• دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 96080100497
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی یکم آبان بخوانید؛

بزرگداشت مصطفی خمینی/ضرورت حاکمیت ایران برشبکه‌های اجتماعی/استقبال عراق از روابط تجاری با ایران

بزرگداشت مصطفی خمینی/ضرورت حاکمیت ایران برشبکه‌های اجتماعی/استقبال عراق از روابط تجاری با ایران

حضور مقامات حماس در ایران نشان دهنده شکست سیاست‌های اسرائیل و عربستان، همایش بزرگداشت سیدمصطفی خمینی، تاکید بر اعمال حاکمیت ایران بر شبکه‌های اجتماعی، استقبال رییس‌جمهور عراق از گسترش روابط اقتصادی و تجاریبا ایران، وزیر خارجه انگلیس در چتم هاوس از برجام دفاع خواهد کرد، همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، یکم آبان ماه ۱۳۹۶ است.

 چهلمین سال درگذشت فرزند امام (ره)

درست ۴۰ سال می‌گذرد؛ از روزی که خادم خانه سراسیمه بیرون دوید و فریاد زد که «حال آقا خوب نیست». سیدمصطفی همان روز در اتاقش روی کتاب‌هایش دولا ماند و تمام کرده بود. مرگی که هنوز هم مشکوک است.

به همین مناسبت همایش بزرگداشت سیدمصطفی خمینی صبح امروز (دوشنبه)  در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد.

آیت‌الله موسوی بجنوردی در این همایش تاکید کرد که شهادت مصطفی خمینی علت تامه پیروزی انقلاب بود. محمدعلی انصاری دبیر همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد درگذشت مرحوم سیدمصطفی خمینی نیز گفت:درگذشت حاج آقا مصطفی مانند صاعقه‌ای باران به همراه داشت.حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر محتشمی‌پور عضو مجمع روحانیون مبارز هم با اشاره به اینکه رژیم شاه مصطفی خمینی را خوب می‌شناخت، تاکید کرد که ساواک و رژیم شاه به این نتیجه رسیده بودند که حضور او برای آینده‌شان خطرناک است.همچنین محمدجواد فاضل لنکرانی استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه دین باید در همه ابعاد زندگی باشد کرد: اگر حوزه از دیدگاه امام فاصله بگیرد از انقلاب دور شده است.

در این همایش همچنین رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کسی نمی تواند راجع به تسلیحات ایران حرفی بزند افزود: کسی نمی‌تواند راجع به قدرت نظامی کشور ما حرفی بزند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی اظهار کرد: راجع تسلیحات ایران خیلی به حرف‌ها گوش نکنید. تسلیحات ایران همه مثل همه کشورهای دنیاست. ما مقررات بین المللی داریم و در قانون اساسی هم داریم که نیروی نظامی ما باید بازدارنده باشد و چیز دیگری هم نمی خواهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این سخن امام خمینی که آمریکا را شیطان بزرگ نامید گفت که آن زمان کسی شاید این را باور نمی‌کرد اما حالا بعد از گذشت بیش از ۳۰ سال این حرف از کشورهای دوست آمریکا هم شنیده می‌شود.علی لاریجانی اظهار داشت: امام هیچگاه خارج از اندازه حرف نمی‌زدند. سنگین‌ترین صحبتی که امام راجع به یک رژیم داشتند مربوط به آمریکا بود که آن را شیطان بزرگ نامیدند و شاید کسی هم باور نمی‌کرد اما امروز کشورهای دوست آمریکا نیز این کشور را "شیطان" می‌دانند.

سردار غلامرضا جلالی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه با بیان اینکه امروز در آستانه پانزدهمین سالگرد تاسیس سازمان پدافند غیرعامل هستیم، اظهار کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی باید بر شبکه های اجتماعی اعمال شود. رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پاسخ به پرسشی در زمینه علت اقدام به دیوار کشی پیرامون ساختمان مجلس، گفت: ما از یک سال پیش احتمال می دادیم که طرح حمله داعش به مجلس وجود دارد به همین دلیل طرحی را فراهم کردیم که امکان حمله با خودروی حامل مواد منفجره به ساختمان مجلس وجود نداشته باشد و دوستانمان هم در مجلس اقدامات را تا حدودی اجرا کردند اما بعد از حادثه تروریستی ای که رخ داد، هول شدند و شروع به دیوار کشی دور مجلس کردند که این دیوار کشیدن جزو طرح های ما برای بالا بردن امنیت مجلس نبوده است.

در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نخستین نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر نفت با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد. سعید جلیلی با بیان اینکه وزارت نفت تحریم‌ها و تهدیدهای احتمالی را لحاظ نکرده‌است گفت: یکی از ایرادات اساسی که در برنامه وزرای دولت دوازدهم به چشم می خورد این است که در تصویر چهار سال آینده، تحریم ها و تهدیدهای احتمالی را  لحاظ نکرده‌اند و یکی از وزارتخانه های مهم در این باره وزارت نفت است. این یک واقعیت است که دشمنان ملت ما اعمال فشارهای اقتصادی را کماکان در برنامه های خود دارند و به مراتب هم اعلام می کنند.

همچنین عبدالله رمضان‌زاده در یکصدوشانزدهمین نشست تخصصی ماهانه بنیاد باران که با موضوع «بررسی تحولات اقلیم کردستان عراق»در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رایزن برگزار شد، با بیان اینکه شخصا نگرانی نسبت به مسایل کردستان ایران از لحاظ امنیت ملی ندارم گفت: اگر سیاست‌گذاری جذاب مشارکت‌جویی داشته باشیم، نباید نگرانی از تحولات بیرون از مرزها داشته باشیم.

فواد معصوم رییس‌جمهور عراق در دیدار با سعید اوحدی دبیر کمیسیون گسترش روابط اقتصادی ایران و عراق و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: عراق از گسترش روابط اقتصادی و تجاری با ایران استقبال می‌کند. در این دیدار دو طرف بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی تهران و بغداد و راه‌های تحقق آن تاکید کردند.

معاون دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با بیان این که جنبش حماس هیچگاه اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت گفت: حمایت ایران از محور مقاومت هیچ‌گاه قطع نشده است.صالح العاروری که به همراه هیاتی بلندپایه از جنبش حماس به تهران سفر کرده است در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبری العالم گفت: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مساله فلسطین مهمترین مساله‌ای بود که در دیدار با مسئولان ایرانی مطرح شد و امیدواریم مسئله سازش نتایج مثبتی برای وضعیت فلسطین داشته باشد.

سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و صالح العارودی معاون اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس صبح امروز دوشنبه دیدار و پیرامون مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه خط مقاومت تبادل نظر، رایزنی وگفت‌وگو کردند. خرازی با مثبت ارزیابی کردن گفت‌وگوهای انجام شده گفت: حضور مقامات حماس در ایران نشان دهنده شکست سیاست‌های اسرائیل و عربستان است.

وزیر خارجه انگلیس در چتم هاوس از برجام دفاع خواهد کرد. وزیر امور خارجه انگلیس قرار است در یک سخنرانی در اندیشکده چتم هاوس بار دیگر از توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ دفاع کند. وی قرار است در این فرصت از توافق هسته‌ای با ایران که در هفته‌های اخیر به شدت در مرکز توجه جامعه بین الملل قرار گرفته است، حمایت کند.

 وزیر امور خارجه کشورمان که برای سفر منطقه‌ای به قاره آفریقا در کشور آفریقای جنوبی به سر می‌برد به صورت ویدئویی و زنده در همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی که در مرکز مطالعات وزارت خارجه برگزار شده بود،‌ سخنرانی کرد. محمدجواد ظریف اظهار کرد: مهمترین مشکل کنونی در منطقه، اشتباه فهم در شناسایی مشکلات است و این موضوع باعث شده که بعضا سیاست‌های غلطی برای حل معضلات منطقه در نظر گرفته شود.

فاطمه سعیدی عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انتشار لیست امید به نفع اصلاحات است، مدیریت عارف در هدایت اصلاح طلبان و برنامه‌ریزی‌ها را موفق دانسته و اطمینان دارد با تدابیر عارف در سال ۹۸ هم پیروز خواهند شد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر ایستادگی دستگاه قضایی در مقابل هجمه‌ها و تخریب‌ها خطاب به مسئولان عالی قضایی و با اشاره به اینکه عده‌ای برای فرار از رسیدگی‌های قانونی فضاسازی می‌کنند  گفت: بنیان احضارها و رسیدگی ها باید شرعی، قانونی و عادلانه باشد و پس از آن از هیچ گونه فضاسازی، هجمه و تخریب در فضای حقیقی و مجازی هراسی نداشته باشید و بدون توجه به شانتاژهای تبلیغاتی در مسیر احقاق حقوق مردم ثابت قدم باشید. آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی بابیان اینکه برجام موشکی نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع است و قطعاً در مورد آن برجام 2 و3 و هیچ گونه مذاکره ای نخواهیم داشت.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha