• سه‌شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 96080200983
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

افزایش همکاری آذربایجان‌شرقی با «امیلیا»ی ایتالیا

افزایش همکاری آذربایجان‌شرقی با «امیلیا»ی ایتالیا

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار از افزایش همکاری و سرمایه‌گذاری‌های مشترک استان با استان امیلیا کشور ایتالیا خبر داد.

به گزارش ایسنا، «علی نواداد» در دیدار هیئت اقتصادی استان امیلیا رومانیا کشور ایتالیا با وی، با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های مهم استان در حوزه جمعیتی، جغرافیایی، صنعتی و ... اظهار کرد: استان آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین قطب‌های صنعتی و از بزرگترین تولید کننده‌های ماشین آلات، قطعات خودرو و ... محسوب شده و حرف‌هایی برای گفتن دارد. 

 وی هم‌چنین با اشاره به وجود ذخایر ارزشمند معدنی موجود در استان، گفت: استان ما با داشتن 2.8 دهم میلیارد تن ذخیره معدنی، رتبه اول کشوری را دارد. 

  وی وجود معادن بسیار غنی، منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، نیروگاه‌های حرارتی برقی و گازی، وجود شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، نیروی کار ارزان قیمت، انرژی و زیرساخت‌های ارزان قیمت و بهره مندی از تسهیلات ویژه و معافیت‌های مالیاتی را از دیگر مزیت‌های ارزشمند استان برای افزایش سرمایه‌گذاری های خارجی و مشترک دانست و ادامه داد: آذربایجان‌شرقی مایل به افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری چون صنایع تبدیلی، کشاورزی و ...با کشور ایتالیا است. 

«پالما کاستی»، نائب رئیس استانداری استان امیلیا رومانیا کشور ایتالیا نیز در این دیدار از مهمان‌نوازی و برنامه‌ریزی بسیار دقیق استان برای هیئت اقتصادی استان امیلیا در تبریر قدردانی کرد و افزود: سومین بار است که به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنم و در سفرهای پیشین و در جلسات مختلف، به حقیقت و ظرفیت صنعتی و تولید در جمهوری اسلامی و به آذربایجان‌شرقی پی برده‌ام. 

وی نیز با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و تولیدی استان امیلیا از فعالیت ٤٣٠ هزار شرکت کوچک، متوسط و بزرگ در این استان خبر داد و گفت: پیشنهاد می‌کنم تفاهم‌نامه‌ای میان استانداری آذربایجان‌شرقی و استانداری امیلیا در این سفر در راستای افزایش هرچه بیشتر ارتباطات دو استان و به ویژه فعالین اقتصادی و بخش خصوصی دو کشور منعقد شود. 

زمینه‌های همکاری در زمینه گردشگری با محوریت تبریز ٢٠١٨، لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دو استان و ... از دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha