• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 96080200819
  • خبرنگار : 71460

افتخاری برای فوتبال ایران که نباید آن را «رنگی» دید

چگونه بیرانوند در فهرست برترین دروازه‌بان‌های جهان قرار گرفت

چگونه بیرانوند در فهرست برترین دروازه‌بان‌های جهان قرار گرفت

در حالی که عده‌ای حضور علیرضا بیرانوند در فهرست برترین دروازه‌بان‌های جهان را موضوعی ساده می‌دانند ولی باید این موفقیت کم‌سابقه برای فوتبال ایران را ستود.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در مراسم بهترین‌های فیفا برای اولین بار مقرر شد بهترین دروازه‌بان‌های فوتبال جهان هم انتخاب شوند. آن هم با رای فقط ۱۱ نفر از دروازه‌بان‌های قدیمی و بزرگ فوتبال دنیا.

در این بین تصمیم بر این گرفته شد که بهترین دروازه‌بان‌های جهان (ترجیحا از هر قاره حداقل یک دروازه‌بان) در فهرست اولیه قرار داشته باشند و از قاره آسیا و فوتبال ایران هم علیرضا بیرانوند انتخاب شد.

هر چند که طبیعی است که بیرانوند در بین دروازه‌بان‌های بزرگ دنیا به جایگاه بالایی نرسد ولی باید توجه داشت که قرار گرفتن در همین فهرست هم افتخاری بزرگ نه تنها برای بیرانوند،‌ بلکه برای فوتبال ایران است.

اولین نکته این اتفاق این است که مربیان و کاپیتان‌ها به دروازه‌بان‌ها رای ندادند و فقط یازده نفر بهترین دروازه‌بان دنیا را انتخاب کرده‌اند و این به این معناست که کارلوس کی‌روش و سید جلال حسینی و بقیه مربیان و کاپیتان‌ها نمی‌توانستند به بهترین دروازه‌بان جهان رای دهند.

حضور بیرانوند در این فهرست اتفاقی نیست و بسته به عملکرد او  در سال ۲۰۱۷ بوده است. برای مثال داوید دخئا که در این سال در ترکیب ثابت منچستریونایتد چندان به بازی گرفته نمی‌شد در این فهرست حضور نداشت ولی ۲ دروازه‌بان از فوتبال ایتالیا یعنی بوفون و دوناروما در این فهرست حضور داشتند.

همچنین نبود دروازه‌بانی از انگلیس یعنی جوهارت و جک باتلند نشان می‌دهد که حضور نامزدها سهمیه‌ای نبوده و عملکرد این دروازه‌بان‌ها بوده که باعث شده یک کشور (ایتالیا و آلمان) دو نماینده داشته باشد و کشوری دیگر (‌اسپانیا و انگلیس) نماینده‌ای نداشته باشند.

انتظار می‌رود این موفقیت به خاطر مسائل طرفداری از رنگ‌ها، در فوتبال ایران کمرنگ نشود و زیر سوال نرود و موفقیت بیرانوند موفقیت فوتبال ایران تلقی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۲ ۱۱:۰۴

خودمان میدانیم از اخر اول

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۳ ۰۸:۴۹

آفرین به عقاب آسیا

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۲ ۱۳:۵۵

متاسفانه بیرانوند ثابت کرده که جنبه ندارد. ثانیا نقش مدافعان تیم ملی را نباید نادیده گرفت. آنها در اصل نگذاشتند توپی روی دروازه بیاید که بیرانوند بگیرد!! آنهایی هم که از دفاع رد شدند بودن و نبودن بیرانوند خیلی تفاوتی نمی کرد.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۱۱ ۱۲:۴۶

مسخره😒

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۱۹:۴۵

حقیقت تلخه

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۳ ۱۴:۵۶

سلام واقعا علیرضا بیرانوند یکی از بهترین‌ها است. جای پیشرفت داره.

avatar
۱۳۹۶-۰۸-۰۴ ۱۱:۲۷

درود بر علیرضا بیرانوند. قهرمان ایرانی و تاسف برای کسانی که به دلیل تعصب بی‌جا این موفقیت بزرگ را نمی‌بینند.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۸ ۱۵:۳۲

آره خیلی‌ها بی‌جنبه اند و چشم ندارید موفقیت‌های بعضی‌ها رو ببینند.