توانند از محل تبلیغات و بلیت فروشی برای اجاره بهای خود را پرداخت کنند  و یا در حفظ و نگه داری این مجموعه ورزشی سهیم باشند؟ اگر درآمد نداشته باشند ما این مساله را قبول می‌کنیم، اما زمانی که درآمد دارند چرا بدهی‌های خود را پرداخت نمی‌کنند؟ در حال‌ حاضر سالن افراسیابی که در اختیار فدراسیون جودو است، ما به دنبال آن بودیم که این سالن را در اختیار شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور نگه داریم تا محلی برای تمرین تمام رشته‌های ورزشی باشد نه جودو، اما این فدراسیون نه تنها در حفظ و نگه داری سالن سهیم نیست ،‌ بلکه متاسفانه برای در اختیار گرفتن این سالن در برابر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مقاومت انجام داد، واقعا این جای شکایت ندارد؟ بدهی‌های انباشته شده فدراسیون‌ها ما را دچار مشکل کرده است. ما 60 میلیارد تومان از بدهی فدراسیون‌ها را برای کل سنوات آنها پرداخت کرده‌ایم تا به مرور زمان بتوانند این بدهی را پرداخت کنند. البته برخی از فدراسیون‌ها بدهی‌های آنها سه تا چهار میلیارد تومان بود و برخی از فدراسیون‌ها 200 تا 300 میلیون . اگر به فدراسیون‌ها فشار نمی آوریم به دلیل این است که می دانیم آنها نیز مشکلات زیادی از نظر درآمدزایی دارند، اما این امر به این منظور نیست که ما بخواهیم خود دچار مشکل شویم.

وی ‌اضافه کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نزدیک به یک سال و نیم است که بدهی‌های خود را به شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پرداخت نکرده است. امیدوارم که بعد از واگذاری بلیت فروشی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال آنها بتوانند از محل بلیت فروشی و از محل تبلیغات هزینه‌های خود را متقبل شوند. البته قول‌هایی در این زمینه  به ما داده‌اند که امیدوارم آن را عملیاتی کنند. به‌ هر صورت من امیدوارم که این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هر چه‌ سریع‌تر بدهی‌های ما را پرداخت کنند. من امیدوارم که روز پنجشنبه شاهد بازی تماشاگر پسندی از سوی دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس باشیم و این دو باشگاه بتوانند از محل بلیت فروشی در حفظ و نگه داری اماکن استادیوم آزادی نهایت تلاش خود را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در پایان، خاطر نشان کرد: با توجه به این که تنها دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی  از استادیوم آزادی برای انجا م بازی‌های خود استفاده می‌کنند و در حال‌ حاضر شرایط بلیت فروشی به خود دو باشگاه واگذار شده است، امیدوارم که بتوانند در آینده از لحاظ پرداخت بدهی‌های خود همکاری لازم را با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور داشته باشند. البته به اعتقاد من بهتر بود که بلیت فروشی به یک ارگان واگذار می‌شد و قرار بود که این کار نیز صورت بگیرد تا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به نمایندگی از دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و  تیم‌ ‌ملی بلیت فروشی را به صورت الکترونیکی انجام دهد و با همان تقسیماتی که قبلا وجود داشت. ما هیچ دخالتی در تقسیمات آنها نداریم و فقط می‌خواهیم اجاره بهای استادیوم آزادی را از محل فروش بلیت‌ها دریافت کنیم، اما به‌ هر حال در پایان مسیر تغییراتی صورت گرفت که من معتقد هستم که این مساله به نفع فوتبال نیست. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور آماده همکاری در پذیرش فروش بلیت الکترونیکی دارد اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی  و سازمان لیگ فوتبال خواستار این مساله باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۲ ۰۸:۴۹

اميدوارم زنان روزي به حق خود برسند. البته شايد آن زمان همگي ما پير شده باشيم